Wysłany: 31 Lipiec 2010, 00:27 opel corsa c 1.0 12v 2002r błąd 0177 i 0174
Witam mam problemy z corsina 1.0 12v z roku 2002r otóż silnik odpala i gaśnie w momencie przytrzymania nogi na pedale gazu silnik pracuje ale faluje np. w zakresie 2000 obr do 3000 obr , po krótkiej chwili takiej wymuszonej pracy kolektor wydechowy oraz katalizator robia sie strasznie gorące - kat az czerwony - szczytane błędy 0174 i 0177 czyli 0174 Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2),0177 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki - gdzie szukać przyczyny - prosze o porade z góry dziekuje.
Mam takie samo autko i w moim kiedy coś szarpało to psuły się różne rzeczy. Jeżeli mówisz że wyświetla ci błąd drugiego cylindra to sprawdź cewkę. Miałem taki przypadek. Pojechałem do kumpla i po oględzinach okazało się że mam pękniętą cewkę w miejscu gdzie jest świeca od drugiego cylindra i iskra zamiast iść na świece to uciekała na blok silnika i dlatego szarpało mi autem. Po wymianie wszystko ustało. Ale tak jak mówię może być kilka przyczyn nierównej pracy tego silnika. Ten silnik coś w sobie takiego ma że jest awaryjny i nic z tym nie można niestety zrobić.
Dzieki wielkie za podpowiedz sprawdze jeszcze cewke,świece zamontowałem nowe,ale bez zmian,zastanawiam sie jeszcze nad błedem 0177 uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki hmm gdzie z kolei tutaj szukac przyczyny???za podpowiedzi z góry dziekuje
Witam tez myslałem o sondzie tylko sie zastanawiam czy ona miałaby az taki wpływ na to zeby silnik odpalał i zaraz gasł?? hmmm dzieki wielkie za sugestie sprawdze takze sonde - diabeł tkwi w szczególach:-)) w koncu objawy sa takie jakby była podawana zła mieszanka .
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 31 Lipiec 2010, 21:12
Silnik może gasnąć bo dostaje za dużo paliwa, a sprawdzałeś czy nie są mokre świece ? zaś paliwo w nadmiarze może się dostawać do katalizatora i zostaje tam spalone pod wpływem temperatury i katalizator jeszcze bardziej się nagrzewa a tym samym się niszczy.. więc nie dopuszczaj żeby ci się nagrzewał więcej do czerwoności bo przyjdzie ci jeszcze jego wymiana. sondę lambda możesz sprawdzić podłączając woltomierz napięcie musi skakać 0-1V przy już nagrzanym silniku, jak już uda się ci znaleźć usterkę napisz co było przyczyną, to będzie zawsze nowa informacja dla innych użytkowników Cors z podobnymi problemami. Pozdrawiam.
Tez taką opcje przyjmuje ponieważ czasami szczególnie przy pierwszej próbie odpalenia czuć paliwo,świece są nowe po wykreceniu nie sa zalane tylko strasznie okopcone na czarno tkz.nagar,dzieki wielkie za podanie parametrów sondy tez ja sprawdze,zastanawiam sie w jaki prosty sposób sprawdzic cewke mam problem z podłozeniem nikt ze znajomych nie posiada corsy z takim motorkiem.Mysle tez o przepustnicy jest elktroniczna i jezeli byłaby walnieta to teoretycznie powinna pokazywac bład ale tez kombinuje w jaki sposób mozna byłoby ja sprawdzic-za porady dziekuje i pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum