Wiek: 43 Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: Rzepin
Wysłany: 11 Sierpień 2009, 21:13 centralny zamek
witam serdecznie - jestem od niedawna szczęsliwym posiadaczem corsinki i wiążę się z problemem centralnego zamka, dwoje drzwi i bagażnik muszę zamykać niezależnie (nie wiem czy wogule mam centralny - napewno w bezpiecznikach pod nr 13 jest bezpiecznik 10A który jest dobry) gdzie szukać dalej przyczyny awarii jeżeli centralny tam wogule jest - kluczyk mam zwykły bez pilota - pozdrawiam
Rozbierz tapicerkę drzwi i zobacz czy je masz. A jak masz to masz centralny. Ale dlaczego nie chodzi- na 99% to winna przewodów, albo sie przerwały, albo wypadły z wtyczek, zlokalizuj centralkę zamka (prawdopodobnie będzie po prawej stronie, pod półką, ukryta pod plastikiem przy drzwiach) i posprawdzaj wszystkie wtyczki, weź multimetr w rękę zobacz czy dochodzą napięcia, czy przewody maja ciągłość.
Obstawiam przerwane przewody przy zawiasach drzwi.... Miałem to samo...
w obu tylnych drzwiach... A bagażnik to raczej nie będziesz miał na centralke.... no chyba, że to centralka seryjna lub zakładał ją ktoś obeznany w temacie...
skoro temat o centralnym zamku to i ja mam pytanie jaki zestaw polecicie do zamontowania centralnego zamka w corsie B 3 dzwiowej przeglądałem Allegro.pl - i nie wiem co wybrać proszę o pomoc
Wiek: 49 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 09:58
Witam, mam pewien problem z centralnym zamkiem, a raczej z częścią zamka w klapie bagażnika. Od niedawna czasami zdarzało się, że nie reagował na otwarcie samochodu, a teraz definitywnie przestał działać zamek w tylnej klapie. W drzwiach i we wlewie działa wszystko bez zarzutu. To jest raczej instalacja fabryczna i zastanawiam się, czy jest to problem z przewodami, czy z siłownikiem? Czy można wymienić siłownik na innego typu, niefabryczny? Przewody w klapie są podłączone i nie wyglądają na przetarte.
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 10:07
Sprawdź miernikiem czy w czasie zamykania na przewodach pojawia się napięcie, jeśli nie, to w nich leży winna, jeśli tak, to znaczy że siłownik do wymiany.
Wiek: 49 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 11:47
Dzięki, tak mam zamiar zrobić, muszę tylko zorganizować miernik. Chyba wolałbym, żeby to był siłownik, bo dojście do instalacji nie jest proste.
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 12:43
Możesz sprawdzić to zwykłą żarówką 12V. Tylko pamiętaj ze jak nie zadziała to spróbuj zamienić kable i jeszcze raz spróbuj bo w instalacji występuje (+) i (-).
Możesz sprawdzić to zwykłą żarówką 12V. Tylko pamiętaj ze jak nie zadziała to spróbuj zamienić kable i jeszcze raz spróbuj bo w instalacji występuje (+) i (-).
nie musi zamieniać bo świecenie nie zależy od polaryzacji.
a wogóle przy zamykaniu jest odwracana biegunowość ( tzn. jeśli przy otwieraniu na czarnym kablu jest plus, to przy zamykaniu będzie minus).
Na siłe to możesz sprawdzić siłownik na "słuch". Jeśli tryby są wywalone, to sam silnik będzie nadal sie obracał.
Jak sie okaże, że siłownik chodzi po wykręceniu, to zrób prosty test:
przytrzym palcami prowadnicę siłownika i zamknij/otwórz z centralki drzwi.
Jeśli poczujesz ,że siłownik popycha, ale nie dopycha do końca, to wiadomo, że do wymiany.
Wiek: 49 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 16:46
Z żarówką już dawno próbowałem, ale nie mam pewności, czy kable miały styk z instalacją auta, bo robiłem to sam i jeszcze do tego musiałem operować kluczykiem w zamku, więc lekka partyzantka i mała pewność. Wiem za to, że siłownik w ogóle nie reaguje na zamykanie i otwieranie samochodu. Dostałem próbnik na 12V, więc nim sprawdzę w najbliższym czasie już z dużą dokładnością co i jak. Wiecie, gdzie w fabrycznych "centralkach" znajduje się w corsie sterownik zamka?
Wiek: 49 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 21:12
Dzięki za pomoc. Poszukam
Już z całą pewnością wiem, że wadliwy jest sterownik. Instalacja działa bez zarzutu. Zamek jest fabryczny i teraz pytanie, czy można zamontować w ramach zamiany niefabryczny sterownik?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum