LPG: Tak
Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Słupsk
Wysłany: 20 Kwiecień 2010, 23:02 Corsa C 1.2 problem z odpalaniem
Witam!
Posiadam Corse C 1.2 z przebiegiem 130tyś km. Ostatnio zauważyłem dziwną przypadłość podczas odpalania samochodu - żeby zapalił potrzebuje kręcenia rozrusznikiem ok 5 sekund. Na początku taki problem występował powiedzmy raz na tydzień. Nieststety częstotliwość się coraz bardziej zwiększała - raz na parę dni - do bardzo wysokiej teraz - raz na kilka odpaleń - czyli w moim przypadku do kilku razy dziennie! Co dziwne nigdy problem jeszcze nie wystąpił dwukrotnie po sobie - po prostu jak jeden raz ma problem i trzeba dłużej pokręcić to za następnymi 3-4 razami zapala "na dotyk". Jaki podzespół można winić i od czego najlepiej zacząć poszukiwania problemu?
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 20 Kwiecień 2010, 23:25
Standardowo: świece? przewody? filtry? Rozrusznik nie, bo by nie kręcił w ogóle.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Kwiecień 2010, 10:33
któryś z czujników może już pada.. może czujnik temperatury albo położenia wału korbowego lub położenia wałka rozrządu.. ciężko stwierdzić, a pod komputer podłączałeś samochód ? prawdopodobnie i tak błędów nie pokaże.. ale zacznij najpierw od sprawdzenia czy sterownik zanotował jakieś błędy.
LPG: Tak
Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Słupsk
Wysłany: 21 Kwiecień 2010, 14:59
no to w takim razie jeszcze w tym tygodniu jadę na komputer... świece, filtry, oleje zmieniam co 15 tyś także to zdecydowanie wykluczam... rzeczywiście to wyglądałoby na jakiś czujnik bo nie dzieje się to za każdym odpaleniem - tylko raz na kilka rozruchów!
[ Dodano: 27 Kwiecień 2010, 23:34 ]
Byłem dziś na komputerze. BRAK błędów... Problem z odpalaniem nadal o takiej samej częstotliwości - 1/5 odpaleń... Mechanik bezradny - kazał jeździć normalnie i się nie przejmować aż coś padnie całkiem i wogóle nie będzie chciał odpalić :ojh2:
LPG: Tak
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 18 Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Listopad 2010, 11:38
Świece co 15kkm? Ja przejechałem 40, z czego ok 25 na LPG i nie zmieniałem jeszcze świec, a kto wie ile już jeździły.
Ja bym powiedział, że może coś być z podawaniem paliwa, może filtr paliwa być zapchany, może coś z wtryskiwaczami, nie pali Ci więcej ostatnio? Nie masz problemów na wysokich obrotach?
Poza tym, ja mam tak, że raz na jakiś czas odpali jak by na 2 cylindrach (pracuje nie równo, nie wjedzie na obroty, itp) i się nie przejmuję, bo to pewnie będą właśnie świece - tak mam przeważnie rano, jak auto postoi.
Osobiście uważam, że przyczyn takiego zachowania może być tak wiele, że nawet nie warto się przejmować, jak będzie tak za każdym razem, wtedy można szukać, ale w Twoim przypadku, to może być po prostu zużycie się naturalne silnika i nic na to się nie da poradzić (remont silnika?)
LPG: Tak
Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Słupsk
Wysłany: 25 Listopad 2010, 00:21
no i w końcu zrobiło się to że za każdym razem nie mogłem odpalić auta :ojj: Kręcił około 10 sekund zanim załapywał.. Zaczęliśmy szukać dogłębnie - po paru ładnych godzinach, już sam nawet nie pamiętam w jaki sposób, wpadliśmy na pomysł żeby podmienić parownik. I to okazało się strzałem w dziesiątkę :krzyk: Po odesłaniu parownika do producenta okazało się że pochodził on z wadliwej serii parowników.. Teraz autko pracuje idealnie, odpala na dotyk, a na blacie już ponad 150 tyś km :]
grzemach -> świece wymieniam co 30 tyś km - wyżej się pomyliłem
olej, filtr oleju, powietrza, kabinowy oraz filtry od LPG zmieniam co 15 tyś km :hurra:
Reshack mam pytanko . Czy przypadkiem usterką parownika nie była popękana membrana ? Kumpel ma podobnie i podejrzewałem " lewe powietrze " , dolot ok , wężyki ok tylko parownik od gazu nie sprawdzony . Słyszałem o tej serii parowników z wadliwym odlewem który kaleczył membranę , w sumie i tak sprawdzę lecz kto pyta "niewielbłądzi " .
ps . Taka myśl mi przyszła do głowy że powinieneś dodać że masz LPG czasem takie niuanse są istotne .
Pozdrawiam
Rafał
LPG: Tak
Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Słupsk
Wysłany: 28 Listopad 2010, 22:53
Kolego niestety nie powiem Ci dokładnie co dolegało mojemu parownikowi - po prostu podmieniliśmy go na inny innego producenta i moje problemy się skończyły Potem został odesłany na gwarancji i stwierdzili że to znana usterka - cała seria parowników wyszła z tą wadą :ojj: Pozdrawiam!
Dzięki za odpowiedź , problem parowników owszem znany i zgodny z moimi podejrzeniami .
Parownik u kumpla wymieniony , Corsa pali na dotyk , obroty stabilne , wszystko ok ... Membrana parownika wyglądała jak ser szwajcarski .
Witam wszystkich klubowiczów mam pytanie :jak uszczelnić pompe wysokiego cisnienia w 1.3 cdti i czym kupiłem zestaw napraeczy ale nie zdał egzaminu dalej cieknie.z góry dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam Stanley
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum