LPG: Tak Pomógł: 11 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Radom
Wysłany: 4 Październik 2010, 09:54
Moje auto: Vmax: 170 km/h
Hertz to dobre głośniki w tej cenie o lepsze ciężko wg. mnie, ale jeśli chcesz je na przód nie myślałeś o wersji z oddzielnymi tweeterami jak dsk 130 (ja takich używam), dsk 165?
Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Październik 2010, 14:57
Apropo dsk to super ale jednak koszta wzrastają o 100zł czyli nie mało. W przypadku zamontowania DCX'ów (bez wysokotonowych) będą one jakoś znośnie współgrały z wysokotonowymi seryjnymi ?
LPG: Tak Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Lędziny
Wysłany: 4 Październik 2010, 17:32
właśnie o to chodzi ze nie za bardzo przecież Tweetery maja grac na wysokości głowy a nie w nogi raczej będzie kiepski efekt ja mam DSK i powiem efekt zacny tylko czeka mnie wygłuszenie jeszcze drzwi:P tak ze ja proponuje wrzucić coś odseparowanego
LPG: Tak Pomógł: 11 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Radom
Wysłany: 4 Październik 2010, 17:44
Moje auto: Vmax: 170 km/h
dokładnie w dcx tweetery idą ci w nogi więc dużo to ci efektu nie da a druga sprawa te maskownice z boczków mogą dodatkowo tweetery zniekształcać i zagłuszać.
Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Październik 2010, 19:03
Chodziło mi o seryjne seryjne tweetery :P w sensie te które już są przy klamkach :P co były w oryginale. O ile można je w ogóle tak nazwać.
Zastanawiam się również nad wygłuszeniem drzwi...ale to chyba dużo roboty, a i nawet dokładnie nie wiem po co to się robi ;o
wygłuszenie stosuje się z paru powodów. Te najważniejsze to:
zmniejszenie, a nawet zlikwidowanie fali stojącej wytwarzanej przez tylną stronę membrany głośnika. Dlaczego? Bo głośnik ma grać tylko przednią stroną membrany (wyjątek to zabudowy typu bandbas, podwójnie wentylowane ale to inna bajka).
Co to daje? Likwiduje to efekt: grających drzwi, polepsza szybkość basu (jest ładniejszy, troszkę głębszy i szybszy).
Oraz w przypadku wygłuszania drzwi (blaszanych konstrukcji) taka mata wygłuszająca dodatkowo wzmacnia (w pewnym stopniu) konstrukcję drzwi, dzięki czemu nie pojawia się wyżej wspomniany efekt :grających drzwi (jedno z drugim jest powiązane).
A także wygłuszenie umożliwia uszczelnić drzwi, co poprawia jakość dźwięku, szybkość basu etc...
Gdzieś na forum zamieściłem linki do fajnych konstrukcji Car Audio (między innymi jak wygłuszać auto, w tym drzwi).
Ogólnie materiał troche kosztuje. Nie opłaca się wygłuszać drzwi, jak nie ma się dobrych przetworników (takie moje zdanie).
Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 33 Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Październik 2010, 20:17
Dzięki za objaśnienie. Jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy istnieją jakieś półśrodki w wygłuszaniu drzwi, które nie są tak pracochłonne, a również poprawiają (mniej bo mniej ale jednak) jakość dźwięku ? np. nie wygłuszanie całych drzwi ale zrobienie czegoś w stylu małego kołnierza pod głośnikiem z pianki jakiejś czy maty...czy coś :ojh2:
zrobienie czegoś w stylu małego kołnierza pod głośnikiem z pianki jakiejś czy maty...czy coś
nie możesz zastosować pianki, bo jeśli woda dostanie ci się do drzwi ( np, przez szyby) to gąbka ją wsiągnie i z czasem zacznie gnić i śmierdzieć.
Czy jakieś inne maty? Sam nie wiem. Nie stosowałem nigdy wygłuszania. Szkoda mi na to kasy ( jak i na lepsze głośniki).
Musi to być mata odpowiednio twarda, która pod wpływem ciśnienia wytwarzanego przez głośnik nie będzie się uginać na zaklejonych otworach, oraz na tyle miękka, by mieć właściwości tłumiące.
Widziałem jak niektórzy łatali otwory w drzwiach płytami wiórowymi, ale to przecież mija się z celem ( po pierwsze dociążasz drzwi, po drugie płyta się rozejdzie, jak nabierze wody).
Po pierwsze musisz większość otworów zakleić ( w mojej galerii na portalu zamieściłem zdjęcia z wygłuszania drzwi w corsie A - podobnie musisz załatać otwory). Następnie wygłuszyć otrzymaną przestrzeń materiałem miękkim, ale nie nabierającym wody.
Jednym zdaniem - mata to jedyne rozsądne tworzywo do wygłuszenia.
dsk 165 z tweeterami ? są jakieś problemy montażowe ? właśnie się przymierzam do ich kupna ? jak to wygląda na dystansie ? i czy tweetery wejdą w miejsce orginalnych w drzwiach czy se trzeba coś na słupku ukulać ;>
LPG: Tak Pomógł: 11 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Radom
Wysłany: 7 Listopad 2010, 15:09
Moje auto: Vmax: 170 km/h
Są problemy... [URL=---]TUTAJ[/URL] (powyższy link nie ma na celu reklamowania innego forum a jedynie pomóc w odpowiedzi na pytanie użytkownika FKC) masz opisane co stanowi problem. Wersję DSK 130 mam u siebie na dystansie bez większych problemów da się wpasować.
Oryginalne miejsca na tweetery mimo iż tutaj zostały wykorzystane moim zdaniem nie są to dobre miejsca. nie ustawisz ich tam tak aby dźwięk się równomiernie rozchodził po scenie najlepiej dajesz je w podszybiu albo słupki. reszta w powyższym linku.
Zgodnie z regulaminem: 6. Nie zezwala się, bez zgody administracji, na linki bezpośrednie do innych for o tematyce Opla Corsy. A nic mi nie wiadomo by się ktoś o zezwolenie pytał...
Ostatnio zmieniony przez 12 Listopad 2010, 22:26, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum