Instalacja HHO
Autor Wiadomość
 west 
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Tak
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 4 Sierpień 2010, 19:53   Instalacja HHO
   Moje auto: Porshe 911


Temat nowy, niektórym nawet nie znany! Instalacje HHO czyli Wodorowe instalacje gazowe. Jak to działa? Co to jest? Dlaczego ludzie to montują? Poniżej przedstawię Wam kilka ciekawostek na temat tej instalacji, systemu działania no i oczywiście kosztów.

1. Jak to działa?

W komorze reakcyjnej generatora HHO po doprowadzeniu do niej prądu z układu elektrycznego samochodu, zachodzi proces elektrolizy wody, w wyniku czego otrzymujemy dwa gazy tlen oraz wodór. Następnie mieszanka tlenu i wodoru jest doprowadzana do komory spalania silnika. Gdzie w połączeniu z benzyną oraz powietrzem jest spalana. Więcej o elektrolizie wody : http://www.eioba.pl/a72979/elektroliza_wody


2. Co zyskujemy?

* zmniejszenie emisji spalin
* zwiększenie mocy silnika
* lepsza wydajność przez całkowite spalanie mieszanki paliwowej
* zwiększona żywotność silnika (zmniejszenie emisji dwutlenku węgla)- przede wszystkim łożysk,tłoków i pierścieni
* równa, cicha i spokojna praca silnika
* zmniejszenie wizyt w zakładach naprawczych
* zmniejszenie tzw. carbon print , przeciwdziałanie ocieplaniu klimatu, z rury wydechowej wydobywa się przede wszystkim woda i tlen
* oszczędności na kosztach paliwa od 20-50% - zakres zależny od sposobu jazdy, sprawności silnika i jego kondycji



3. Czy to jest bezpieczne?

Tak, ponieważ produkcja wodoru odbywa się tylko podczas pracy silnika, wyprodukowany gaz jest natychmiast spalany, nie jest magazynowy pod ciśnieniem, a prąd pobierany jest podczas pracy alternatora twojego pojazdu. Dawka wodoru jest dostosowana do pojemności silnika – dzięki temu nasze systemy są bezpieczne



5. Eksplotacja generaorów HHO - jak często?

* Co 25 000 km - serwis, czyszczenie generatora i wlanie nowego elektrolitu.
* Co około 800 km – dolewanie wody destylowanej



6. Z czego powinna się składać instalacja HHO

Profesjonalna instalacja HHO do diesla to:

* PWM (Power Wave Module) wodoodporny (zalecany)
* odpowiednio dobrane przewody prądowe wg.norm PN połączone, zaizolowane i zabezpieczone
* przekaznik o odpowiednich parametrach
* bubler (separator wodny)
* generator HHO (elektrolizer)
* zbiornik z zabezpieczony przeciw wchlapywaniu elektrolitu do seperatora z wskaźnikiem cieczy
* przewody odpowiednio zabezpieczone przed przetarciem i przegrzaniem
* zabezpieczenie temperaturowe (na wypadek braku elektrolitu)
* bezpiecznik na odpowiedni prąd wg. norm PN
* mocowania odpowiednimi śrubami i łącznikami
* złączki i materiały antykorozyjne
* mrozoodporny elektrolit



7. Jakie ma zastosowania generator HHO i wodór H2:

* Bezkonkurencyjne spawanie (metale szlachetne, kwarc, miedź, aluminium, szkło, wosk, żeliwa, tworzywa sztuczne. Itd.)
* Wyżarzania
* Lutowanie
* Cięcie
* Tworzenie kamieni półszlachetnych (np.: produkcja Rubinów)
* Odsalania woy
* Wiercenie
* Magazynowanie energii
* Wspomaganie spalania paliw kopalnych (wewnętrznych i zewnętrznych)
* Cięcie płomieniowe na cienkie kawałki metalu, plastiku etc.
* Wiercenie płomieniowe
* Polerowanie płomieniowe (szkło, plastik, kwarcu i ceramika)
* Żłobienie
* Neutralizacji odpadów radioaktywnych
* Nanoszenie powłok ceramicznych
* Podgrzewanie
* Tworzenie próżni
* Suszenie sublimacyjne, destylacja
* Spiekanie
* Hartowanie
* Unieszkodliwiania odpadów
* Podwodne cięcie i ogrzewanie
* Łagodzenie bólu
* Pomoc w rozwoju roślin
* Tworzenie nowych materiałów
* Znaczny wzrost w odzysku rudy
* Super-skuteczne ogrzewanie
* Obróbka powierzchniowa materiałów







Ceny:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1171202943
http://sklep-hho.darmowe-paliwa.pl/

Opinie w temacie mile widziane
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Sierpień 2010, 23:58   

Pytanie tylko czy instalacja urządzenia jest rzeczywiste tak prosta ze można jej dokonać samemu
i czy rzeczywiście się to sprawdza. Obaw tak dużo jak w czasach kiedy gaz LPG wchodziło do użytkowania. Pożyjemy zobaczymy czy ta technologia się rozwinie. Tym bardziej ze koszt dużo niższy niż LPG do nowszych silników, ale czy da chociaż podobne oszczędności? No i ciekawe jakie koszty tego serwisu po 25 tys. km? Żeby się nie okazało że co 25 trzeba wymienić 90% instalacji.
 
     
 Pit_Bull89 



Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Tomasz
Wiek: 29
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 70
Skąd: Gliwice
Wysłany: 6 Sierpień 2010, 00:54   
   Moje auto: Rover 25 / Laguna II


hmmmmm no ciekawy materiał, ciekawe jak to tylko ma się do rzeczywistości (działania na silniku) czy ktos testował takie coś...??
 
 
     
 west 
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Tak
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 6 Sierpień 2010, 08:22   
   Moje auto: Porshe 911


wstawiłem tutaj materiał o HHO ponieważ widziałem taką instalację na żywo w dwóch autach, Renault Kangoo oraz Ford Tranzit. Właściciel aut sam zakładał instalacje.
 
 
     
 Pablo-87 



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 30
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 68
Skąd: WZU / Olsztyn
Wysłany: 12 Sierpień 2010, 13:46   

Przyznam, że jest to bardzo ciekawa alternatywa dla instalacji LPG.
 
 
     
 didiidexter 


Informacje
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Styczeń 2011, 22:13   

Pablo-87 napisał/a:
Przyznam, że jest to bardzo ciekawa alternatywa dla instalacji LPG.


Dla zainteresowanych: wszelkich informacji na temat HHO udzielam telefonicznie / GG / e-mailowo. Produkuję takie cudeńka... Zapraszam!

Kontakt:
tel. 888-224-160,
GG: 4890338,
e-mail: didiidexter@o2.pl
 
 
     
 Wiscoo 


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 31
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 11 Styczeń 2011, 23:56   

Pytanie - czy to można stosować ŁĄCZNIE z instalacją LPG?
 
 
     
 didiidexter 


Informacje
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Styczeń 2011, 08:36   

Wiscoo napisał/a:
Pytanie - czy to można stosować ŁĄCZNIE z instalacją LPG?

tak, można stosować łącznie z LPG.
 
 
     
 Wiscoo 


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 31
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 15:05   

Ilość podanej mieszanki gazów jest cały czas stała, tak?
Niezależnie od otwarcia przepustnicy?

A tak w ogóle jest jeden, ale za to kardynalny problem w tej historii,
prąd w układzie elektrycznym samochodu nie jest za darmo

cykl elektroliza -> wodór + tlen -> spalanie wodoru ma ujemny bilans energetyczny, tj. trzeba włożyć więcej energii niż się jej uzyskuje.

mniejsze problemy:
- dużo wyższa temp spalania (mieszanina idealna ~2500*C )
- dodatkowa masa i objętość w samochodzie (instalacja)
- koszty
- problematyczne strojenie (opanowanie warunków spalania)

reasumując,
spalając benzynę na potrzeby wytworzenia wodoru uzyska się mniej energii niż bezpośrednio spalając benzynę,

gdyby było inaczej wystarczyłoby spalić niewielką ilość wodoru i napędzić generator uzyskując więcej wodoru,
w fizyce nazywa się to perpetum mobile i niestety nie istnieje.

Może mieć to sens w kwestii ekologii/trwałości silnika.
Przy odpowiednim sterowaniu silnik będzie się szybciej nagrzewał, lepiej spalał paliwo (sterowanie temperaturą w cylindrach, brak stuku etc.) ale bilans energetyczny zawsze będzie ujemny i to znacznie - sprawność alternatora to ok. 60%, sprawność elektrolizy ~30% więc sprawność takiego układu to ~20%. Do tego dochodzi sprawność silnika na poziomie max 40% (najlepsze TD), a tu paliwo trzeba spalić 2x więc te straty się nawarstwiają.

Gdyby udało się wykorzystać do elektrolizy ciepło tracone przez silnik - wtedy gra byłaby warta świeczki, bo wodór byłby za friko (z punktu widzenia ekonomii, nie fizyki ;) )
 
 
     
 west 
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Tak
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 20:18   
   Moje auto: Porshe 911


Wiscoo napisał/a:
mniejsze problemy:
- dużo wyższa temp spalania (mieszanina idealna ~2500*C )
- dodatkowa masa i objętość w samochodzie (instalacja)
- koszty
- problematyczne strojenie (opanowanie warunków spalania)


napisze krótko!
jesteś zwykłym teoretykiem....
zasięgnij nosa, źródeł informacji po za granice Polski....

Wiscoo napisał/a:
cykl elektroliza -> wodór + tlen -> spalanie wodoru ma ujemny bilans energetyczny, tj. trzeba włożyć więcej energii niż się jej uzyskuje.

akurat tak sie składa że jestem chemikiem,
to co napisałeś o bilansie hehehe!
człowieku! czy my piszemy o wytwarzaniu i napędzaniu tylko wodorem czy o wspomaganiu spalania wodorem???
nie będę komentował twojego długiego postu bo szkoda słów!

ale dla mnie bomba im więcej teoretyków, ekonomistów tym większe długi w Polsce!

wiem co mi powie Didi jak się z nim spotkam osobiście, nie napisze bo sam bym musiał sobie warna wlepić!
zawsze się znajdzie ktoś kto widzi dziurę w całym,
tak samo było z instalacjami LPG! nie opłaca się bo:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

taka lista na nie!

finito!

dla zainteresowanych zapraszam do Poznania w celu pokazowym jak działa instalacja. :piwko:
 
 
     
 Wiscoo 


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 31
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 16 Styczeń 2011, 10:39   

Widzisz, ja jestem teoretykiem, ale w porównaniu do Ciebie posługuję się rzeczowymi argumentami. A Ty w jaki sposób mi odpowiedziałeś?
Albo sam nie masz wiedzy i nie umiesz odpowiedzieć na konkretne argumenty... Albo mam rację i wychodzi na to samo. Wbrew pozorom, też jestem zainteresowany taką instalacją, ale lubię wiedzieć za co płacę i tyle. I myślę, że porównywanie tej instalacji z LPG jest trochę błędne, bo jest to inny rodzaj zabiegu przeprowadzony na silniku.
Co zaś do Twojego ostatniego zdania - ja nie neguję tego, że instalacja DZIAŁA. Myślę jednak, że ja i inni użytkownicy tego forum, chcieliby wiedzieć jak i poznać dokładne wartości, które się dzięki takowej uzyskuje. Pisaliście o wzroście mocy silnika - są może jakieś wykresy z hamowni?
Uwierz mi, też jestem sprzedawcą, ale zawsze swoim klientom wyjaśniam dokładnie, co im oferuję. Dlaczego? Dlatego, że klient świadomy i zadowolony z tego, co dostał, przyprowadzi innych.

PS. Zasięgnij nosa? :D
 
 
     
 west 
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Tak
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 16 Styczeń 2011, 12:36   
   Moje auto: Porshe 911


mi chodzi to te bzdurne teorie rodem z kosmosu! bilanse energetyczne! pobór mocy prądu! zaraz się okaże że będzie każdy musiał wymontować radio, el.szyby, nadmuchy żarówki, bo pobór prądu się nie opłaca...
jeżeli opierasz się na elektrolizie i bilansie energetycznym to proszę byś wszystkim pokazał swoje wyliczenia
ile potrzeba prądu o jakim natężeniu by rozbić cząsteczkę wody na tlen i wodór. podpowiem Tobie również byś w obliczeniach nie popełnił błędu i mam nadzieje że wiesz że stan lotny wodoru jak i tlenu występuje w cząsteczkach dwuatomowych! a woda składa się 2+1,

chciałbym też również zerknąć na twoją konstrukcję generatora bo z tego wynika że coś takiego posiadasz że wyliczyłeś na podstawie jakiś obserwacji, doświadczeń,
jesteś jedyną osobą która zgłasza takie coś jak bilanse itp....


"prawdopodobnie 3/4 postępów technologicznych na kuli ziemskiej zostaną zlikwidowane, zatrzymane bo w/g teoretycznego bilansu energetycznego jest to nieopłacalne"
 
 
     
 Wiscoo 


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Wiek: 31
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Wrocław
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 16 Styczeń 2011, 13:24   

Dlaczego ja mam Ci to udowadniać? To Ty oferujesz takie rozwiązania, ja tylko pytam. Na razie, na żadną z moich wątpliwości mi nie odpowiedziałeś. Jak mam używać tego, czego sprawności nie jestem w stanie sprawdzić? Ja i kilka innych osób, jesteśmy zainteresowani tematem, ale chcemy się czegoś dowiedzieć, a kogo mamy pytać, jak nie osobę, która sprzedaje takie wyroby?
Różnica między radiem, nadmuchem i żarówkami, a taką instalacją jest taka, że owe elementy były uwzględnione przy projektowaniu silnika, a także przy wyliczaniu średniego spalania, a ta instalacja nie. Jest napisane, że pracuje ona cały czas, ergo obciąża alternator, ergo zwiększa spalanie.
Tego cytatu w ogóle nie rozumiem, nic to do dyskusji nie wnosi. Jestem konkretnym człowiekiem, chciałbym przeprowadzić merytoryczną dyskusję, myślę, że będzie to korzystne dla nas obu, a być może jeszcze dla "potomnych", którzy tutaj zajrzą.
Jesteś chemikiem (ja jestem po biotechnologii), więc bilans energetyczny reakcji, to dla Ciebie nic nadzwyczajnego, jak mniemam.
 
 
     
 Zyzio 
Zasłużeni
LukBud ajm jór fader


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Krzysiek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 431
Skąd: Mikołów
Wysłany: 16 Styczeń 2011, 13:33   
   Moje auto: VW Golf 4


Wiscoo napisał/a:
ja tylko pytam
to tutaj możesz zasięgnąć odpowiedzi pisze to kilka postów wyżej
didiidexter napisał/a:
Dla zainteresowanych: wszelkich informacji na temat HHO udzielam telefonicznie / GG / e-mailowo. Produkuję takie cudeńka... Zapraszam!

Kontakt:
tel. 888-224-160,
GG: 4890338,
e-mail: didiidexter@o2.pl

:cmok:
 
 
     
 BmwRulez 


Informacje
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Listopad 2011, 11:42   

Witam serdecznie

Odkopię temat, czy ktoś już przekonał się do tego urządzenia?

west, pochwal się oszczędnościami.
 
 
     
  tuning090 



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30 Listopad 2011, 17:17   

Mnie to interesuje ile by tak przykładowo kosztowała by taka instalacja do corsy c 1.3 cdti?
 
 
     
 west 
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Tak
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 1 Grudzień 2011, 11:47   
   Moje auto: Porshe 911


 
 
     
  tuning090 



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2 Grudzień 2011, 16:40   

Jeszcze mam takie małe pytanko dotyczące obowiązkowego badania technicznego. Czy mając taką instalację płaci się coś więcej, niż normalnie?
 
 
     
 west 
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Tak
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 3 Grudzień 2011, 18:12   
   Moje auto: Porshe 911


ta instalacja nie ingeruje z przeglądami
a jeżeli pan by miał jakieś pretensje
to demontaż tra ok 10 sekund,
instalacja jest w bagażniku i zajmuje baaardzo mało miejsca, a wężyk od wodoru jest wpinany w wąż odmy który idzie do węża od powietrza, lub bezpośrednio w rurze od filtra powietrza,
 
 
     
.::Pani Reklama::.

pisz smiało! reklama@klubcorsa.pl

Dołaczył : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z bazy danych





Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.