Mam taki problem z gazem w mojej KORSIE ;\ gdy odpalam musze strasznie dlugo czekac zeby sie mogl przelaczyc na gaz i przez to benzyna idzie;\ NIe wiecie moze czemu tak jest ?
Nikonen [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 10:53
Masz prawdopodobnie instalacje gazową z kompem, którego ustawienia pozwalają przełączyć na gaz dopiero po przekroczeniu odpowiednie temp. silnika.
Z tego co wiem można to przeprogramować i zmienić temp. przełączania
Można przerobić instalację na najprostszą, usuwając kilka rzeczy;] Wtedy przy -20 możesz od razu przełączyć na gaz
A najlepiej zostawić jak jest, bo zimny silnik nie lubi gazu:]
No chyba, że na gazie dopiero możesz jechać po 15 minutach, no to inna sprawa..
PS. Jak możesz, to używaj polskich znaków na tym forum:) (a najlepiej to wszędzie:D)
LPG: Tak
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 57 Skąd: opolskie
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 15:44
stoisz w miejscu i czekasz aż się przełączy ?? mam nadzieję, że nie... do rzeczy, jest tego kilka przyczyn, po pierwsze gaz w butli ma bardzo niską temperaturę, jest pod dużym ciśnieniem i w butli jest...cieczą... tak cieczą "prawie" jak benzyna... aby silnik mógł poprawnie pracować to potrzebuje mieszankę powietrza i gazu czyli musi się z tej cieczy zrobić gaz, a dzieje się to przez parownik, który pod wpływem ciepła przerabia ciecz na gaz (tak bardzo ogólnie), parownik ogrzewa się z małego obiegu cieczy chłodzącej silnika... oplowskie silniki nie są mistrzami szybkości nagrzewania, do tego jak dasz nagrzewnice na full to zabierasz do kabiny to ciepło które idzie na parownik... jak widzisz praktycznie odpada szansa na szybkie przełączenie na gaz + jak napisał ktoś wyżej masz sterownik który przełączy dopiero po odpowiedniej temp. można to oczywiście obejść ale nie każdy parownik sobie z tym poradzi, szybciej zamarznie bo jak pisałem grzanie opla jest cienkie
co jeszcze, termostat, jaką masz temperaturę na wskaźniku podczas jazdy? 90 czy przed 90 tak w połowie? jak w połowie to termostat zdechnięty i silnik jeszcze dłużej się będzie nagrzewał.
Wlasnie mam wiecej niz 90 kiedys mialem tak ze prawie 100 byla i musialem nagrzewac kabine zeby temp spadla ale ostatnio jest 95
[ Dodano: 22 Grudzień 2010, 18:51 ]
wlasnie czekam w miejscu i on tak pochodzi i nagrzewa sie i po jakims czasie dopiero dam gazu i sie pstryknie na gaz
LPG: Tak
Imię: Piotr
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 177 Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Styczeń 2011, 18:35
Moje auto: Fabia I
A ja mam znów inny problem piszę tu żeby :ot: a nie robić. Problem wygląda tak na benzynie chodzi idealnie przypomne iż mam silnik X14XE ten 16V 90Km a na gazie jak stanę na światłach to nie rusza tak jak na benzynie kable świece ngk nowe wiec pojechałem do gazownika ten mi mówi iż cewka wymieniłem cewkę ale na nowej nie chce chodzić na 2 cylindry więc się pytam o co tej instalacji kaman. Instalacja Sekwencja BRC filterki niby są sprawne a i czasami śmierdzi mi gazem w kabinie
LPG: Tak
Imię: Piotr
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 177 Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Styczeń 2011, 23:35
Moje auto: Fabia I
Cewka jest używka z szrotu także nie ma czego reklamować jakieś inne pomysły na benzynie na starej chodzi igła na nowej takie jaja że nie odpala dodatkowo po zmianie na starą wszystko chodzi a na gazie szarpie i jak ruszam nie ma mocy
LPG: Tak
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 57 Skąd: opolskie
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 18:32
to co piszesz że nowa, kopiłeś szrota i popłynąłeś na kasie, znajdź kogoś kto się zna na gazie a nie kazia, niech to podłączy pod kompa i popatrzy na ustawienia, może jakiś wtryskiwacz nie wyrabia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum