Przesunięty przez: Kaszubski
9 Marzec 2016, 23:16
Wysokie spalanie
Autor Wiadomość
 morfek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 10 Styczeń 2010, 23:10   Wysokie spalanie

Witam,
Czytuje sobie od pewnego czasu forum ponieważ posiadam Opla Corse B 1.4i, 94r.
Niedawno zakupiłem ten samochodzik i od tego czasu wymieniłem w nim kilka elementów podstawowych elementów:
-Olej + filtr oleju
-Filtr powietrza
-Filtr paliwa
-Świece
Po zakupie zacząłem odczuwać spore spalanie jeżdżąc po mieście (przynajmniej jak na kieszeń studenta:)). Z tego co zaobserwowałem udało mi sie przejechać za kwotę 80zł ~240km.
Z czasem jednak zauważyłem coraz większe spalanie, po wymianie w.w elementów spalanie wynosiło już 12,5l. Do tego doszła niższa temperatura w ostatnim czasie i spalanie osiągnęło już poziom 17,5l/100km.
Niebawem zacznie palić więcej niż tir a jest to tylko małej wagi samochodzik..
Zwracam się więc do was, obytych z tym modelem samochodu ludzi. Czy tak duże spalanie jest bardzo odbiegające od normy? Czy może to być kwestia jakiejś awarii w samochodzie czy ten samochód juz po prostu tak ma i nic tego nie zmieni.
Pozbywać się go i inwestować w coś ekonomiczniejszego ? Czy warto coś poprawić i zainwestować w niego.
Dodam że przebieg samochodu to około 210000km, tankuje na BP i Orlen, benzyne 95.

Pozdrawiam.
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 08:48   
   Moje auto: ASTRA G


jeśli tak wielkie spalanie to może być sonda lambda. Zacznij od zczytania kodów usterek z komputera.
 
 
     
 robsien
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 18:46   

Witam. Sprawdź też, czy bak jest cały i paliwo Ci nie kapie. Jakby to była sonda to by check engine się świecił. Dwa razy miałem wymienianą :) więc wiem co piszę. Pozdrawiam
 
     
 morfek
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 16 Styczeń 2010, 15:19   

Próbowałem zczytać kody usterek jednak jednak pojawił mi się problem. Mianowicie zgodnie z instrukcja mam zmostkować styki A i B. Włożyłem więc w styk A i B wygięty spinacz. Jedyne co zauważyłem to miganie kontrolki engine (tej pomarańczowej od silnika). Jednak miganie to było bez przerw z częstotliwością około 2 na sek. Gdzie popełniłem błąd?

[ Dodano: 18 Styczeń 2010, 21:26 ]
Udało mi się, a mianowicie zdołałem zczytać kody usterek. Tylko pojawił się problem.. Brak błędów ;/ Pewnie powinienem się cieszyć bo powtarza cały czas numer 12 co oznaczało by rozpoczynanie zczytywania a co za tym idzie brak błędów. Jednak sprawa dalej zostaje nie rozwiązana co ze spalaniem ?

Czy jeśli komputer nie wykazał błędów to oznacza że sonda lambda nie jest uszkodzona?
Wycieków z pod baku również raczej nie ma ponieważ ostatnio samochód przestał ponad tydzień i mimo to w sumie wyjeździłem tą samą ilość km, kiedy samochód jeździł codziennie.

Dziś jeszcze Powiedziano mi w jednym warsztacie, że powodem może być również uszkodzony katalizator. Prawda to czy gość chciał ze mnie wyciągnąć tylko 350 zł ?
 
     
 refugees


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 39
Skąd: Zduńska Wola
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 26 Marzec 2010, 22:52   

to nie możliwe, katalizator masz za sondą, więc nie ma znaczenia czy jest czy go nie ma, ja np wyciąłem go i wstawiłem strumienice, zmiany w spalaniu nie widzę... . Więc to odpada
 
 
     
 Fazi


Informacje
Wiek: 35
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Gniezno
Wysłany: 27 Marzec 2010, 16:54   

Morfek , nie jesteś jedyny , ja mam 1.4 8V 60km i za 20zł zrobię 35 km czyli za 80zł - 140km! więc jeżeli się nie mylę to pali mi około 13/100 ! Co z tym fantem zrobić...? Czy przyczyną może być falowanie wolnych obrotów ?
 
 
     
 Zyzio
Zasłużeni
LukBud ajm jór fader


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Krzysiek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 42
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 431
Skąd: Mikołów
Wysłany: 27 Marzec 2010, 17:06   
   Moje auto: VW Golf 4


Fazi napisał/a:
Czy przyczyną może być falowanie wolnych obrotów ?
u mnie to było związane z uszkodzonym potencjometrem przepustnicy ( mechanik naprawił - problem znikł) sondę też wymieniłem wszystko wróciło do normy ( wiem że mam gaz ale i na paliwie miałem podobny problem ze spalaniem i obrotami) błędy zostały skasowane (koszt ok35zł)
 
 
     
 Fazi


Informacje
Wiek: 35
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28 Marzec 2010, 10:01   

A silniczek krokowy może mieć wpływ na wysokie spalanie i lekkie "skakanie" auta przy delikatnym dodawaniu gazu ?
 
 
     
 Blade1984



Informacje
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Włocławek
Wysłany: 28 Marzec 2010, 12:21   

Falowanie obrotów dochodzące powyżej 2 tyś obrotów może zwiększyć spalania ale nie aż o tyle.
 
 
     
 Fazi


Informacje
Wiek: 35
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28 Marzec 2010, 16:37   

One falują ale raczej w dół niż w górę , sądzę tak po tym że gdy się tak dzieje silnik raczej zaczyna drżeć nić szybciej chodzić, a nie mam obrotomierza więc na 100% nie moge stwierdzić jak jest.. Nadal szukam przyczyny TAKIEGO spalania :pijok:
 
 
     
 adrien22


Informacje
LPG: Nie
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24 Sierpień 2010, 11:39   

Witam ja mam corse 1.2 rok 1994 przebiegu 149000 i ja od samego kupna mam palącą się diodę check engine z tym , że samochód kupowałem od kuzyna który sprowadził ją z niemiec i jeździł z tym check engine cały czas mechanicy nie umieli mu pomóc a dioda w niczym mu nie przeszkadzała, teraz ja jestem jej właścicielem i wszystko jest okej tylko spalanie troszke za wysokie z ostatnich obliczeń to ok 8,5 l na 100 w mieście prawie 9. Jeżdze bardzo ekonomicznie i powinienem mieści się maksymalnie w 7,5 l w mieście. We wcześniejszym aucie nawet schodziłem z wartości spalania podanych przez producenta producent podawał 10l w mieście a ja spalałem do 8,5 l. Otóż co mam sprawdzić co wymienić, czy to może być sonda lambda. Jak odczytujecie te kody bo ja nie mam o tym zielonego pojęcia co mi ma migać co mam zmostkować bardzo prosze o pomoc:) jestem nowy na forum corsiczke mam od tygodnia:) pozdrawiam
 
 
     
 davit



Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 36
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Wrzesień 2010, 08:18   

Witam wszystkich :) ,
ja też mam problem z dużym spalaniem, ok 8-9l/100kn na silniku C12NZ.
U mnie kontrolka check engine zapala się (chyba) w momencie załączania się wentylatora na chłodnicy i po jakimś czasie gaśnie. Zapala się dopiero jak auto się zagrzeje.... np w korkach.
Komputer był sprawdzany u wujka w warsztacie i w stacji kontroli pojazdów i nie wykazuje żadnych błędów.
Benzyna nigdzie nie ucieka...
Pozostaję bezradny i płacę za benzynę...
 
 
     
 mkk


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 18
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2 Wrzesień 2010, 10:58   

Zalej go dwa razu pod rząd STP od wtryskiwaczy i sprawdź spalanie
Jeśli to wtryskiwacze, powinno pomóc. Wydasz ok 40, a na pewno nie zaszkodzi.
 
 
     
 marcintbg


Informacje
podkarpackie

Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 17
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2 Wrzesień 2010, 19:29   

U mnie pomogła wymiana świec, przewodów i sondy lambdy (jednak komputer wykazał błąd sondy). Spalanie w mieście jednak dalej uważam za wysokie, oscyluje w okolicach 11l/100 jednak trasa to góra 6. Silnik x12sz benzynka. Corsa miejski pożeracz paliwa :)
 
 
     
 Thomas



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 48
Skąd: Katowice / Wadowice
Wysłany: 13 Wrzesień 2010, 11:14   

Za jakieś 500 km wymienię świece i przewody WN. Teraz spalanie przy oszczędnej jeździe w trybie mieszanym mam 5,5 l / 100 km (30% miasto, 15% autostrada / ekspresówka, 55% trasa). Może zejdzie po tym zabiegu poniżej 5 :prysz:
 
 
     
 pawelciunio



Informacje
LPG: Tak
Wiek: 35
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: Giedajty
Wysłany: 25 Wrzesień 2010, 18:33   

moja przy silnku 1.4 ciągnie 12l gazu...
 
 
     
 JuuL



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 24
Skąd: Płock
Wysłany: 7 Listopad 2010, 19:52   

Miałem podobny problem - CEWKA ZAPŁONOWA
 
 
     
 DMdave


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: Dawid
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 1
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 10:22   
   Moje auto: Corsa B 1.4kat - 44kW


Hej! Ostatnio byłem na przeglądzie - sprawdzili wszystko! Nic nie wykryli. Auto pali na dotyk. Całą zimę odpalał bez żadnego problemu. Pali 9,5l/100km. Trochę mnie to irytuje bo to tylko 1.4Kat i ma tylko 60KM a jakby tego mało jeżdzę bardzo eko. Nie jedzie a pali... Doszedłem do wniosku że może coś blokuje dopływ powietrza komory spalania. Przeciągnąłem ją do końca na wszystkich biegach (całą jedynkę na gumie :D ), nagle zaczął się zbierać. Także but w podłodze a się odetka! Teraz pali w granicach 7,0L/100km w mieście :)
 
 
     
 artur_z1112



Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Artur
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: Sierpc
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 11:57   
   Moje auto: Corsa B 1.4 LPG


To ja mam w sumie podobny problem, a raczej miałem.
Otóż 27l LPG wystarczało na 190-200km, Instalacja na śrubie.
Więc co tankowanie przykręcałem o 1/4 obr. i tak do tego momentu aż poczułem spadek mocy i wtedy trochę odkręciłem i teraz w trasie zszedłem poniżej 8 a w mieście pali do 10l LPG.
Na benzynie właśnie mierzę spalanie więc dam znać, ale widzę że raczej jest ok, czyli ok 7l w cyklu mieszanym...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ paliwowy » Wysokie spalanie
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.