Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 09:34
Rozkraczone tylne koła w Corsie B
Autor Wiadomość
 Pabulon


Informacje
Wiek: 34
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Październik 2010, 20:15   Rozkraczone tylne koła w Corsie B

Witam, ostatnio zauważyłem, że tylne koła w mojej Corsie troche się rozjechały do zewnątrz. Czego to może być przyczyną ? Gdzieś czytałem coś o silentblockach, że mają coś z tym wspólnego, a mi właśnie jak jest większe obciążenie z tył coś tak dziwnie pukało.
Jeżeli chodzi o zbierzność to chyba wszystko jest ok, przegląd przechodziłem 19-ego sierpnia. W międzyczasie zaś wymieniałem koła choć o ile pamiętam przed wymianą też tak mi się wydawało że są rozkraczone ale nie wgłębiałem się w temat :P

Jutro wrzuce fotke jak to wygląda.
Ostatnio zmieniony przez Pabulon 7 Październik 2010, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 7 Październik 2010, 21:15   
   Moje auto: Opel Astra G


na tyle zbieżności jako tako się nie ustawia. Możesz mieć albo krzywą belkę (uszkodzenie), albo wyrobiły się jakieś tuleje/czopy. Albo jedź na geometrię i gość zobaczy co słychać pod spodem ;)
 
 
     
 Pabulon


Informacje
Wiek: 34
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Październik 2010, 13:43   

Byłem w stacji kontroli pojazdów - popatrzyli, powiedzieli, że nie widzą, że krzywo, potem gość stwierdził, że dostał szersze laczki to tak się wydaje (faktycznie zmieniałem ze 165 na 175) i że jak chce może mi zrobić geometrie ale zapłacę 80zł a i tak nic nie zrobię bo w CB wszystko jest sztywne i bym musiał całe zawieszenie zmieniać. Stwierdził też, że koła nigdy nie są idealnie prosto :uuu: są albo zbieżne albo rozbieżne
 
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 8 Październik 2010, 14:21   
   Moje auto: Opel Astra G


No to nie wiem :wstyd: Ja bym zainwestował w tę geometrię- przynajmniej będziesz miał czyste sumienie. Może inny mechanik zrobi Ci to taniej?
Też mi się wydaje, że koła nie stoją prostopadle do ziemi tylko mają minimalny kąt odchylenia ale np jak są tak " /--\ to coś chyba jest nie tak (sorry, za prostotę schematu ahahaha) :D
U mnie w Corsie tył jest prosty (a przynajmniej na oko nic nie jest krzywo), ale zbiera mi obie opony po lewej stronie, dlatego powoli zbliża się remont tylnego zawieszenia.

Może ktoś miał podobną sytuację jak kolega Pabulon, i się podepnie do dyskusji?:>
 
 
     
 SlaVo


Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Bytom
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 8 Październik 2010, 14:58   

ja w swojej corsie mam tylną lewą stronę tak odchylona /--| a po prawej koło jest prosto i też mnie zastanawia co to może być, a po prawej stronie mam pękniętą sprężyne na 1 zwoju nie wiem czy to wina sprężyn amorów czy tulej :pomysl:
 
 
     
 Jasioracek



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Racibórz
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 8 Październik 2010, 15:26   

a mówisz o przodzie?
 
 
     
 SlaVo


Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Bytom
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 9 Październik 2010, 12:11   

Jasioracek, kolega jakiś wczorajszy :złyy: wszyscy piszą o tylnej osi

a tak na marginesie coś z książki może się przyda:

USTAWIENIE KÓŁ TYLNYCH

Ustawienie kół tylnych sprawdza się, gdy na obu przednich siedzeniach znajdują się masy po 70 kg, zbiornik paliwa jest napełniony do połowy, a wysokość nadwozia jest właściwa.

Wysokość nadwozia jest mierzona w pionie, jako odległość między punktem styku opony z podłożem i dolnym obrzeżem wnęki koła:
-wszystkie wersje oprócz GSI i Combo: 581 ± 15 mm
-GSI: 572 ± 15mm
-Combo 641 ± 15mm

-maksymalna różnica między prawą a lewą stroną: 10 mm.

-maksymalna różnica między kołami lewym i prawym: 30'

USTAWINIE KÓŁ TYLNYCH

Warunki wstępne:

Przed sprawdzeniem ustawienia kół tylnych należy koniecznie sprawdzić spełnieni następujących warunków wstępnych:

-opony: sprawdzić symetrię jednej osi, tzn. wymiary opon, ciśnienie powietrza, stopień zużycia;
-połączenia: sprawdzić stan połączeń elastycznych oraz luz łożysk tocznych;
-zwichrowanie kół: nie powinno przekraczać 1,2 mm (zwichrowanie można skompensować specjalnymi narzędziami)
 
 
     
 spychacz84



Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Październik 2010, 05:22   

ja dodam z własnego doświadczenia:
Spróbuj lekko pokopać nogą w tylne koła z tyłu, przodu i od góry - zobacz czy siedzą mocno czy niema luzów. U mnie były zjechane łożyska w 1 kole - auto traciło geometrię i musiałem przy okazji wymienić tuleję.
 
 
     
 maroo1991


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: Wierzbanowa
Wysłany: 15 Październik 2010, 14:09   

musisz zwrócić się do jakiegoś warsztatu żeby Ci powiedzieli czy masz prostą belkę, to też może być tego przyczyną. A jaka jest przyczepność w zimie na tyle? odczuwasz jakieś ślizg kiedy wchodzisz w zakręt? Jeśli tak to albo belka albo simerbloki :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Koła, felgi i opony » Rozkraczone tylne koła w Corsie B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.