Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 09:53
Manual - FAQ - Waku pompa - naprawa - wymiana corsa b
Autor Wiadomość
 MIXTERek



Informacje
dolnoslaskie

Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 25 Luty 2010, 17:32   Manual - FAQ - Waku pompa - naprawa - wymiana corsa b

FAQ na podstawie tematu: Waku pompa

UDAŁO SIĘ :D co prawda trochę czasu mi to zajęło mam foty z całej operacji które umieszczę wieczorem

[ Dodano: 26 Luty 2010, 16:46 ]
Waku pompa mimo że nie jest drogim elementem pokusiłem się o jej zregenerowanie dla samej idei czy się da. Poniżej przedstawiam wraz z opisem i moimi sugestiami jak coś zrobić także zdjęcia.

Co będzie nam potrzebne:
1.Oring olejoodporny 60mm o grubości 2mm

2.Nowe łopatki węglowe w przypadku uszkodzenia starych

3. Pilnik
4. Młotek
5. Śrubokręt bądź dłuto, czymś czym będziemy wybijali pokrywę
6. Ścisk stolarski
7. Imadło

Co i jak:
1.Na samym początku oczywiście trzeba wymontować ja z auta co raczej nie jest trudne. U mnie w Corsie B 1,5 Diesel jest zamontowana na alternatorze co powoduje konieczność również jego zdemontowania.

2. Aby otworzyć waku pompę trzeba wziąć zamontować ją delikatnie w imadle i później zgodnie z kierunkiem strzałki na zdjęciu poniżej DELIKATNIE uderzać w śrubokręt tak aby nie uszkodzić tego co jest w środku w szczególności łopatek!!!


3. Tak wygląda otwarta waku pompa:


4. Wyciągamy wszystko bardzo delikatnie. Teraz czas na sprawdzenie łopatek, na zdjęciu pokazana dobra i zła.


5. Aby sobie ułatwić zmontowanie całości warto dopiłować rogi pokrywy. U siebie spiłowałem tyle co na zdjęciu:


6. Jak już mamy wszystko gotowe układamy wszystko na pokrywie w której musimy pamiętać ze środek nie jest centralnie położony!!!! Co widać na zdjęciu poniżej:

a tutaj położone elementy już na pokrywie:


7. Nowy oring montujemy w "obudowie" powinien wejść luźno.

8. Najważniejsza operacja podczas całej regeneracji delikatnie ułożyć obudowę na pokrywie tak aby nic się na niej nie przesunęło.

9. Ściskamy ściskiem tak aby można było przekręcić obudowę na pokrywie.

Jeśli wszystkie operacje się udadzą waku zamontowana na alternatorze czy innym elemencie napędzającym ja powinna się kręcić zaciągając olej:)
Ostatnio zmieniony przez west 26 Luty 2010, 18:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Poradniki - manuale Corsa B » Manual - FAQ - Waku pompa - naprawa - wymiana corsa b
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.