Witam, niektóre błędy można skasować zdejmując ujemną klemę z akumulatora na jakieś 30 sekund.
Żeby nie latać za każdym raem z kluczem pod maskę, chciałbym zainstalować w kabinie przełącznik ON-OFF, który będzie przerywał odpowiedni obwód w odpowiednim miejscu. Moję pytanie: gdzie należy wpiąć taki przełącznik? Podejrzewam, że gdzieś w obwód zasilania sterownika nadwozia, ale nie wiem gdzie go szukać. Proszę o pomoc, moje auto to CC z silnikiem z12xe.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Styczeń 2010, 11:12
Witam, a dlaczego chcesz przerywać obwód komputera? żeby kasować błędy ? troszkę to jest bez sensu.. ( nie sterownika nadwozia, bo sterownik nadwozia nie odpowiada za kody błędów usterek silnika ), jeżeli komputer wyrzuca ci błędy to lepiej poszukaj przyczyny.. u mnie klema jest podłączona przez rok czasu i nie ma żadnych błędów.. odłączam klemy tylko jak chcę je przeczyścić, tak raz w roku.. ale jeżeli na prawdę upierasz się żeby zrobić taki przełącznik to trzeba szukać obwodu który przerywałby dopływ napięcia do sterownika silnika, bo to on pamięta błędy
Wiek: 39 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 25 Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Marzec 2010, 23:02
To nic nie da. Prosty przykład, wczoraj kasowałem błędy w serwisie ojca, Corsina pamiętała jeszcze błędy sprzed kilku lat. A jeszcze tej zimy bez zasilania był cały samochód przez 4 dni, gdy rozładował mi się akumulator i musiałem go wyciągnąć. Błędy zostały.
W/g mnie, błędy są zapisywane w pamięci takiej jak ROM (flash usb) raz zapisane pozostają i nawet brak zasilania ich nie kasuje, musi to być programem serwisowym, nawet ostatnio taki specjalnie do opla znalazłem, jeszcze go nie uruchamiałem, lecz sądzę, że będzie to ten sam, którego używają w warsztatach Opla.
LPG: Tak
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Czerwiec 2010, 11:31
Po jeździe na gazie mam problem z odpalaniem (na benzynie). Jazda na gazie rozregulowuje instalacje benzyny. Dlatego chce zmienić zasilanie sterownika silnika z "+ z akumulatora" na "+ po stacyjce". Pytanie tylko gdzie znajduje się sterownik silnika i na który pin podawane jest zasilanie?
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 2 Czerwiec 2010, 14:40
masz w instalacji założony emulator sondy lambda?? bo jeśli nie. to to może być przyczyną "ogłupienia" komputera. Kombinacja z "kabelkami" jest moim zdaniem bez sensu, lepiej poszukaj przyczyny po stronie instalacji gazowej, ktoś ci kiepsko ją zamontował.
LPG: Tak
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Czerwiec 2010, 15:17
Mam założoną fabryczną instalację gazową Koltec, niestety ciężko znaleźć kogokolwiek kto się zna na tej instalacji na tyle wystarczająco żeby rozwiązać mój problem. Stąd decyzja o zmianie zasilania sterownika silnika bądź zamontowaniu przełącznika który bedzie przerywał to zasilanie.
[ Dodano: 7 Czerwiec 2010, 12:11 ]
Problem rozwiązany a zasilanie sterownika silnika zabezpieczone jest bezpiecznikiem F2 7.5A. Temat zamknięty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum