Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 16:53
Ciśnienie oleju oraz obroty silnika- problem
Autor Wiadomość
 matiap


Informacje
dolnoslaskie

Wiek: 44
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Milicz
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 18:58   Ciśnienie oleju oraz obroty silnika- problem

Witam, mam problem z corsą C 2003/2004 z silnikiem z10xep.

Sprawa nr 1:
Dziś zauważyłem niepokojący objaw. Po puszczeniu gazu, zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Wystarczy lekko wcisnąć gaz i gaśnie. Czyli coś nie tak z ciśnieniem oleju na wolnych obrotach. Dodam, że silnik był ciepły a obroty mam standardowo w takim przypadku w ok. 750-800/min. Poziom oleju jest ok, a sam olej był wymieniony ok 700 km temu (półsyntetyk valvoline maxLife 10w40).

Od paru godzin szukam w necie informacji, także i na naszym forum, lecz nic konkretnego nie znalazłem. Z tego co udało mi się wyczytać, to często padają czujniki ciśnienia oleju.
A jeśli to nie to, to co może powodować zapalanie tej kontrolki na wolnych obrotach?

Ogólnie autko zachowuje się bez zastrzeżeń, jedzie normalnie.

I sprawa nr 2:
czy w tym aucie jest linka gazu, czy jest to jakoś elektronicznie sterowane?
Chciałbym delikatnie podnieść obroty biegu jałowego z tych ok 750-800 na 900. Przy 900 na ciepłym silniku nie słychać łańcucha i ogólnie auto pracuje z większą kulturą- nie trzęsie się tak A odrazu powiem, że nie mam zamiaru przynajmniej narazie, bawić się w wymianę rozrządu.
Jeśli jest to sterowane inaczej niż linką gazu, to jak najłatwiej zwiększyć te obroty?

W poprzednim aucie była linka i wystarczyło troszkę podkręcić śrubę regulacyjną.

Proszę o porady, a do moderów- użyłem opcji szukaj, niewiele mi to jednak dało.
Może jestem głupi i nie umiem szukać, a może poprostu na forum nie ma rozwiązania mojego problemu.

Pozdrawiam :piwko:
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Kwiecień 2010, 18:29   

Witam, wymień czujnik ciśnienia oleju, jeśli nie pomoże to znaczy, że masz niskie ciśnienie oleju, być może pompa oleju nawaliła, może być też smog zabrudzony, albo jest już po silniku... czego nie życzę.. :/ oleju ci nie bierze ? W tym silniku obrotów sam nie zmienisz, wszystkim steruje komputer.
 
 
     
 matiap


Informacje
dolnoslaskie

Wiek: 44
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Milicz
Wysłany: 5 Kwiecień 2010, 19:05   

Bania26, dzięki za info :)

dziś za dnia miałem trochę czasu i popatrzyłem pod maskę. Z tego co widzę, to ten czujnik znajduje się zaraz przy bagnecie oleju. Jest cały brudny od oleju, okolice i osłona pod silnikiem też. Także jest szansa, że to tylko wina tego czujnika.

http://img101.imageshack..../zdjcie1875.jpg
http://img530.imageshack..../zdjcie1876.jpg

PS oleju nie bierze :D
 
 
     
 StitchRD
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 10:17   

Kolego wymień ten czujnik bo faktycznie nie wygląda za ciekawie. Ja niedawno też miałem problem z kontrolką tylko zapalała się przy dodawaniu gazu :/ . Po wymianie jak ręką odjął. A jak jest u ciebie na zimnym silniku?? Bo u mnie dopiero balanga zaczynała się po rozgrzaniu. Koszt czujnika niewielki dlatego od tego zacznij. Jeżeli nie pomorze to jedź do jakiegoś mechanika na pomiar ciśnienia. Ale obstawiam czujnik.
 
     
 matiap


Informacje
dolnoslaskie

Wiek: 44
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Milicz
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 10:30   

Czujnik zamówiony, wziąłem Febi, bo nie mieli oryginałów. Koszt 22 zl.

StitchRD
Na zimnym silniku jest ok ponieważ wtedy, silnik ma obroty ok 1100-1200. Akcja zaczyna się na ciepłym silniku i tylko przy niskich obrotach (tzn jak stoje na światłach). Obroty w ok 800. Jak lekko wcisnę gaz, kontrolka odrazu gaśnie.

Swoją drogą, czy ok 800 obr/ min to odpowiedni poziom? Powiem odrazu, że są stabilne, zero falowania.

Dzięki za zainteresowanie tematem. Jak wymienie ten czujnik, oczywiście dam znać co i jak.
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 10:53   

Witam, co do obrotów, dane fabryczne mówią o wartości 890 obr/min +/- 100, czyli jak masz 800 to jest dobrze.
 
 
     
 matiap


Informacje
dolnoslaskie

Wiek: 44
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Milicz
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 11:01   

OK, dzięki :

[ Dodano: 7 Kwiecień 2010, 19:02 ]
Wygląda na to, że problem z kontrolką ciśnienia oleju z głowy :witat:
Czujnik wymieniony, przejechałem się autem żeby nagrzać silnik (temp pomiędzy 80 a 90 st) i teraz się już nie zapala na wolnych obrotach :hurra:

Oby tak dalej:)

Dzięki za pomoc
 
 
     
 alien1113


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Toruń
Wysłany: 24 Listopad 2010, 11:10   

Czy ten czujnik ciśnienia oleju dokręca się z określonym momentem obrotowym?
Czy mogę go wykręcić i wymienić zwykłym kluczem?
Czy przy wymianie trzeba na coś uważać?
Pewnie na zimnym silniku?
 
 
     
 matiap


Informacje
dolnoslaskie

Wiek: 44
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Milicz
Wysłany: 24 Listopad 2010, 11:14   

alien1113, mi czujnik wymieniał mechanik, więc nie pomogę. Najlepiej podjedź do jakiegoś warsztatu i za parę złotych Ci to wymienią na poczekaniu :)
 
 
     
 alien1113


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Toruń
Wysłany: 2 Grudzień 2010, 08:40   

Bania26 napisał/a:
W tym silniku obrotów sam nie zmienisz, wszystkim steruje komputer.

A czy można przez komputer ustawić wolne obroty?
U mnie chyba są trochę za niskie. Mam mało dokładny obrotomierz, ale jest ok 750. Jak dodam lekko gazu tak nieco poniżej 1000 to wtedy silnik znacznie równiej pracuje. Ostatnio zaobserwowałem dziwne zjawisko. Z powodu mrozów odłączyłem akumulator, żeby trzymać w domu i za 2 dni podłączyłem. Po podłączeniu i rozgrzaniu silnika wolne obroty były ok 900 i silnik ładniej chodził. Niestety już po ponownym odpaleniu silnika obroty były już ok 750? Czy wolne obroty mogą być za niskie z powodu słabego akumulatora?
Jakie powinny być maksymalne obroty na ssaniu na mrozie?
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 2 Grudzień 2010, 18:51   

nie słaby akumulator nie ma wpływu na obroty silnika, możesz mieć źle działający któryś z czujników, być może czujnik temp. cieczy chłodzącej. Obroty na ssaniu chyba wynoszą coś koło 1100.
 
 
     
 alien1113


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Toruń
Wysłany: 3 Grudzień 2010, 09:03   

Bania26 napisał/a:
możesz mieć źle działający któryś z czujników, być może czujnik temp. cieczy chłodzącej. Obroty na ssaniu chyba wynoszą coś koło 1100.

A wtedy nie powinna się palić kontrolka "check"?
U mnie na ssaniu jest chyba trochę powyżej 1200, jeszcze dokładnie sprawdzę. W każdsym razie im zimniej tym wyższe. Byłem trochę zdziwiony tak niskimi obrotami na ssaniu, bo w poprzednim samochodzie miałem max 2000.
 
 
     
 Bania26



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Grudzień 2010, 11:24   

Jeżeli czujnik wysyła sygnał, w przypadku czujnika temperatury będzie to sygnał w postaci rezystancji, sterownik nie jest w stanie wykryć czy ten sygnał jest nie prawidłowy jeżeli mieści się on w dopuszczalnym przedziale, chodzi tutaj o pracę samego czujnika - czyli jak się zmienia jego rezystancja w zależności od temp. otoczenia.
 
 
     
 alien1113


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Toruń
Wysłany: 3 Grudzień 2010, 13:10   

Rozumiem. To samo pewnie dotyczy też innych czujników? To dopiero wtedy jak jakiś czujnik padnie zupełnie tak, że nie będzie dawał sygnału pali się kontrolka check.

[ Dodano: 28 Marzec 2011, 09:48 ]
Jak wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
Gdzie on się znajduje, czy trzeba dokręcać z określonym momentem obrotowym i czy wyleci dużo płynu?
Przy okazji chciałbym profilaktycznie wymienić czujnik ciśnienia oleju (wiem, gdzie się znajduje, ale mam te same pytania, co do czujnika temp.). Koszt jest niewielki a te czujniki podobno często padają to wolę na wszelki wypadek wymienić.
 
 
     
 _mefius_


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Czerwiec 2013, 10:24   

Odświeżam, żeby nie zakładać nowego tematu.
Mam problem w Corsie C 1,2 z ciśnieniem oleju.
Tydzień temu wymieniłem olej i w weekend zrobiłem 500 km łącznie w trasie. W połowie drogi po zatrzymaniu się zaświeciła mi się kontrolka cisnienia oleju. Podczas jazdy gaśnie i zapala się jak zahamuje i stoję na biegu jałowym. Oleju mam max w silniku i nie ma żadnego wycieku.
Dziś podłączyłem OP COMa i błędów żadnych nie ma. Za to przy pracy kiedy świeci się kontrolka w OP COMie w rubryce ciśnienia pojawia sie "Zmniej. cis. ol.". W momencie ruszenia choć by o pół metra kontrolka gaśnie i pojawia się "Normalnie".
Miał ktoś coś podobnego?

[ Dodano: 11 Czerwiec 2013, 19:40 ]
Już po problemie. Podobnie jak u kolegi wyżej zawiódł czujnik.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt » Ciśnienie oleju oraz obroty silnika- problem
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.