Przesunięty przez: Kaszubski
15 Lipiec 2016, 14:59
[ Corsa B] Zmiana radia
Autor Wiadomość
 gorgi


Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Elbląg
Wysłany: 4 Październik 2010, 20:44   [ Corsa B] Zmiana radia

Witam, w mojej corsie B jest stare radio na kasety zastanawiam się nad zmianą na takie a że jestem niedoświadczonym kierowcą i elektrykiem pytam czy do instalacji kieszeni na ten model ze zdjęcia potrzebne są jakieś boczne powierzchnie wewnątrz deski rozdzielczej do których trzeba to przykręcić czy takową kieszeń wystarczy tylko wepchnąć w deskę? Nie wiem czy ktoś zrozumie o co mi chodzi ;/

z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 20 Marzec 2016, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 4 Październik 2010, 21:05   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


gorgi napisał/a:
czy takową kieszeń wystarczy tylko wepchnąć w deskę?

w załączniku masz zaznaczone strzałkami haczyki, które po włożeniu do "kieszeni" na radio zaginasz, by ją unieruchomić. Czasem są one też po bokach.
Później wkładasz w nią radio i gitara. Pamiętaj, że po włożeniu radia to kasetki, która jest przymocowana do kieszeni, musisz mieć odpowiednie druty do jego wyciągnięcia. Więc zalecam włożenie kasetki na radio, a po wszystko razem do kieszeni. Spokojnie, radio ci nie wyleci na dziurach. Mam tak od kiedy mam corsę i zapewniam - radio ci nie wyleci.
 
 
     
 gorgi


Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Elbląg
Wysłany: 4 Październik 2010, 21:25   

Ok rozumiem, jeszcze jedno mnie ciekawi, czy schemat kabli w radiu jest zawsze zgodny z tym w autach? z tego co się orientuje to nie, i czy do radioodtwarzaczy dołączone są rozpiski schematów, i trzeba w każdym radiu dostosować kabelki( przelutować, przestawić)
 
 
     
 SlaVo


Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Bytom
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 5 Październik 2010, 10:32   

dudu, za twoim pozwoleniem :) koledze podpowiem z twojego podpisu

-nie masz seryjnego radia i nie wyświetla ci daty na TID'dzie? odetnij czerwono-biały kabel z pinu nr. 5 (patrz rozpiska )
-radio nie pamięta stacji? Nie działa bez kluczyka? Odetnij kabel z pinu 4 i połącz go z pinem 7 (patrz rozpiska )

jedynie co to musisz kabel połączyć zgodnie z pinami bo kolor możesz mieć inny, żeby pamięć się utrzymywała - ten typ tak ma, zobacz sobie rozpiske pinów w podpiętym temacie
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 5 Październik 2010, 12:58   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Zazwyczaj jest tak, że wszystkie radia mają tak samo usytuowane odpowiednie piny w kościach iso. Jedynie mogą byc różnice w pinach odpowiedzialnych za np. sterowanie anteny i zasilanie wzmacniacza antenowego. ale spokojnie, do każdego radia powinny być dołączony schemat połączenia.
inna sytuacja ma się w radiach clarion. tam jak pamiętam należy podać ciągłe napięcie na pin zasilania i pamięci.
jak coś nie będziesz wiedział to pisz. pomożemy.

(info dla modow-pisze z telefonu uzywajac opery mini, ktora nie obsluguje polskich liter)


////////
Dzięki serdeczne spidan, że poprawiłeś mój post.
Ostatnio zmieniony przez spidan 5 Październik 2010, 18:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
 gorgi


Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Elbląg
Wysłany: 5 Październik 2010, 15:50   

@Slavo nie do końca o to mi chodziło :)

Zdecydowałem się sam wymienić radio i głośniki(odpaliłem to radio i szkoda pisać :D )
Tylko teraz jest problem bo są różne rodzaje- dwu/trzy/kilku drożne, szerokopasnowe, ja się w tym nie odnajduje.
Znacie jakiś poradnik opis jak dobrać rodzaj moc itp głośników do radia?
Btw. wole wyraźne brzmienie od głośnego łupania, chociaż nawet połączenie tych dwóch, muzyka do której zestawu potrzebuje to Hip-hop, Rock, "delikatny" metal ;]

Myślę że podany wyżej Kenwood KDC-314/Kenwood KDC-3047 będzie moim wyborem, są podobne. Narazie chciałbym wymienić radio i 2 przednie głośniki później najwyżej dwa tylne i dorzucić ewentualnie bas pod siedzenie ale to odległe plany, aczkolwiek z tego co się orientuje to da się to zrobić na tym radiu ale przy podłączeniu zamienia go z tylnym głośnikiem czy obydwoma tylnymi?

Zastanawiam się także nad dodaniem gdzieś tzw. "tweeterów", opłaca się?
Nie mierzyłem aktualnie zamontowanych głośników ale chyba da się na jakiejś przejściówce zamontować ewentualnie inne?
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 5 Październik 2010, 18:41   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


wszystko było na forum. Poczytaj dział Car Audio. W tym dziale na górze ( podwieszony temat) zamieściłem linki do różnego rodzaju zabudów car audio, a także poradnik (nie mojego autorstwa) dla początkujących w Car Audio.
gorgi napisał/a:
Zastanawiam się także nad dodaniem gdzieś tzw. "tweeterów", opłaca się?

Jeśli chcesz mieć pełną scenę muzyczną w każdym paśmie to jak najbardziej.
Jeśli obecnie nie masz oryginalnych kopułek w klamkach drzwi (lub masz spalone, a sam ich nie naprawisz) to jak najbardziej kupuj tweetery.

Zapytasz co polecamy? Na forum było.
Osobiście odradzam drogie firmy typu JBL, Pioneer, itd.
Jedynie może jeszcze sie zaliczyć blaupunkt. Ale napewno lepsze będzie zestaw odseparowany Hertza lub helixa.

gorgi napisał/a:
jak dobrać rodzaj moc itp głośników do radia

moc głośników nie powinna znacząco przewyższać moc radia. Czyli na radio 4x50W nie dawaj mocniejszych głośników niż 60-70W. Najlepiej dać 50W - równowaga mocy.

Czytaj na Car Audio - tam jest dużo informacji o głośnikach.
gorgi napisał/a:
ewentualnie bas pod siedzenie ale to odległe plany, aczkolwiek z tego co się orientuje to da się to zrobić na tym radiu ale przy podłączeniu zamienia go z tylnym głośnikiem czy obydwoma tylnymi?


chciałbym pomóc, ale nie rozumiem o co ci chodzi.
 
 
     
 gorgi


Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Elbląg
Wysłany: 5 Październik 2010, 22:24   

"wyjście RCA przełączalne tył/subwoofer" -opis z aukcji tego radia--być może ja czegoś nie rozumiem,

żeby nie robić tu off topa zadam ostatnie 3 pytania

Jak dostać się do tylnych głośników zamontowanych po bokach tylnej półki bo tego nie znalazłem?
Czy w dobieraniu mocy do radia miałeś moc maksymalną czy znamionową?
I czy systemy dwudrożne to 2 osobne głośniki w jednej obudowie czy jeden głośnik pełniący dwie funkcje? i czy do takich głośników stosuje się zwrotnice, jeżeli tak to jakie i jak?

Dzięki za pomoc jak będę montował i pojawi się problem (odpukać) to zrobię nowy temat
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 6 Październik 2010, 18:10   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


gorgi napisał/a:
"wyjście RCA przełączalne tył/subwoofer" -opis z aukcji tego radia--być może ja czegoś nie rozumiem,

żeby nie robić tu off topa zadam ostatnie 3 pytania

tu pewnie chodzi o to, że możesz oddzielnie sterować wyjściami RCA(tzn głośność itd). Bo na pewno nie będą się tylne głośniki wyłączać.
gorgi napisał/a:
Jak dostać się do tylnych głośników zamontowanych po bokach tylnej półki bo tego nie znalazłem?

trudna sprawa, ale wykonalna. Potrzebujesz klucz tzw. francuską gwiazdkę. Musisz odkręcić plastikowe boki w bagażniku, bo do nich są głośniki przymocowane.

gorgi napisał/a:
Czy w dobieraniu mocy do radia miałeś moc maksymalną czy znamionową?

Tylko i wyłącznie znamionowa (RMS). Niech nie nie obchodzi moc chwilowa (maksymalna). To parametr wymyślony przez producentów i speców od marketingu, żeby wciskać buble klientom, którzy nie wiedzą co i jak.
gorgi napisał/a:
I czy systemy dwudrożne to 2 osobne głośniki w jednej obudowie czy jeden głośnik pełniący dwie funkcje? i czy do takich głośników stosuje się zwrotnice, jeżeli tak to jakie i jak?

systemy dwudrożne to głośnik w głośniku. Na środku membrany przymocowany jest do magnesu trwałego głośnik wysokotonowy (czyli współosiowy). Google ci powie jak wyglądają.
Nie polecam ich zakup, gdyż nie mają one takich możliwości, co zestaw odseparowany.
Do głośników dwu drożnych nie stosuje się zwrotnic, bo mają one tylko jedne zaciski, a na cykaczach jest tylko kondensator (chyba 4,7 uf) jako filtr.
Zwrotnice oblicza się do danego głośnika. W dziale Car Audio masz info jakie stosuje się wzory. Ale na rynku można kupić zestawy odseparowane, czyli pary głośników (nisko lub średnio tonowych + cykaczy) i jednej zwrotnicy do nich.
Wyprzedzając twoje pytanie: po co zwrotnice?
Zwrotnice odcinają pasmo, które głośnik nie przetworzy, ale jest nimi zasilany (tak jak filtr na subwooferze). Sub gra do 500-700Hz (Hz-hertz)
wyższych częstotliwości nie przetworzy, więc po co podawać na niego tych częstotliwości? Filtr je odetnie.
A zwrotnica to tak jakby dwa filtry( i czasem więcej) razem połączone w odpowiedni sposób, by zminimalizować ilość elementów przy dobrej sprawności odcinania pasma odcięcia. Teraz kwestia odcinania pasma: 6dB/okt, 9dB/okt, 12dB/okt.
Czyli ilość decybeli na oktawę. Mówi to nam jak szybko bedzie nam dźwięk się wyciszał w paśmie częstotliwości nazywany oktawą .
(należy pamiętać, że intensywność wyraża się w skali decybelowej, a nie liniowej. Czyli 90dB to głośno, ale 86dB to już około o połowe ciszej)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » Car Audio » Corsa B » [ Corsa B] Zmiana radia
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.