LPG: Nie
Imię: m Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 350 Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Marzec 2010, 08:29 Tempomat jak założyć do Corsy D Moje auto: Nissan Juke 1.5 dCi & Fiesta MK7
Jakiś czas temu przez przypadek znalazłem na allegro, przełącznik zespolony pod kierownicę do Corsy D.
Miał jedną fajną funkcję - lewa manetka miała pokrętło do tempomatu.
Postanowiłem zaryzykować i kupić tą część. Była tania, sprzedający nie miał świadomości, że jest w niej tempomat Kupujemy tak jak na zdjęciu przełączniki + pierścień do którego jest mocowana wiązka od poduszek.
Niestety ku mojemu rozczarowaniu po zamianie oryginalnych przełączników zespolonych na nowe, funkcja tempomatu nadal nie działała.
W akcie desperacji udałem się do ASO Dixi-Car w Warszawie z prośbą naprawy/aktywacji tempomatu. Zapłaciłem 122 zł za podłączenie do TECH2 i okazało się, że nie da się tego zrobić.
Na forum Vectry dostałem namiar na osobę która pracuje w innym ASO Opla, mieszka w mojej okolicy i ma własnego prywatnego TECH2.
Aktywacja tempomatu trwała 15 minut, trzeba było oprócz samego tempomatu uaktywnić zapalanie diody na zegarach sygnalizującą pracę urządzenia.
Osoba ta powiedziała mi, że aktywacja tempomatu da się zrobić w każdej Corsie D produkowanej do któregoś miesiąca 2008 roku (ja mam furę z lutego 2008), później może być problem.
Tak więc jeśli macie możliwość zakupu przełączników zespolonych z manetką tempomatu nie zastanawiać się i kupować.
Dla zainteresowanych mogę dać namiar na osobę z TECH2
Sama wymiana przełączników zespolonych jest trochę upierdliwa i bez cierpliwości do grzebania w mechanice samochodowej, odradzam. Można łatwo uszkodzić np. złącza od airbagu, wyjęcie poduszki itp.
Co robimy:
1. Demontaż poduszki powietrznej kierowcy (oczywiście na odłączonym akumulatorze)
2. Demontaż kierownicy
3. Demontaż osłony kolumny kierownicy
4. Demontaż przełączników zespolonych tu uwaga 4 wkręty mocujące są od strony konsoli
Na koniec koszty:
Przełączniki zespolone tu zależy sporo od szczęścia 100-500 zł. Te z manetką tempomatu są droższe.
No to ja na razie sobie chyba daruje, bo z tą cierpliwością u mnie słabo :P a powiedz mi ile płaciłeś temu gościowi od TECH2? Bo manetki można za 200-250 na allegro spokojnie kupić.
Sugeruję zrobić na odwrót. Podjedz do kogoś z OP-COM lub TECH2 i poproś o aktywację tempomatu. Jeśli się da to wtedy kupisz przełączniki z tempomatem.
Nie musisz mieć założonej manetki aby aktywować tempomat. Po aktywacji będziesz miał komunikat błędu o braku tempomatu ale to w niczym nie będzie przeszkadzać, będzie widoczne po podłaczeniu komputera do auta.
to jest czujnik stopu , w astrze h byl potrzebny taki czujnik ale przy sprzegle , diesle mialy wszystkie , benzyny nie , a jak w corsie to nie mam pojecia
Ostatnio zmieniony przez 82yeti 1 Luty 2011, 15:17, w całości zmieniany 1 raz
dokładnie jego funkcji nie znam , ale w corsie chyba go nie ma , auto mam teraz porozbierane a więc kwestia montazu tempomatu u mnie jest dość odległa , trzeba by kupić manetkę i aktywować i zobaczyć czy śmiga , w astrze H jeśli nie było tego czujnika trzeba go było tylko kupić i kostka już była ...
Warn 2x za pisownię.
Ostatnio zmieniony przez 82yeti 1 Luty 2011, 15:21, w całości zmieniany 1 raz
trzeba wziąć op-com i sprawdzić czy da sie aktywoowac tempomat, potem sprawdzić nim czy są dwa czujniki na hamulcu i sprzęgle, oraz czy od manetki idą wszystkie potrzebne kable do tempomatu...
bo generalnie nie zawsze montowali czwarty kabel....
Podjedz do kogoś kto ma komputer (op-com, tech2) do Opla i zobacz czy można aktywować tempomat. Osoba ta na komputerze powinna mieć możliwość czy są założone wszystkie potrzebne czujniki do poprawnego działania tempomatu.
W dieslu wszystko jest, z benzyną nie wiem.
Właśnie jestem po udanym montażu tempomatu w mojej Corsie :hurra: Oto co musiałem zrobić:
1. Kupno manetki 80zł - (używka ze znanego polskiego portalu aukcyjnego)
2. Podmiana manetki w przełączniku zespolonym
3. Zaprogramowanie tempomatu w komputerze - 50zł (w Corsie D pełna aktywacja możliwa jedynie przy użyciu Tech2, Opcom niestety odpada)
4. Dołożenie przewodu sygnałowego tempomatu. Przewód łączy 20pin złącza (25-cio pinowego) wiązki przełącznika zespolonego oraz 41pin złącza (60-cio pinowego) znajdującego się za skrzynką bezpieczników w kabinie (dość trudny dostęp).
Wysłany: 25 Luty 2014, 19:24
Moje auto: Corsa D A12XER
Odświeżę troszkę temat , czy jest możliwość dołożenia tempomatu w Corsie D MR 2013 ? , czyli manetka plus kodowanie Tech2 , no i ewentualne dołożenie tego brakującego kabelka sygnałowego .
Czujniki na sprzęgle i hamulcu są .
Przerabiał ktoś ten temat w wersji FL ? , bo słyszałem że są schody z jakimiś kodami dostępu .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum