Przesunięty przez: Kaszubski
23 Marzec 2016, 16:36
X10XE wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy
Autor Wiadomość
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 1 Wrzesień 2012, 21:47   X10XE wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy
   Moje auto: AG Z14XEP


Czyściłem przewody odmy i przy okazji przepustnicę - było sporo sadzy na klapce. Nie odpinałem akumulatora przy tym. Po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego odpaliłem silnik i w pierwszym momencie obroty na 2000 i po chwili na 1600. jak się rozgrzeje do 95' to spadnie na 1200, ale wystarczy że przegazuję troszkę i znowu wchodzi na 1600. Silnik strasznie szybko się nagrzewa. do 97'C wtedy włącza się wiatrak i schładza.
Przed czyszczeniem było ok: odpalenie: 1600 i na kilku sekundach na 1000 potem na 900 spadały obroty. temperatura silnika zawsze oscylowała w granicach 92-95

Co może być przyczyną? Raczej niczego przy okazji nie urwałem.
Szukając odpowiedzi natknąłem się na podpowiedź że to może być lewe powietrze, prawda to? muszę sprawdzić czy czasem nie ma nieszczelności tutaj nad przepustnicą, co wchodzi wąż od przepływki, bo są ślady po śrubokręcie jak mi kiedyś bracki chciał to otworzyć.

Na wszelki wypadek na noc zostawię odłączony aku żeby zresetować ECU.

--
sprawdziłem i nieszczelności nie widać. chyba dopiero w poniedziałek zajmę się tym o ile odpięcie na noc aku nie rozwiąże sprawy. W pon wezmę z pracy tester i podepnę, zobaczę co mi tam komp próbuje regulować.

[ Dodano: 2 Wrzesień 2012, 13:28 ]
po nocy bez aku odpaliłem. obroty na 1200 weszły, wokół przepustnicy popsikałem plakiem - obroty nie wzrosły ani na chwilę, więc wnoszę że lewego powietrza nie dostaje.
Odbyłem jazdę ok 14km starając się podciągać obroty na każdym biegu do 3 -4k. Otóż w czasie jazdy obroty nie schodzą niżej jak 1400 :/ dodatkowo czasami przy przyspieszaniu i zmianie biegu wciskając sprzęgło obroty skakały do góry - tak jakbym nie puszczał gazu.
A po rozpędzeniu do 100 i wrzuceniu na luz, obroty falują co ok 2-3 sek.
Na postoju jak nic nie ruszam to jest 1100 -1200, przegazuję lekko i potem trzyma na 1400-1500 i bardzo powoli spadają albo nawet tak trzyma :/
po wciśnięciu gazu widać że krokowiec się wysuwa, po puszczeniu jakby nie chciał się chować tak szybko jak potrzeba :/
Jutro podepnę pod kompa to się podejrzy co on próbuje nastawiać.
Myślicie że sama regulacja biegu jałowego tutaj wystarczy? Bo nie widzę możliwości żebym przy zdejmowaniu przepustnicy mógł uszkodzić krokowca...

Jedyne co to przed czyszczeniem klapka przepustnicy była tak zapaskudzona, że w pozycji spoczynkowej cały otwór przepustnicy był zaślepiony, a po czyszczeniu jest szparka.

[ Dodano: 3 Wrzesień 2012, 18:02 ]
no i wszystko jasne.
tester podłączony, wykonana adaptacja nastaw podstawowych dla biegu jałowego i już jest w porządku.
Dla pewności zrobię rundkę po mieście - ale to już bardziej dla relaksu ;)

:zamykam:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » X10XE wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.