Przesunięty przez: Kaszubski
19 Marzec 2016, 11:32
Problemy z akumulatorem i przepływomierzem
Autor Wiadomość
 iksu07


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 7 Sierpień 2012, 21:20   Problemy z akumulatorem i przepływomierzem

Witajcie.

Problem jest następujący.. po odpaleniu Corsy i po jakiejś minucie działania klema plusowa od akumulatora jest tak gorąca, że aż parzy :/ a jak podłączona była Corsa do komputera to pokazało, że jest zbyt wysokie napięcie na przepływomierzu.

Proszę Was, pomóżcie..
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 8 Sierpień 2012, 15:01   
   Moje auto: ASTRA G


Włóż inny akumulator, może obecny ma walniętą celę i robi zwarcie.
 
 
     
 iksu07


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 8 Sierpień 2012, 18:19   

Ale nawet po przekręceniu kluczyka + się gorący robi, że aż parzy ;/
 
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 9 Sierpień 2012, 20:41   

Masz gdzieś zwarcie na bank, jeśli grzeje Ci się klema od plusa sprawdź przewody przy akumulatorze, jeśli go wyjmowałeś albo ktoś coś majstrował, możliwe, że któreś przewody są źle podpięte.
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 9 Sierpień 2012, 23:00   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


klemy były wymieniane? Ja bym sprawdził stan owej klemy: sposób przymocowania do niej przewodu i jego stabilność.
Oraz stan połączenia klemy z elektrodą akumulatora.
Najlepiej oczyścić elektrodę, posmarować smarem miedzianym, dobrze klemę dokręcić.
To samo z klemą minusową.

Jak długo trzyma ci akumulator? Jeździsz obecnie w takim stanie?

Co było robione przy corsie? Bo rozumiem, że wcześniej tak się nie działo.
 
 
     
 iksu07


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 10 Sierpień 2012, 20:19   

Więc tak...
Klema jest w dobrym stanie.
Auto mam pół miesiąca także nie wiem za dużo co było wcześniej robione..

Podejrzewam, że właśnie gdzieś jest zwarcie..
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 10 Sierpień 2012, 21:24   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


pomiar poboru prądu powie nam, czy jest zwarcie, czy nie.
Musisz je wykonać.
 
 
     
 iksu07


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 11 Sierpień 2012, 11:05   

Tzn. przy włączonym silniku na akumulatorze było napięcie około 14V.. także chyba dobre..
 
 
     
 davit



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 36
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Sierpień 2012, 15:07   

Witaj,
nie odróżniasz prądu od napięcia.
Poboru prądu dokonujesz odpinając jedną z klem akumulatora i wpinając w szereg pomiędzy klemą a akumulatorem amperomierz.

Z całym szacunkiem dla kolegi dudu ale nie sądzę żeby doradzenie tego pomiaru miało by być dobrym pomysłem.
1. Po pierwsze musi odpiąć akumulator na odpalonym silniku benzynowym a nie wiem czy te są w stanie pracować bez bateryjki.
2. Po drugie jeśli włączy amperomierz przed odpaleniem silnika to przez te cieniutkie przewody przy sondach raczej nie popłynie wymagany prąd rozruchowy i po prostu nie odpali silnika.
3. Jeśli klema faktycznie się tak grzeje to prąd płynący może być zbyt duży do pomiaru zwykłym multimetrem.

Tak jak radzono wcześniej. Proponuję sprawdzić mocowanie przewodów do klemy w pierwszej kolejności. Przewody mogą być już zaśniedziałe i kontakt może być słaby. Pomiar napięcia na akumulatorze po jakiś 10min od zgaszenia silnika. Niech pogra chwilkę radyjko i znowu zmierz napięcie.

Gdyby była zwarta cela to napięcie na akumulatorze oscylowałoby w granicach do 10,5-11,5V na zgaszonym silniku po odczekaniu kilkunastu minut.

Czy po dłuższym czasie od odpalenia silnika ta klema jest nadal gorąca czy tylko zaraz po odpaleniu?

[ Dodano: 11 Sierpień 2012, 15:15 ]
Teraz doczytałem, że po samym przekręceniu kluczyka już klema się grzeje.
W takim wypadku można zrobić pomiar poboru prądu tak jak napisałem.
Ustawiasz multimetr na amperomierz zakres jak największy (10-20A) i wpinasz sondę + we właściwe gniazdo w multimetrze.
Odkręcasz klemę plusową i podpinasz pod nią jeden przewód multimetru a pod akumulator drugi.
Przekręcasz stacyjkę i czytasz pobór prądu.

Jeśli to wiedziałeś to przepraszam, że to piszę :)

Może to pompa paliwa?
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 11 Sierpień 2012, 17:02   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


davit, nic sie nie stało, nie gniewam się, że mnie poprawiasz, aczkolwiek jednak miałem rację co do pomiaru prądu, jednak nie obierałem taką opcje jak Ty: właściciel nie ma pojęcia co i kiedy pomierzyć.

A co do pomiaru prądu roboczego po odpaleniu, to są specjalne mierniki cęgowe do pomiaru prądu stałego, na zakresy dużo większe niż 20A, więc takim spokojnie zmierzy prąd bez problemów.

Aczkolwiek chodziło i mnie i tobie o pomiar prądu na włączonym zapłonie.

I potwierdzam to, co przeczytał przedmówca - napięcie na aku 14V na zgaszonym silniku nie świadczy o zwartej celi.
 
 
     
 davit



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 36
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Sierpień 2012, 17:42   

Zapomniałem Cię przeprosić dudu (PRZEPRASZAM :) ), moje niedopatrzenie z tym samym zapłonem/uruchomionym silnikiem. Jakoś mi się wywnioskowało błędnie, że chcesz aby mierzył na włączonym silniku przez niedoczytanie postu, że dzieje się to nawet po uruchomieniu zapłonu.

Zakładam, że kolega nie ma lepszego sprzętu pomiarowego niż multimetr chyba, że taki sobie załatwi.

PS: Pomiaru napięcia 14V dokonał na odpalonym silniku a nie w stanie spoczynku więc ciężko coś powiedzieć o akumulatorze.

PS2: Jak ktoś potrzebuje aku to ostał mi się po mojej Corsie Bosch Silver 55Ah 420A :)
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 11 Sierpień 2012, 22:50   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


davit, taki żarcik. Sorki, że mnie nie zrozumiałeś.
A co do tematu: masz racje, na włączonym silniku pomiar napięcia za dużo nie powie. Wiemy tylko, że jest ładowanie.
 
 
     
 iksu07


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 17 Sierpień 2012, 16:15   

Dziękuję za pomoc. ; )
Auto poszło do znajomego mechanika i okazało się, że jakieś tam dwa przewody dochodzące do przepływomierza były walnięte.

jeszcze jedno pytanie... Co zrobić gdy drążek od skrzyni biegów drży? Biegi normalnie wskakują ale jak się wrzuci np. 1 to drążek jest w położeniu jakby był luz..
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Problemy z akumulatorem i przepływomierzem
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.