Przesunięty przez: Kaszubski
15 Lipiec 2016, 13:51
Wymiana filtra oleju w corsie 1.3 cdti
Autor Wiadomość
 artijan


Informacje
podkarpackie

LPG: Nie
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: nowosielce
  Wysłany: 12 Grudzień 2010, 20:31   Wymiana filtra oleju w corsie 1.3 cdti

Jak w temacie wymiana filtra oleju.
Gdzie jest ten filtr?(jakiś schemat,rysunek lub fotka)
Jaki symbol?
Jakie narzędzia potrzebne do wymiany?
 
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 13 Grudzień 2010, 07:46   
   Moje auto: ASTRA G


A nie lepiej wymienić olej w warsztacie - (przy zakupie oleju jest gratis), niż samemu sie brudzić i później zastanawiać się co zrobić ze starym olejem?
Tym bardziej sądząc po zadawanych pytaniach - małe pojęcie o mechanice.
 
 
     
 S4IK0


Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13 Grudzień 2010, 15:58   

Podłączę się do tematu z pytaniem czy bez odkręcania czegokolwiek istnieje możliwość sprawdzenia, który filtr oleju posiadam?
 
 
     
 artijan


Informacje
podkarpackie

LPG: Nie
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: nowosielce
Wysłany: 13 Grudzień 2010, 17:00   

spidan napisał/a:
A nie lepiej wymienić olej w warsztacie - (przy zakupie oleju jest gratis), niż samemu sie brudzić i później zastanawiać się co zrobić ze starym olejem?
Tym bardziej sądząc po zadawanych pytaniach - małe pojęcie o mechanice.


Gdyby było lepiej to bym nie pytał a forum i ten temat jest po to żeby się czegoś nauczyć i poznać lepiej pojazd.
Druga sprawa czy jak zmieniasz olej w warsztacie to wiesz co ci wlali?
olej na allegro (z hurtowni) plus filtr i przesyłka 140zł a w warsztacie 180zł.
Za resztę :piwo:
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 13 Grudzień 2010, 17:05   
   Moje auto: Porshe 911


Poradnik Corsa C
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14 Grudzień 2010, 14:48   
   Moje auto: Laguna II PHII


Witam,

trochę porywasz się z motyką na słońce, ale to po kolei: Filtr Oleju znajduje się z przodu silnika pod aluminiową osłonką - podobna do zakrętki termosu ;) potrzebujesz Torx'y aby ją odkręcić, pod osłoną masz kopułkę filtra która jest z plastiku, na szczycie ma cos na kształt nakrętki która jest również plastikowa - jest to odlany element na wtryskarce, "nakrętka" ta jest nacięta na 2 przeciwległych ściankach, nacięcia te ma wypełnić zapewne jakiś specjalistyczny klucz - jeżeli nic tam nie wejdzie to Ci się plastik będzie uginał pod kluczem i objedziesz w 5 minut (wiem z doświadczenia) dostęp zwykłym kluczem do filtra jest o tyle utrudniony że jest za mało miejsca. Filtr jaki masz poznasz dopiero po zdjęciu kopułki, były w tym silniku 2 rodzaje różnią się długością.

pozdrawiam i powodzenia
 
 
     
 artijan


Informacje
podkarpackie

LPG: Nie
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: nowosielce
Wysłany: 15 Grudzień 2010, 20:28   

Dzięki za odpowiedz,znalazłem ten filtr wcześniej i nawet go odkręciłem,potrzeba klucza nasadowego 27.Dobrze było by mieć klucz dynamometryczny, na obudowie filtra jest podana wartość momentu z jaką trzeba go dokręcać.
 
 
     
 storm



Informacje
lodzkie

Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: ELC
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 14:29   

Trzeba pamiętać, że w tym modelu występowały dwa typy filtrów. Miesiąc temu kupowałem olej i filtr wg katalogu OE670, jednak przy wymianie w warsztacie okazało się, że to jednak OE682 - znacznie droższy. Klucze do odkręcenia obudowy to nasadowy 27 i Torx T30.

W obudowie typu FILTRAUTO:
Nr kat.:
MANN - HU 713/1x
OPEL 56-50-342 / GM 93177787
FILTRON - OE 670

W obudowie typu UFI:
Nr kat.:
MANN - HU 712/7x
OPEL 56-50-367 / GM 93186856
FILTRON - OE 682
 
 
     
 S4IK0


Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Grudzień 2010, 15:53   

Hmmm od "Koordynatora Sklepu Internetowego Dixi-Car S.A." dowiedziałem, się iż ponoć można rozróżnić rodzaj filtra (ufi/purflux) po korku wlewu oleju. Zobaczymy jak sprawdzi się to w praktyce jak już pojadę z filtrem na wymianę.

storm napisał/a:
przy wymianie w warsztacie okazało się, że to jednak OE682 - znacznie droższy.

Abstrahując od ceny, różnica pomiędzy oboma filtrami w tym sklepie to jakieś 3zł, a w filtronie 14zł ;)
 
 
     
 storm



Informacje
lodzkie

Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: ELC
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 13:13   

S4IK0 napisał/a:
Hmmm od "Koordynatora Sklepu Internetowego Dixi-Car S.A." dowiedziałem, się iż ponoć można rozróżnić rodzaj filtra (ufi/purflux) po korku wlewu oleju. Zobaczymy jak sprawdzi się to w praktyce jak już pojadę z filtrem na wymianę.

u mnie obudowa jest szara, a koleś z warsztatu powiedział, ze powinna być czarna, że niby oryginalna;) może po kolorze się rozróżnia jaki to jest typ?;]
S4IK0 napisał/a:

Abstrahując od ceny, różnica pomiędzy oboma filtrami w tym sklepie to jakieś 3zł, a w filtronie 14zł ;)

z 23zł zrobiło się 42zł (filtron), tak więc proporcjonalnie dużo ;>
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt » Wymiana filtra oleju w corsie 1.3 cdti
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.