LPG: Nie
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 18 Skąd: Żyrardów
Wysłany: 26 Wrzesień 2010, 00:17 Mocno skrędona kierownica - zbieżność, czy coś jeszcze ?
Hej,
Wymieniłem dziś u wujka (mechanik z zawodu) 4 amorki na gazowe Kayaba i prawą końcówkę drążka kierownicy. Poprzednie amorki były w fatalnym stanie, a jeden rozprężył sprężynę o ok 10 cm za mocno...
Efekt natychmiastowy, lepszy docisk, "deska" pod siedzeniem, reakcja precyzyjna, lepsze hamowania, ale żeby jechać prosto trzymam kierownicę skręconą o ok 10' w prawo :ojh2:
Niefart polegał na tym, że musiałem dziś zrobić po wymianie 60km i jechało się delikatnie mówiąc dziwnie. Wszystko skręciłem naprawdę solidnie, nie było luzów. Wszystkie amorki złapały, Corsa stoi równo z przodu i z tyłu.
W poniedziałek jadę na zbieżność, ale nie jestem pewien czy to wystarczy? 10' to całkiem sporo.
Przy wymianie końcówki drążka, przy wykręcaniu starego liczymy obroty, następnie należy wkręcić nowy o taką samą ilość obrotów. Wtedy zbieżność jest bardzo zbliżona do poprzedniej i nie ma prawa być przestawienia w kierownicy.
Skoro teraz kierownica jest skręcona o ok. 10' w prawo to wnioskuję, że za mało wkręciłeś końcówkę i stąd musisz zrobić korektę kierownicą by jechać na wprost.
Diagnosta podczas zbieżności naprawi ten niewielki błąd.
A i oczywiście efekt ten nie ma nic wspólnego z wymianą amorków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum