Zamknięty przez: PiotrK65
4 Maj 2010, 17:34
Pożar samochodu
Autor Wiadomość
 pucinmz



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 91
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Maj 2010, 17:33   Pożar samochodu
   Moje auto: Vectra C


Jeśli doszło do pożaru należy go jak najszybciej ugasić, najlepiej z pomocą innych osób, tak, aby każda z nich dysponowała gaśnicą. Objawami pożaru w komorze silnika (pod maską) są oczywiście płomienie oraz czarny dym. Gdy próbujemy ugasić pożar w komorze silnika, kategorycznie nie wolno otwierać maski na całą szerokość, a jedynie unieść ją na zaledwie klika centymetrów i przez powstałą szparę wpuścić zawartość gaśnicy. Pełne otwarcie maski spowoduje nagły dostęp tlenu i gwałtowne „buchnięcie” płomieni w twarz ratownika.

Warto tu przytoczyć parę faktów dotyczących gaśnic samochodowych. Często nie wozimy gaśnicy samochodowej. Jeżeli gaśnica już jest w samochodzie, często zapominamy o jej terminie ważności. Aby zapewnić sprawne działanie gaśnica powinna co rok lub dwa lata przejść kontrolę przez uprawnioną do tego osobę. Jeśli zapomnimy o okresowej kontroli, nie tylko narażamy się na mandat, lecz również na to, że gaśnica nie zadziała wtedy, gdy będzie najbardziej potrzebna. Warto też dodać, że gaśnice „o wadze” 1 kg okazują się często nieskuteczne w walce z pożarem samochodu. Najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zakup większej (min. 2 kg). Przy zakupie gaśnicy powinniśmy zwrócić uwagę, aby miała polski certyfikat dopuszczenia do użytku. Nie stosujmy gaśnic bez certyfikatu, bez polskiej instrukcji lub niewiadomego pochodzenia, szczególnie zza wschodniej granicy.

Aby prawidłowo używać gaśnicy należy zapoznać się z instrukcją obsługi umieszczoną na obudowie. Najczęściej powinniśmy:

1. zerwać plombę zabezpieczającą (zawleczkę),
2. na chwilę nacisnąć spust,
3. puścić spust na ok. 3 sekundy,
4. ponownie nacisnąć spust kierując wylot na źródło ognia.

Należy pamiętać szczególnie o 3-sekundowej przerwie pomiędzy naciśnięciami spustu. Powoduje to powstanie wewnątrz gaśnicy prawidłowego ciśnienia umożliwiającego skuteczną pracę gaśnicy. W przypadku, gdy zapomnimy puścić na 3 sekundy spust, może się okazać, że nawet nowa gaśnica nie zadziała. Zdarzały się przypadki, że obok spalonego pojazdu leżało kilkanaście gaśnic, których właściciele twierdzili, że żadna z nich nie zadziałała... Ten szczegół (punkt 3) nie dotyczy gaśnic, w których przy spuście znajduje się mały manometr. Przy używaniu gaśnic z manometrem nie musimy czekać, gdyż odpowiednie ciśnienie zostało już wytworzone wcześniej.

Bardzo często boimy się podchodzić do rozbitych lub płonących samochodów z obawy przed wybuchem. W rzeczywistości, ryzyko wybuchu jest bardzo małe. Oglądane na amerykańskich filmach wypadki, kiedy samochód wybucha po uderzeniu w latarnię to tylko fikcja. Dotyczy to również samochodów wyposażonych w instalacje gazowe. Pomimo, że istnieje takie ryzyko, do tej pory nie zanotowano w Polsce przypadku wybuchu samochodu z instalacją gazową.

Źródło informacji: www.brel.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Offtopic - na każdy temat! » Wolna amerykanka » Pierwsza pomoc - przydatne informacje » Pożar samochodu
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.