Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 10:10
Zwarcie ?
Autor Wiadomość
 Ziembol


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Piła
Wysłany: 4 Październik 2010, 15:11   Zwarcie ?

Witam, to już mój 2 post z serii 'kupiłem złom'... Problem jest tego typu:
Wczoraj zamontowałem sobie radyjko JVC, dokładniej rzecz ujmując o takie: klik
Do tego jest podpięty wzmacniacz jakiś tam blaupunkt... ale nie w tym rzecz, radio gra pięknie, wzmacniacz jeszcze piękniej wykorzystuje sygnał itd... ale czasami radio zaczyna wariować, tj. wyświetlacz przygasa i zaczyna 'mrugać', jakby brakowało napięcia ? w tym samym momencie przygasa również górne światełko na podsufitce... problem chwilowo rozwiązuje włączenie ręczne tego światełka, poprzez wyciągnięcie pokrętła od włączania świateł pozycyjnych i mijania... później znów się chrzani, wracając do domu wpadłem na pomysł aby zapalić lampkę na podsufitce na stałe i plus tego taki, że radio już nie mruży, ale jakby się 'resetuje'...
PS: poprzedni właściciel zamontował sobie jakiś układzik do automatycznego włączania świateł mijania przy włączeniu stacyjki...
PS 2: Zmostkowałem sobie kabelek od pamięci z '+' na stałe, aby można było słuchać radyjka bez kluczyków..

Ma ktoś pomysł jak rozwiązać ten problem? albo gdzie go szukać??
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 4 Październik 2010, 15:46   
   Moje auto: Porshe 911


jeżeli tak się dzieje przy włączonym sprzęcie, to pomyśl nad kondensatorem, pobór mocy wzmaka powoduje przygasanie świateł
 
     
 Ziembol


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Piła
Wysłany: 4 Październik 2010, 16:10   

west napisał/a:
jeżeli tak się dzieje przy włączonym sprzęcie, to pomyśl nad kondensatorem, pobór mocy wzmaka powoduje przygasanie świateł


Nie nie... nawet kiedy wzmak jest wyłączony radio głupkuje :|
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 4 Październik 2010, 20:06   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Żebyśmy sie dobrze zrozumieli: górne światło masz wyłączone, (czy włączone) auto odpalone, sluchasz muzyki i nagle zaczyna ci gasnąć podświetlenie radia i zapala się (czy gaśnie) oświetlenie kabiny.
Czy zwiększenie obrotów silnika załatwia sprawę?
Czy ściszenie muzyki również załatwia sprawę?
Czy to mruganie jest pod rytm muzyki?
A co z podświetleniem TID'a? Ono nie mruga?
Ziembol napisał/a:
nawet kiedy wzmak jest wyłączony radio głupkuje :|

Jak masz podłączony wzmacniacz?
Jak zasilanie podane, skąd bierzesz napięcie wzbudzenia?
Oraz czy sygnał na wzmacniacz podajesz z wyjść RCA?

Jeśli dobrze myślę, to aku nie dociąga. Ale poczekam aż odpowiesz na moje pytania, bo nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem. Wtedy się dokładnie pomyśli.
 
 
     
 Ziembol


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Piła
Wysłany: 4 Październik 2010, 20:30   

dudu napisał/a:
Żebyśmy sie dobrze zrozumieli: górne światło masz wyłączone, (czy włączone) auto odpalone, sluchasz muzyki i nagle zaczyna ci gasnąć podświetlenie radia i zapala się (czy gaśnie) oświetlenie kabiny.
Czy zwiększenie obrotów silnika załatwia sprawę?
Czy ściszenie muzyki również załatwia sprawę?
Czy to mruganie jest pod rytm muzyki?
A co z podświetleniem TID'a? Ono nie mruga?
Ziembol napisał/a:
nawet kiedy wzmak jest wyłączony radio głupkuje :|

Jak masz podłączony wzmacniacz?
Jak zasilanie podane, skąd bierzesz napięcie wzbudzenia?
Oraz czy sygnał na wzmacniacz podajesz z wyjść RCA?

Jeśli dobrze myślę, to aku nie dociąga. Ale poczekam aż odpowiesz na moje pytania, bo nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem. Wtedy się dokładnie pomyśli.



Sprawa wygląda następująco:
Aku prawie nowy Centra 60 Ah
Podświetlenie kabiny, radyjko, awaryjne itd mam na 1 bezpieczniku 15 A (coś tu śmierdzi czy ok? )
Nie ma różnicy czy mam włączone podświetlenie czy nie, radio i tak świruje... 'zresetować' radyjko daje się włącznikiem podświetlenia, jednak kiedy drzwi są otwarte i podświetlenie pali się na stałe, a radyjko zaświruje to zarówno radio jak i podświetlenie kabiny przygasa, TID rownież.
Sygnał na wzmaka ciągnę z radyjka z RCA, bo skąd niby miałbym go sobie wziąć:P Wzbudzenie natomiast zmostkowane z '+' na wzmaku, zasilanie ciągne prosto z akumulatorka, po drodze mam wyłacznik zainstalowany na kablu, masa ze śruby pasów z tyłu, jednak tak jak mówiłem - wzmacniacz nie ma nic do rzeczy :|
Ponadto przeczyściłem przewód masowy z aku na kielich amortyzatorka i nadal nic nie pomaga... Mruganie nie jest w rytm muzyki ani nic z tych rzeczy... po prostu radio jakby się zwiesza, zwiększenie obrotów nic nie daje, bo nawet w trasie mając 2 czy 3 tys na obrotomierzu robi jaja... ściszenie muzyki nie próbowałem, ale próbując znaleźć dzisiaj usterkę dałem radyjko po cichu i grało z pół godzinki bez szwanku, natomiast jak dałem troszkę więcej mocy to znów to samo, jakby któryś styk się wieszał (bo resetuje się kiedy włączę np podświetlenie kabiny i znów działa przez chwilę) albo jakby zasilanie nie wyrabiało... Radio nie jest przeciążone, bo z radia śmigają tylko wysokotonowe przy klamce oraz 2 phonocary, zainstalowane w miejscu oryginalnych głośniczków - phonocary 90 Watt PEAK - więc z 40 Watt mocy ciągłej..
TID także przygasa bo jest wszystko na jednym obwodzie co jest dla mnie kretyńsko rozwiązane aby zrobić wszystko na jednym skromny 15 A bezpieczniku.... Bezpiecznika nie pali apropos ;)
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 4 Październik 2010, 21:20   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Ziembol napisał/a:
bezpieczniku 15 A (coś tu śmierdzi czy ok? )

tam chyba jest 30A, ale jak nie pada bezpiecznik, to nie zmieniaj na większy.
Ziembol napisał/a:
Sygnał na wzmaka ciągnę z radyjka z RCA, bo skąd niby miałbym go sobie wziąć:


pytam, bo często z braku wiedzy niektórzy podłączają sygnał wysokopoziomowy z głośników.
Ziembol napisał/a:
Wzbudzenie natomiast zmostkowane z '+' na wzmaku, zasilanie ciągne prosto z akumulatorka, po drodze mam wyłacznik zainstalowany na kablu

wzbudzenie pociągnij lepiej z pinu 5 jak dobrze pamiętam (sterowanie anteną i wzmacniaczem). Jak masz oryginalne kable RCA, to na nich masz cieńki kabel do pociągnięcia wzbudzenia (polecam to zastosowanie - łatwiejsze w użytkowaniu).
A jakiej średnicy przewody zasilające wzmacniacz?
Ziembol napisał/a:
Mruganie nie jest w rytm muzyki ani nic z tych rzeczy...

To jest bardzo dziwne. Bo gdyby było w rytm muzyki, to znaczy aku nie dociąga sprzętu ( u mnie na pionku + przednie głośniki seryjne+tylne jakieś ok. 35-40W RMS+ wzmacniacz 2X22W na mostku pod suba - przy zgaszonym silniku na 25-30%możliwości radia TID i reszta przygasa w rytm muzyki).

Ziembol napisał/a:
Radio nie jest przeciążone, bo z radia śmigają tylko wysokotonowe przy klamce oraz 2 phonocary, zainstalowane w miejscu oryginalnych głośniczków - phonocary 90 Watt PEAK - więc z 40 Watt mocy ciągłej..

Ja bym obstawiał złe podłączenie głośników. Odłącz cykacze i przetestuj (ze wzmakiem i bez, na zgaszonym silniku i odpalonym).
Jak nie pomoże - podłącz cyki a odepnij te phonocary. Jak nie pomoże odłącz wszystkie głośniki i sprawdź czy pomogło.
Wg mnie radio wariuje, bo wyjścia głośnikowe są zbyt mocno obciążone ( nie chodzi mi o moc, a o impedancję) więc radio pracuje prawie że na zwarciu, dlatego pobiera dużo prądu i przygasa wszystko. A resetuje się, bo zabezpieczenie przeciwzwarciowe zastosowane w końcówce mocy się załącza i odłacza zasilanie (chyba, że masz radio na mosfetach, to wtedy zabezpieczenie jest poza końcówką mocy)
Ale nie wiem dla czego zwiększanie obrotów nie załatwia mrugania? A powinno.

No nic zrób testy jak radze i napisz.
Aha i sprawdź omomierzem ( jak masz) jakie są oporności pomiędzy poszczególnymi pinami kostki od głośników (Jak trzymasz kostkę pionowo to mierz po dwa piny obok siebie -masz 4 rzędy po 2 piny. Każdy jest od innego głośnika - może gdzies jest zwarcie).
 
 
     
 Ziembol


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Piła
Wysłany: 6 Październik 2010, 22:55   

Hmm sprawa dość dziwna... wszystko ucichło po przeczyszczeniu masy z aku na kielich amorka, choć wcześniej mierzyłem opór i nie wyglądał na jakiś zaskakująco duży, a i po przeczyszczeniu wiele się nie zmieniło... Póki co jest ok, pewnie cisza przed burzą - czas pokaże :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ elektryczny, zapłon » Zwarcie ?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.