Witam serdecznie .Jest to mój pierwszy post i pierwszy Opel dlatego proszę bez zbędnych postów ze temat już był bo nawet jakbym go przeczytał to nie wiedziałbym czy dotyczy mojego problemu.
Nie wiem jak się nazywa ta część za co odpowiada i dlatego proszę o informację.
Olej kapie z punktu oznaczonego na zdjęciu.
Najbardziej wysunięty element, tam skąd wychodzi drut lub cokolwiek to jest, się rusza i ten zielony oring-uszczelka tez się wysuwa.
Co to za cześć?
Za co odpowiada?
Jak ma wyglądać prawidłowo wykonany montaż/wymiana.
Kontrolka ciśnienia oleju zapala sie po paru minutowej jeździe.
Oleju dolewam.
Poniżej zdjęcia
Bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kamilino19 24 Czerwiec 2009, 23:06, w całości zmieniany 1 raz
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 24 Czerwiec 2009, 21:44
Dziękuje za zapoznanie się z regulaminem i poprawienie postu.
Co do pytania - wydaje mi sie że to czujnik ciśnienia oleju, ale może ktoś jeżdżący Corsa C Cie w tym upewni.
Jeśli jest uszkodzony i dlatego wycieka z niego olej - należało by go wymienić. Kupujesz nowy, wykręcasz ten, wkręcasz nowy, podłączasz kable i po problemie. Nie zapomnij ze jest tam też uszczelka. A oleju nie dolewaj bo świeci Ci kontrolka oleju, jeśli ten czujnik jest uszkodzony to kontrolka będzie sie zapalać nawet jak stan oleju będzie ok. Stan oleju sprawdzaj miernikiem poziomu oleju(bagnetem) i jak jest ok, to nie dolewaj, bo jak będzie za dużo to też spowodujesz usterkę silnika.
Ostatnio zmieniony przez Finos 24 Czerwiec 2009, 23:00, w całości zmieniany 4 razy
Podczepię się może tutaj.... Wczoraj zajrzałam pod maskę i przy wlewie oleju zauważyłam plamę, okazało się że to olej, w dodatku czarny.... Co może być przyczyną takiego wycieku??
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 14:11
być może przez duży mróz korek od wlewu oleju trochę się skurczył i nie był szczelny, a gdy silnik pracował to porostu olej przesączył się na zewnątrz.. odkręć korek wyczyść go szmatką i wlew oleju, zakręć pojeździj trochę i zobacz czy dalej będzie tobie wyciekał olej.. jak będzie to na jałowym biegu otwórz wlew oleju przyłóż rękę zatykając wlew oleju i sprawdź czy nie będziesz czuła lekkiego nacisku ciśnienia na dłoń.. jeżeli będziesz to znaczy, że coś nie tak z zaworami..
a czy możliwe jest, że oleju jest po prostu za dużo i wycieka tamtędy.
Ja mam ten sam problem ale u mnie kontrolka oleju się nie świeci a olej mam nalany minimalnie ponad maxymalny stan.
W sumie to dziwne bo przed tym jak go zakupiłem był w autoryzowanym serwisie vauxhalla, i to właśnie oni dolali mu tyle oleju i wymienili parę części i filtrów itp.
Ale czego się spodziewać po angolach.
Wymiana jest bardzo prosta. :hyhy: odkręcasz stary czujnik i wkręcasz nowy i gotowe. :rotfl: :hyhy: proste jak wiązanie sznurówek :rotfl:
Czy potrzebny jest klucz dynamometryczny?
Jeśli nie to dokręcamy do oporu, czy może "mocno, ale z wyczuciem", czy może deliktanie?
U mnie czujnik jest ok, ale podobno często się psuje w corsach, a jak kosztuje 20 zł i sam będę mógł wymienić to mogę profilaktycznie wymienić i będę miał z głowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum