Przesunięty przez: Kaszubski
15 Marzec 2016, 11:55
Mocno skrędona kierownica - zbieżność, czy coś jeszcze ?
Autor Wiadomość
 mkk


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 18
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 26 Wrzesień 2010, 00:17   Mocno skrędona kierownica - zbieżność, czy coś jeszcze ?

Hej,

Wymieniłem dziś u wujka (mechanik z zawodu) 4 amorki na gazowe Kayaba i prawą końcówkę drążka kierownicy. Poprzednie amorki były w fatalnym stanie, a jeden rozprężył sprężynę o ok 10 cm za mocno...

Efekt natychmiastowy, lepszy docisk, "deska" pod siedzeniem, reakcja precyzyjna, lepsze hamowania, ale żeby jechać prosto trzymam kierownicę skręconą o ok 10' w prawo :ojh2:
Niefart polegał na tym, że musiałem dziś zrobić po wymianie 60km i jechało się delikatnie mówiąc dziwnie. Wszystko skręciłem naprawdę solidnie, nie było luzów. Wszystkie amorki złapały, Corsa stoi równo z przodu i z tyłu.

W poniedziałek jadę na zbieżność, ale nie jestem pewien czy to wystarczy? 10' to całkiem sporo.
 
 
     
 Kisztan



Informacje
podkarpackie

Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Łańcut
Wysłany: 27 Wrzesień 2010, 08:29   

Przy wymianie końcówki drążka, przy wykręcaniu starego liczymy obroty, następnie należy wkręcić nowy o taką samą ilość obrotów. Wtedy zbieżność jest bardzo zbliżona do poprzedniej i nie ma prawa być przestawienia w kierownicy.
Skoro teraz kierownica jest skręcona o ok. 10' w prawo to wnioskuję, że za mało wkręciłeś końcówkę i stąd musisz zrobić korektę kierownicą by jechać na wprost.
Diagnosta podczas zbieżności naprawi ten niewielki błąd.

A i oczywiście efekt ten nie ma nic wspólnego z wymianą amorków.
 
 
     
 mkk


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 18
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 27 Wrzesień 2010, 17:55   

10 stopni, heh literówka, było późno, to było 40 stopni, więc błąd potężny, no ale i tak miałem jechać na zbieżność, więc się nie przyłożyliśmy

zrobiłem dziś geometrię komputerowo, już jeździ prosto, minimalnie poza normami, podobno z powodu takiej ani innej alufelgi nie dało się perfekcyjnie :)

dzięki za podpowiedź, teraz będę liczył, żeby sprawniej się doturlać na podnośnik
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ kierowniczy » Mocno skrędona kierownica - zbieżność, czy coś jeszcze ?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.