LPG: Nie
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: Białystok
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 10:28 Turbina - wymiana czy regeneracja?
Cześć
Od kilku miesięcy jestem posiadaczką Opla Corsy D, 1.3 CDTi.
Wczoraj po przejechaniu ok 5 km stojąc na światłach poczułam "turbulencje" jakiś dziwny wstrząs samochodem, po czym zaczęło dymić z wydechu, pod samochodem plama oleju.
Samochód został odholowany. Mechanik obejrzy go dopiero za 2 dni, ale po opisaniu objawów powiedział że wskazuje to na zepsutą turbinę. (jadąc nie czułam, aby tracił moc a ponoć to także jeden z objawów padniętej turbiny). Dodam jeszcze, że w samochodzie został usunięty filtr cząstek stałych, nie wiem czy ma to jakiś związek z obecnym problemem.
Mam dwa pytania po 1 czy lepiej regenerować turbinę, czy wstawiać nową. Różnica kosztów dość duża, bo parę tyś. ale jeżeli mam regenerować i po roku znów mieć to samo to może lepiej przeboleć teraz większy wydatek?
2 pytanie - od czego psuje się turbina, jak uniknąć tego w przyszłości?
Samochód jest z 2007 r, przejechanych ma 115 tyś. km.
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 28 Styczeń 2012, 11:41
Moje auto: ASTRA G
Regeneracja turbiny to koszt około 1200 zł, dostaniesz 2 lata gwarancji. Znam kilkanaście osób którzy mają regenerowane turbiny w Kożuchowie i nikt nie narzeka. Zresztą ze starej turbiny zostaje tylko obudowa, wnętrze czyli wirnik i łożyska z reguły idą nowe. To po co przepłacać ?
Odpowiedź na drugie pytanie- to na zimnym silniku nie kopać, dbać o olej, nie gasić od razu silnika po dłuższej jeździe - dać mu chwilę żeby turbina ostygła. Nie traktować diesla jak do wyścigów. To są najważniejsze zasady.
2007 rok i filtr cząstek stałych ? Skąd ściągałeś ten samochód. Maiłem CD z 2008 ściąganą z Niemiec bez DPF'a.
Nie wiem ile w tym prawdy na konkurencyjnym forum pisali, że złe usuniecie filtra DPF może rozwalić turbinę.
LPG: Nie Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 125 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 12:43
Ja mam corse d z 2006 roku z grudnia i też ma dpfa. Przywieziona z Niemiec, pewnie na dpfa nie ma reguły.
Spytaj w fiacie ile kosztuje turbina do 1.3 powinna pasować i być tańsza niż w oplu. Czytałem kiedyś na jakimś forum że różnica w cenie jest bardzo duża a się nadaje.
LPG: Nie
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 17:41
Mój samochód także jest ściągnięty z Niemiec.
Koszt nowej turbiny (w hurtowni części zamiennych, nie w Oplu) to jak się dowiedziałam ok 3 tyś. regeneracja mojej wraz z olejem, wymianą uszczelek itp (trzeba to wszystko wymienić, aby mieć gwarancję na regenerowaną turbinę) będzie ok 1600-1800 zł.
Czy dpf był dobrze usunięty, to nie wiem - robił to poprzedni właściciel. Ja po kupnie musiałam tylko wgrać nowy soft, bo świeciła się kontrolka jakiegoś czujnika, podawane było za dużo paliwa co ileś km, które się nie przepalało i też były z tego powodu problemy.
Z fiata pewnie by pasowała, bo w mojej corsie siedzi silnik fiata.
Chyba jednak zdecyduję się na regenerację, tym bardziej że zarówno regenerowana turbina jak i kupiona nowa ma taką samą gwarancję.
LPG: Nie Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 125 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 22:05
kami napisał/a:
Czy dpf był dobrze usunięty, to nie wiem - robił to poprzedni właściciel. Ja po kupnie musiałam tylko wgrać nowy soft, bo świeciła się kontrolka jakiegoś czujnika, podawane było za dużo paliwa co ileś km, które się nie przepalało i też były z tego powodu problemy.
.
W takim razie moim zdaniem był źle usunięty dpf. Z tym silnikiem mało która firma ma opanowane dobre usunięcie. Wielu się nie bierze bo po prostu przyznają się że po usunięciu są problemy.
Co do turbiny decyzja należy do Ciebie. Aczkolwiek regenerowane moim zdaniem nie jest złe o ile dobrze to jest zrobione.
Podzielę się doświadczeniami dotyczące wymiany turbiny.Dokładnie rok temu luty 2012 w piękny bardzo mroźny dzień zaczęła gwizdać turbina .Troszokę mnie to zmartwiło ale jeździłem dalej z tym gwizdem.Po jakimś czasie zauważyłem że autko bardziej kopci. Zrobiłem około 20 tyś km z tym gwizdem ,teraz dopiero wymieniłem na regenerowaną okazało się że były 3 łopatki zagięte.Po wymianie turbiny kopcenie znikło co wg mechanika było za małe doładowanie na gwiżdżącej turbinie.Koszt 1200zł z wymiana oleju.
LPG: Tak
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 43 Skąd: Koszalin
Wysłany: 12 Marzec 2013, 08:56
Moje auto: Honda Stream, Opel Corsa B
Ja tydzień temu miałem właśnie rebus czy regenerować czy wymieniać na używaną, zaryzykowałem i kupiłem używaną, po wymianie jestem zadowolony bo nic nie kopci i dmucha cicho i w normie.
LPG: Nie Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 125 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13 Marzec 2013, 10:27
Ja już zakupiłem nowe turbo w dobrej cenie;)
udało się kupić w aso, jako że mam wersje z filtrem cząstek stałych autko to przez przypadek wyniuchałem na allegro turbinę wystawiona przez opla. Według relacji omyłkowo zamówiona do auta bez filtra i leżała długo więc wystawili ja po kosztach )
Nowa turbina założona a autko chodzi jak nowe i znów ma tą moc:)
Nie tak dawno zakupiłem Corsę 1.3 75 KM no i po przeglądzie wyszło że jest klika rzeczy do wymiany, ale najpoważniejsza wymiana - turbina. Zostawiłem auto w jedynym w mieście i podobno najlepszym zakładzie zajmującym się silnikami diesla, pan mechanik za montaż, demontaż, regenerację turbiny oraz wymianę oleju i filtrów zażyczył sobie 1950 zł.(W tym oczywiście robocizna). Dużo ?
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 2 Listopad 2013, 21:40
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
kamiloo napisał/a:
Witam,
Nie tak dawno zakupiłem Corsę 1.3 75 KM no i po przeglądzie wyszło że jest klika rzeczy do wymiany, ale najpoważniejsza wymiana - turbina. Zostawiłem auto w jedynym w mieście i podobno najlepszym zakładzie zajmującym się silnikami diesla, pan mechanik za montaż, demontaż, regenerację turbiny oraz wymianę oleju i filtrów zażyczył sobie 1950 zł.(W tym oczywiście robocizna). Dużo ?
Bardzo dużo.
Używaną turbinke znajdziesz za 400-500 zł. Poszukasz dobrze to kupisz po małym przebiegu z jakiegoś rozbitka.
Regenrowane zaczynają się od 750 zł - masz turbine bez zmiennej geometrii więc regeneracje da się przeprowadzić dość porządnie. I będziesz miał gwarancje na ok 12 m-cy
Całkowicie nową oryginalną widziałem na allegro za 1300 zł.
Olej filtry 300 zł.
Jeśli byś robił sam to tysiaka byś zaoszczędził lekką ręką.
LPG: Nie
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Dołączył: 16 Sie 2016 Posty: 1 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Sierpień 2016, 22:05
Moje auto: Opel
to zależy gdzie dasz do regeneracji, bo mnie jedną zepsuli chociaż wiedziałem sam, że da się ją zrobić tylko nie miałem sprzetu żeby porozkręcać. Potem inną oddałem tu http://regeneracja-turbosprezarek-wroclaw.pl/ i dali radę także spóbuj może? oni na wysyłki też robią
Ostatnio zmieniony przez rufek 25 Sierpień 2016, 12:57, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 17 Sierpień 2016, 19:05
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
rufek napisał/a:
to zależy gdzie dasz do regeneracji, bo mnie jedną zepsuli chociaż wiedziałem sam, że da się ją zrobić tylko nie miałem sprzetu żeby porozkręcać. Potem inną oddałem tu http://naprawaturbosprezarek.pl/ i dali radę także spóbuj może? oni na wysyłki też robią
Odkopać posta z 2013 roku i zareklamować swoją firmę no nic tylko przyklasnąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum