Wysłany: 19 Czerwiec 2010, 23:57 Problem ze sprzęgłem - 1,7 dti 75km
Witam,
Opiszę pokrótce zachowanie samochodu:
Przykładowa sytuacja - stoję na światłach,
sprzęgło wciśnięte, hamulec wciśnięty, 1 bieg.
Puszczam hamulec, sprzęgło wciśnięte - samochód rusza jakby sprzęgło było puszczone i nie mogę wybić z 1 biegu. po chwili znowu wszystko zaczyna działać ale zdążyłem już pojechać prosto zamiast skręcić (żeby zaparkować ).
Diagnoza mechanika - do wymiany całe sprzęgło razem z łożyskiem hydraulicznym.(po spojrzeniu pod maskę i wciśnięciu sprzęgła kilka razy)
Z tym że dowiedziałem się, że jeśli łożysko hydrauliczne jest uszkodzone to słychać charakterystyczne "grzechotanie" - u mnie nie słychać nic. Nie da się przewidzieć kiedy sprzęgło nie zadziała - zdarza się to raz na jakiś czas
Pytam ponieważ zakup kompletu z trzema częściami - tarcza,docisk, łożysko, to dość drogi wydatek.
Rozważam jeszcze wizytę u jakiegoś innego mech. żeby mi potwierdził o co może chodzić.
Mogę prosić o jakąś diagnozę "na sucho"?
Czy np wystarczy wymienić sam docisk i tarczę?
2 pytanie: czy mogę jeździć z takim sprzęgłem? czy może się coś jeszcze spartolić
PS w warsztacie kazali wymienić łożysko z 3 częściami (jak wyżej) a podali nr katalogowy części 621301209 (firma Luk) i cena bez montażu 590zl - więc coś tu nie gra skoro chcą mi TO wmontować a mówią co innego :X
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:42
Moje auto: Laguna II PHII
miałem rn 19 i nie mogłem wbić biegu na postoju, na wciśniętym ciągnął lekko do przodu, rozleciało się łożysko oporowe..., aha no i jak stoisz na światłach na biegu z wciśniętym sprzęgłem to normalne że zniszczysz łożysko oporowe... takich rzeczy się nie robi.
EDIT: cena takiego zestawu powinna oscylować w granicach 300zł
może wyjdę na głupka, ale czy łożysko oporowe, to to samo co łożysko hydrauliczne? - tzw wysprzęglik (chyba :} )
co to rn19?
widzę że masz trochę inne auto, może u Ciebie to wygląda inaczej? :x
tak jak pisałem, u mnie nic nie grzechota przy puszczaniu sprzęgła
pytanie brzmiało czy wystarczy wymienić sam docisk i tarczę dociskową czy z łożyskiem hydraulicznym. - opinia na sucho mnie interesuje
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 10:19
Moje auto: Laguna II PHII
rn19 to renault 19, takie stare francuskie auto, na moje sprzęgło nie patrz bo ja mam z kołem dwu-masowym,
ile zrobione na sprzęgle? jestem zwolennikiem wymiany całego zestawu - skoro i tak już rozbierasz wszystko to mały problem zrobić wszystko za jednym razem bo pech będzie chciał i za jakiś czas na nowo bo coś się stanie
ponad 160 tys :X jestem 2 właścic. w kraju, 3 w ogóle, nie wydaje mi się aby było wcześniej wymieniane.
ogólni rozchodzi się o koszta, tu podobno jest oddzielnie JAKBY te łożysko hydrauliczne (wysprzęglik) i oddzielnie pozostałe 2 części, tzn można to wymienić niezależnie, więc jeśli łożysko jest ok, to po co zmieniać? chyba że patrząc na przebieg faktycznie wypadałoby już wymienić.
PS szukałem w różnych książkach. mam tez artykuł z autoświata - kiedy co wymieniać, ale nie ma tam wzmianki np o sprzęgle.
Da się gdzieś w jakimś "czasopiśmie/książce" znaleźć takie informacje?
Łożysko oporowe jest do wymiany jeśli gruchotanie słychać przy wciśniętym sprzęgle?
U mnie słychać lekkie gruchotanie na rozgrzanym silniku i jeśli przytrzymam trochę dłużej sprzęgło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum