LPG: Nie Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 356 Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Maj 2010, 07:25 bezpiecznik od podgrzewania tylnej szyby Moje auto: Bagażnik Flex Fix
Witam,
mam dwa pytania po pierwsze jak sprawdzić czy bezpiecznik od tylnej szyby jest cały czy spalony, jest on w kształcie takiej kostki, a nie jak pozostałe bezpieczniki wsuwki, jego wartość to 30. Drugie moje pytanie to, podgrzewanie tylnej szyby działało mi bez problemu, zrobiłem sobie podgrzewane lusterka i zasilanie pobieram z tylnej szyby (pociągnięte kable do bagażnika) i podłączone do kabli od szyby w miejscu połączenia do tych ścieżek podgrzewanych, no i działało jakiś czas i przestało, nie działa ani szyba ani lusterka, czy to bezpiecznik czy może coś innego. Jeżeli bezpiecznik to jaki powinienem zamontować aby było wszystko ok. teraz mam 30, byłbym wdzięczny za szybką pomoc, bo pogoda nie rozpieszcza. Pozdrawiam
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Maj 2010, 09:11
Bezpiecznik ma dwa czy więcej styków? Jak dwa to sprawdź omomierzem (multimetrem) czy jest przejście (wartość bliska 0 om).
Druga sprawa, rozumiem ze to 30A było standardowo do tylnej szyby? W takim razie jak podłączyłeś jeszcze pod to lusterka to może to być już za mała wartość. Trzeba by ja zwiększyć o jakieś kolejne 10A.
LPG: Nie Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 356 Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Maj 2010, 19:19
Moje auto: Bagażnik Flex Fix
Ok, ale to muszę mieć omomierz, tak? Instalacja jest oryginalna, a podgrzewacze lusterek standardowe tj. 10A (tak napisane) więc może być logiczny bezpiecznik 40A. Zamówiłem w ASO będzie pod koniec tygodnia.
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Maj 2010, 19:28
mauro napisał/a:
Ok, ale to muszę mieć omomierz, tak?
Tak, albo żarówkę i baterie. Łączysz żarówkę z baterią 2 kablami tak by świeciła, przecinasz jeden kabel i wstawiasz w przecięcie bezpiecznik, jak się nie zapali żarówka tzn. ze przepalony.
0 to przerwa w obwodzie ( tak od strony teoretycznej)
na wyświetlaczu powinna być wartość mała - ok. 2-3 ohmy
Finos napisał/a:
Tak. Tylko nie wiem czy przewody to wytrzymają. Najpierw sprawdź czemu teraz nie chodzi.
Jeśli masz przewód 1.5 mm, to max. prąd, jaki można puścić przez przewód przy temp. otoczenia 25° to 18A (2.5 mm to - 25A)
Więc najlepiej jak zmierzysz pobór prądu. ( niżej opisane)
Ktoś zapyta: czemu bezp. 40A? Wiadomo, to wartość zawyżona (normalna praca pobiera mniej prądu), ale należy uwzględnić "trudniejsze" pace układu (tu ogrzewanie szyb), oraz prąd zwarcia - który jest defakto o wiele większy (dla 12V) niż to 40A, lecz należy dobrać bezpiecznik o trochę większy, niż pobór prądu układu.
Możesz w miejsce bezpiecznika podgrzewania szyb włożyć amperomierz nastawiony na zakres max - (miernik z zakresem 20A lub wiekszym). Zmierz prąd i do danej wartości dolicz to +10A. Jak i ten bezpiecznik szybko padnie, to coś jest nie tak.
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Maj 2010, 20:30
dudu napisał/a:
Finos napisał/a:
czy jest przejście (wartość bliska 0 om)
0 to przerwa w obwodzie ( tak od strony teoretycznej)
na wyświetlaczu powinna być wartość mała - ok. 2-3 ohmy
Włącz sobie multimetr i zobacz ze przy przerwie w obwodzie nie pokazuje on 0 om. A skoro dla Ciebie O om, czyli brak oporu to teoretycznie przerwa w obwodzie, to powodzenia.
dudu napisał/a:
wytrzymałość przewodu to ok 5 - 10 A na każdy mm^2.
Jeśli masz przewód 1.5 mm,
Czyli przewód 1,5 mm wytrzymuje tylko 15A napięcia w przybliżeniu 12V?
dudu napisał/a:
Finos napisał/a:
czy jest przejście (wartość bliska 0 om)
0 to przerwa w obwodzie ( tak od strony teoretycznej)
na wyświetlaczu powinna być wartość mała - ok. 2-3 ohmy
Włącz sobie multimetr i zobacz ze przy przerwie w obwodzie nie pokazuje on 0 om. A skoro dla Ciebie O om, czyli brak oporu to teoretycznie przerwa w obwodzie, to powodzenia.
racja. mój błąd.
Finos napisał/a:
dudu napisał/a:
wytrzymałość przewodu to ok 5 - 10 A na każdy mm^2.
Jeśli masz przewód 1.5 mm,
Czyli przewód 1,5 mm wytrzymuje tylko 15A napięcia w przybliżeniu 12V?
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 17 Maj 2010, 21:01
ja bym zrobił oddzielny obwód do ogrzewania lusterek przez przekaźnik uruchamiany włączeniem ogrzewania szyby tylnej... to by było najlepsze rozwiązanie.. i nie nadwerężało by obwodu ogrzewania tylnej szyby.. bezpiecznik bez przyczyny się nie spalił widać jest bardzo duży pobór prądu jak spalił się bezpiecznik o 30A.. chyba, że było gdzieś chwilowe zwarcie być może spowodowane przez wilgoć, co znaczy, że słabo są poizolowane połączenia... a w jaki sposób zrobiłeś ogrzewanie tych lusterek? wymieniłeś je na oryginalne z ogrzewaniem ? czy włożyłeś jakieś wkładki grzejne ??
LPG: Nie Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 356 Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Maj 2010, 15:34
Moje auto: Bagażnik Flex Fix
Kupiłem wkłady ogrzewane i przewody połączyłem wsuwkami, założyłem kolejny 30A bezpiecznik i na razie się nie przepalił, ale już mam zamówiony w ASO 40A.
Witam
Ja mam taki problem ze uruchamiajac przycisk od podgrzewania tylnej szyby zapala sie ontkrolka, ale niestety na szybie nie widac efektu podgrzewania, auto od tygodnia na podworku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum