LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Październik 2009, 21:19 Szarpanie przy przyspieszaniu :/
Witam wszystkich, ostatnio od paru dni moja Corsa zaczęła coś poszarpywać przy przyspieszaniu, tak w granicach od 2000 do 3000 obrotów.. są to takie po sobie następujące 2, 3 szarpnięcia, nie są to mocno odczuwalne szarpnięcia ale denerwujące silnik pracuje na jałowych oborach równo, błędów na kompie też nie ma.. Filtry paliwa i powietrza wymienione.. świece zapłonowe też zmienione były jakieś 14tys. km wcześniej, nie wiem co może być przyczyną.. Pomóżcie
kruszyn1 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 30 Październik 2009, 21:29
jak masz możliwość to podepnij pod kompa jak stoi włączony czy lambda wysyła poprawne sygnały
ja miałem taki jakbym przyśpieszał z zaciągniętymi hamulcami - okazało się że lambda wysyłała złe dane i zalewało go cały czas...
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 30 Październik 2009, 22:33
Moje auto: Opel Astra G
Może coś z przepustnicą, zajechanym filtrem paliwa, u mnie trochę podszarpuje na zimnym- silniczek krokowy do przeczyszczenia. Widzę, że masz 1.2 16v, w 16v warto sprawdzić zawór EGR, który również powoduje takie szarpanie.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 31 Październik 2009, 09:00
Witam, jak pisałem - filtry paliwa, powietrza zmienione, zaworu EGR u mnie nie ma... co do lambdy to chyba jak by wysyłała zły sygnał to komp powinien wyrzucić błąd.. a nie wyrzuca..
Moja Corsa też tak robiła. Ale u mnie komputer pokazał czujnik położenia wału korbowego. Wymieniłem go i szarpanie minęło.
goszczyk88 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 14 Luty 2010, 19:50
Ja też miałem taki problem, tyle że w dieselku... Początkowo błędu nie było dopiero po miesiącu zaczął pokazywać błąd, podpiąłem się i okazało się, że to czujnik przepływu (prawie 400) wymieniłem i wszystko w klasie, nawet lepiej zaczeła się zbierać:)
Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu w tym celu po napisaniu postu istnieje możliwość sprawdzenia poprawności pisowni.
Proszę poprawić posta
Ostatnio zmieniony przez spidan 17 Luty 2010, 23:47, w całości zmieniany 2 razy
Bania26 właśnie szarpanie jest objawem początkowym spadania ciśnienia w komorach spalanie. Im wyższe obroty tym mniej to odczuwalne bo zwiększa się ciśnienie... Sprawdzić ciśnienie na cylindrach możesz sam jak maż narzędzie...
Bania26 napisz coś więcej na temat tej listwy. Ile Cie to kosztowało?
Ja właśnie kupiłem CC 1,4 16V 90KM i tez tak między 2000 a 3000 obrotów autko tak jakby raz, dwa razy przydławiło się i zastanawiało przez momencik czy przyspieszyć. Powyżej 3tys obrotów idzie jak trzeba.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Marzec 2011, 08:46
Witam, zanim wymieniłem listwę zapłonową, wymieniłem filtr paliwa, filtr powietrza, świece zapłonowe, gdy to nic nie dało kupiłem listwę, kosztowała coś prawie 500zł U siebie też tak pokombinuj zanim zdecydujesz się na zakup tej listwy bo to drogi interes.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum