Przesunięty przez: Kaszubski
1 Marzec 2016, 17:42
1.5 TD 1995, nie mogę przekroczyć 135km/h
Autor Wiadomość
 TheMaciej


Informacje
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 13
Skąd: Będzin
Wysłany: 15 Marzec 2012, 10:15   1.5 TD 1995, nie mogę przekroczyć 135km/h

Witam,

Kupiłem niedawno Corsę 1.5TD z 1995 roku, zaraz po zakupie wymieniłem wszystkie filtry, olej i parę uszczelek, auto było nieco zapuszczone.

Na sprzęgle silnik ustawia się na około 900 obrotów, mniej więcej raz na 5 sekund obroty podskakują na 950-1000 i zaraz wracają, poza tym silnik pracuje ładnie i w miarę cicho.

Od 0 do około 90 km/h silnik przyspiesza bardzo ładnie (w porównaniu do astry 1.4 )
Gdy przełączę na 4 bieg ciężko przekręcić silnik ponad 4000 obrotów, prędkość maksymalna na czwórce 110km/h
Na piątym biegu najwięcej rozpędziłem ją do 130-135km/h (nawet nowych przepisów nie złamałem ;( ) Przy 120 km/h wdepnięte mniej niż pół gazu silnik pracuje prawie że cicho, wciśnięcie gazu do oporu nic nie daje, auto nie rozpędza się bardziej, przy 130 silnik już nieco wyje ale "na słuch" daleko mu do wysokich obrotów (obroty do 3500 nie więcej)

Co może być przyczyną ? Trochę wstyd bo na 4 biegu mój stary maluch był szybszy...
 
 
     
 marcinivan



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: marcin
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 65
Skąd: łódź
Wysłany: 15 Marzec 2012, 19:27   
   Moje auto: Z32se


moim skromnym zdaniem turbina się nie załącza !
 
 
     
 krisu87


Informacje
malopolskie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 33
Skąd: gorlice
Wysłany: 17 Marzec 2012, 23:14   

witam.A jak z dymieniem podczas przyspieszania?(jest w miare czy nic za Toba nie widac?)
 
 
     
 TheMaciej


Informacje
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 13
Skąd: Będzin
Wysłany: 20 Marzec 2012, 20:49   

Jak było zimno to w reflektorach auta za mną na dwójce przy ruszaniu ponad 4k obrotów widziałem trochę białego dymu (po godzinie ciągłej jazdy - silnik ciepły).
Teraz jak jest plusowa na dworze to nic nie widać. Jak wdepnę do oporu na luzie to trochę czarnego leci, ale mało, i to tylko na "czerwonych" obrotach.

Jak był mróz to na zimnym silniku na niskich obrotach znikałem w kłębach białego dymu (zanim ruszyłem, jak grzebałem przy garażu i bramie przed wyjazdem grzejąc silnik) około 10-15 metrów jazdy i już dymiło jak każdy inny diesel na drodze.
 
 
     
 glista14


Informacje
lubuskie

Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 78
Skąd: Lublin
Wysłany: 29 Marzec 2012, 22:31   

Trochę odkopuje ale może się przyda. Sprawdź ciśnienie doładowania, czy turbina dmucha, to podstawa, hamulce nie trzymają lekko? Turbina jak nie załącza to i tak dymić nie bedzie bo dawka jest sterowana LDA wiec nie ma prawa dymić od za dużej dawki. Jak chcesz sam turbo sprawdzić kupuj manometr najtańszy wyskalowany do 2 bar wpinasz w przewód wychodzący z pompy paliwa do kolektora dolotowego i badasz co jest grane. Ciśnienie powinno być ok 0.65 bar przy 3 tys obrotów na 3 biegu. Możesz też mieć gdzieś nieszczelność w dolocie od turbo do silnika, lub coś z zaworem westgate.
 
 
     
 Andi



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 154
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Marzec 2012, 10:54   

Ja w mojej corsie 1.7d z silnikiem isuzu ostatnimi czasy na max rozpędziłem się do 145km/h Nie wiem czy to dużo czy mało? Kopcenia z tyłu praktycznie nie było widać. Pytanie co do prędkości maksymalnej powinno być 155km/h bo tak podają w książce sam naprawiam corsa b. Co może być nie tak? Sprzęgło się powoli kończy czy może wypadałoby dać do regulacji zawory? Albo jeszcze coś innego?? Niech się ktoś konkretnie wypowie. I jeszcze dieslowcy jak u Was ze spalaniem w mieście? Patrzył ktoś z Was na wskaźnik paliwa ile jesteście wstanie przejechać kilometrów od kreski do kreski na liczniku?
 
 
     
 glista14


Informacje
lubuskie

Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 78
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Kwiecień 2012, 21:05   

Andi, ja na rezerwie, jak już kontrolka się zapali (u mnie dopiero jak wskazówka opadnie całkiem, zrobię 60 km dziś sprawdzałem spalanie na 5,5 l zrobiłem 86 km, przy dobrym butowaniu. Średnie zawsze koło 6L mi wychodzi, ale ja mam 1 bar turbo ustawione, boost pina na pompie i dawke o 1/4 obrotu zwiększoną. Jak miałem zwykłego diesla 1.5 to ledwo 140 wyciągał. teraz to tyle na ile skrzynia pozwoli. srednio jeżdżę do 4-4,5 tys obrotów

W tym co piszesz, sprzęgło sprawdzić jakoś można, zawory w isuzu to podstawa, jak masz silnik z egr to może tu leży problem, nie wiem czy były w tych dieslach katalizatory, u mnie nie ma, ale jakby był to wywalić i od razu się poprawi :D
 
 
     
 TheMaciej


Informacje
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 13
Skąd: Będzin
Wysłany: 12 Lipiec 2012, 05:26   

Poeksperymentowałem trochę -

Po odpięciu turbo od kolektora ssącego czuć wyraźnie ciśnienie powietrza, a silnik kopci jak oszalały (= turbina działa, mimo że tracę na niej gdzieś spaliny, nie stać mnie jeszcze na naprawę)

Spalanie poniżej 6 litrów, prawie sama trasa odcinki po 50km na raz.

Wtryski są ok, sprawdzone

Aktualnie Vmax = 135km /h, fabryka obiecuje 165 :/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » 1.5 TD 1995, nie mogę przekroczyć 135km/h
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.