LPG: Tak
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 2 Skąd: Radom
Wysłany: 4 Kwiecień 2011, 18:15 pierwszy samochód - Corsa sxi 2003
mieszkam w uk i właśnie kupiłem corsę sxi z 2003. przebieg ok. 79666. mot był 3 tygodnie temu. ogólnie samochodzić ładnie śmiga, żadnych problemów. odpala za pierwszym razem, cichutko chodzi... ale:
już na pierwszym zakręcię otarłem felgą o krawężnik, na drugim chyba też, ale dokładnie nie pamiętam. lewa-przednia felga jest trochę zjechana, ale jechałem z kolegą po autostradzie i z perspektywy pasażera twierdził, że nic nie czuć, żednych drgań czy coś - jechać mimo wszystko do warsztatu?
poza tym - sprawdzać coś jeszcze? olej był 'podobno' wymieniany w lato zeszłego roku. dużo ludzi mi mówi o pasku rozrządu, ale jak się dowiedziałem moja fura ma łańcuch rozrządu nie pasek i nie udało mi się dowiedzieć czy było to wymieniane czy nie.
i ostatnie pytanie - plamy na masce. da się to wyrównać, żeby nie było widać? tak bardzo mi nie przeszkadza, ale jak da się to zrobić w miarę rozsądnej cenie to czemu nie:
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 4 Kwiecień 2011, 18:39
Moje auto: Laguna II PHII
co to za plamy na masce? farba? pozostałości po kleju? przebarwienia na lakierze?
jak nie daje Ci spokoju mimo tego że nie szarpie to jedź na stacje diagnostyczną na trzepaki i sprawdź przednie zawieszenie + przednie kółka - opory toczenia i okrągłość (?) kół. olej wymienia się co rok jeżeli przebieg nie jest osiągnięty wcześniej także możesz śmiało wymieniać już teraz i mieć spokojną głowę, do tego pozostałe eksploatacyjne, tj. filtr powietrza + paliwa, sprawdź organoleptycznie stan klocków i tarcz, jak już będziesz na stacji to możesz równie dobrze całą diagnostykę zrobić - będziesz miał jak na dłoni czy amory dobrze wybierają nierówności - to wpływa na bezpieczeństwo jazdy mimo że wielu to lekceważy, balans hamulcy - nikt nie lubi jak mu auto ściąga przy hamowaniu. stan końcówek drążków kierowniczych, gum stabilizatora, gum na wahaczach - jest tego od groma, w CC kosztuje to grosze ale zrobić trzeba żeby się cieszyć jazdą :]
aha i obejrzyj opony w kołach którymi udeżyłeś/otarłeś się o krawężnik - jak uszkodziłeś druty wzmacniające to opona do utylizacji - może wystrzelić (jak pęknie drucik/druciki to opona się wybrzuszy w miejscu uszkodzenia - niema możliwości naprawienia takiej opony)
LPG: Tak
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 2 Skąd: Radom
Wysłany: 4 Kwiecień 2011, 18:50
na masce to jest czymś zamalowane tak chamsko...
ale mi wymieniłeś rzeczy do sprawdzenia może faktycznie lepiej wszystko sprawdzić od razu, wymienić olej, ale boję się trochę kosztów - dopiero co wydałem na tę furę kupę siana...(jak dla mnie)
a jesli nie chcę wszystkiego sprawdzać - co najważniejsze? olej i koło? bo jak pisałem fura miała badania techniczne 3 tygodnie temu! - naprawiony był ręczny, jakis przeciek...
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 4 Kwiecień 2011, 19:46
Moje auto: Laguna II PHII
nie wiem jakie są koszta w UK ale w Polszy pełny przegląd auta na stacji diagnostycznej bez podbijania badania technicznego to z 50 zł kosztuje(osobiście płacę 20zł ale do gościa z 3 samochodami jeżdżę), te 3 tygodnie jakoś mi umknęły, wymień olej, filtry i sprawdź te oponę i możesz śmigać śmiało możesz poszarpać za końcówkę drążka przy kole którym miałeś kontakt z krawężnikiem - jeżeli się wybiła będziesz w stanie łatwo nią kręcić a i prowadzenie w zakrętach powinno być mało precyzyjne
jeżeli to taka chamska farba to można spróbować ją ściągnąć i zrobić zaprawki na nowo, ale raczej bez lakiernika będzie ciężko zrobić to mało widoczne dla oka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum