Przesunięty przez: Kaszubski
13 Marzec 2016, 14:13
[ Corsa B] Corsa B 1.4y i turbosprężarka (turbina) - założen
Autor Wiadomość
 kubakociol


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 21:22   [ Corsa B] Corsa B 1.4y i turbosprężarka (turbina) - założen

Witam !!!
Posiadam Corse 1.4y i tak się zastanawiałem czy dało by rade założyć turbosprężarkę. Może nie jakąś za specjalnie mocną, poprostu taką w granicach rozsądku. I tu właśnie rodzą się pytania:

Czy wo gule da się założyć do tego silnika turbosprężarkę?
Czy silnik to wytrzyma?
Jaki koszt by był założenia?
Co trzeba było by przerobić przy silniku (oprócz wydechu, bo to chyba oczywiste)
Czy wo gule warto ?
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 16 Lipiec 2016, 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Jasioracek



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Racibórz
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 22:37   

nie warto
 
 
     
 MiechuLodz



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 23:14   

Jasioracek dlaczego od razu nie warto.
Kwestia finansów?? Hmm
ktoś już to w Polsce chyba w CA 1,4i.
Z logicznego punktu widzenia owszem swap wyszedł by taniej (od kompletnych modyfikacji firm tym się zajmujących).
Sam zastanawiałem się nad tym i koszt może okazać się dość porównywalny ze swapem.
Tak naprawdę koszt zależy od tego ile chcesz zyskać KM. Logika nakazuje powiedzieć że 1,4 po odprężeniu udźwignie około 100 KM. Koszt ingerencji w sam silnik : wymiana uszczelki pod głowica na szersza najlepiej metalową. Silnik jest lżejszy od 1,6 a na pewno od c20ne 115KM tak wiec osiągi powinny być zbliżone mimo mniejszej mocy
 
 
     
 Jasioracek



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Racibórz
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 08:26   

lepiej c20let:) o wiele taniej wychodzi:) i masz około 200kM:) Sam mam swap tylko na 1.6:( ale z sportowym wałkiem
 
 
     
 MiechuLodz



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Kwiecień 2012, 09:25   

znalezienie dwu litrówki na let w stanie nie do remontu graniczy z cudem. Ważne jest tez jeszcze jedno ile mocy chce zyskać i czy corsa ma spod świateł niszczyć wszystkich. Ale wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia.
 
 
     
 glista14


Informacje
lubuskie

Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 78
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 07:19   

Więc tak, dmuchnąć 1.4i na 0,6 bara żaden kłopot, tylko czy warto?
Turbina, kolektor wydechowy, flansza do turbo, wydech za turbo, powpinać się gdzieś trzeba przewodami olejowymi z turbawki, jak z płaszczem wodnym to jeszcze więcej roboty, zaraz pewnie trzeba będzie chłodnice większą bo się będzie grzać. a gdzie mowa o intercoolerze, przydałoby się silnik odprężyć, wiec wysoka uszczelka i pewnie planowanie głowicy, czymś trzeba to wysterować, może jakiś tam wirus do kompa sprawę załatwi. A dalej mamy tylko 0,6 bar i brak możliwości rozwoju bo silnik się rozleci, no może wytrzyma coś koło 1 bara, tylko ciekawe przez ile. Lepiej zrobić swapa, bo masz tylko problem z piastami i elektryką, a tych swapów było tyle że info na necie jest sporo.

Jak brak ci kasy to swap na 2.0 c20ne 8 zaworowego ma 115 koni, jest bardzo prostą konstrukcją, tani i masz bazę pod większego swapa. Na pewno da tyle mocy co 1.4 zwykłe uturbione, a 1.4 16v to nawet szkoda uturbiać, silnik bez dłubania potrafi bokiem korbe wywalić.
 
 
     
 Tomo1394


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 1
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 17:45   

Mam pytanie odnośnie tej uszczelki , gdzie ją można dostać i czy wtedy głowicę dokręca się tą samą siła czy ulega to zmianie ??
 
 
     
 glista14


Informacje
lubuskie

Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 78
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Kwiecień 2012, 06:52   

Czasem zakłada się po prostu dwie uszczelki, lub najlepiej miedzianą zamówić w jakiejś firmie która wycina laserem. Trzeba zanieść starą na wymiar lub mieć projekt w autocad zrobiony i zrobią bez problemu, przynajmniej u nas tak jest. Dokręca się z taką siłą tak w książce najczęściej, ale nowe szpilki to rzecz wskazana.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » SWAP - zmiany i modyfikacje silników » [ Corsa B] Corsa B 1.4y i turbosprężarka (turbina) - założen
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.