Mam ogromny dylemat jaki silnik wybrac 1.3 cdti czy 1.7 dti chodzi mi o awaryjnosc, uzywacie takich samochodów więc wiecie najlepiej, naprawde bardzo prosze o pomoc:)
rocznik corsy tak 2003 2004 taki chcial bym kupic.
Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu w tym celu po napisaniu postu istnieje możliwość sprawdzenia poprawności pisowni
Proszę poprawić posta.
Ostatnio zmieniony przez spidan 14 Luty 2010, 12:37, w całości zmieniany 1 raz
Mam silnik 1.7 dti z 2001 roku i jeśli chodzi o awaryjność to nie narzekam Miałam w sumie dwie większe awarie - jak mi padł rozrusznik i ostatnio alternator. A poza tym, to samochodzik sprawuje mi się bardzo dobrze
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14 Luty 2010, 22:30
Moje auto: Laguna II PHII
1.7 = większe opłaty, ale za to masz silnik na zwykłych wtryskiwaczach(jeśli mowa o DTI), 1.3 jest na pompowtryskiwaczach - duuuużo bardziej wrażliwe na jakość paliwa, no i te sławne pękające łańcuchy czy tam rozciągające się - nie potwierdzę bo moja corsa ma 113tyś km i łańcuszek w porządku. Spalanie podobne, zapewne 1.7 się lepiej jeździ - większa pojemność powinna być zauważalna w momentach gdzie turbo nie kręci - nie potwierdzę bo nie jeździłem taką ale wiem że w 1.3 jak turbo słabo kręci to cienko z przyspieszeniem
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 14 Luty 2010, 22:37
Zeniu napisał/a:
1.7 = większe opłaty
Nie przesadzajmy - dużych różnic w opłatach nie ma
Zeniu napisał/a:
e sławne pękające łańcuchy czy tam rozciągające się
Jeszcze nie słyszałem żeby łańcuch rozrządu pękł, naciągają się i owszem, ale wtedy zaczyna dzwonić i się go wymienia, a wymiany są dużo rzadsze niż wymiany paska w silnikach z paskiem rozrządu. Łańcuszek jest dużo lepszym rozwiązaniem niż pasek.
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14 Luty 2010, 23:06
Moje auto: Laguna II PHII
@Finos, nie mówię że jest duża różnica ale że jest w opłatach, wymiana rozrządu w 1.3 to jest 1700zł około zależne od mechanika. Producent daje na łańcuch 250tyś km w instrukcji obsługi, kuzyn już 3x wymieniał silniki które miały 60-80 tyś km i pęknięte łańcuchy, może akurat jakieś felerne egzemplarze się ludziom trafiły... nie wiem czy widziałeś jak wygląda "łańcuszek" w 1.3 łańcuchem to bym tego nie nazwał
pozdrawiam
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 14 Luty 2010, 23:19
No być może, nie wiem jak wygląda to w tych silnikach.
urbi80 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 15 Luty 2010, 12:39
Dziękuje za wypowiedzi , jednak skupie sie na silniku 1.7 DTI wole kupic starszy o rok czy dwa samochod ale ze sprawdzona jednostka naprawde dziekuje wszystkim za wypowiedzi.
Pozdrawiam Tomek.
Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu w tym celu po napisaniu postu istnieje możliwość sprawdzenia poprawności pisowni
To jest ostatnie ostrzeżenie, następny taki wpis poskutkuje warnem.
Ostatnio zmieniony przez spidan 15 Luty 2010, 12:48, w całości zmieniany 1 raz
Sam dumam nad wyborem silnika i poczytałem trochę i wygląda to tak:
1.7 dtl ogólnie ok mało czuły na jakosć paliwa, turbina wytrzymała. Wystepują natomiast dwie często powtarzające się awarie:
- uszczelka głowicy
- moduł sterujący pompą
1.3 ctdi układ cr ,ale ponoć bardzo wytrzymały wiadomo paliwo musi być dobrej jakosci.
łańcuchy zależy jak kto trafi ,bo potrafi się rozciągnąć przy 70 tys km są tacy ,co wymieniają dopiero powyżej 200tys km Turbo bez zmiennej geometrii ,więc spokój. Ceny częsci tańsze ,bo w końcu to silnik fiata.
Nie mam możliwosci używania wszystkich polskich znaków ,bo włącza mi się informacja o sprzęcie przy próbie wcisnięcia alt-s więc proszę nie mieć do mnie pretensji.
LPG: Nie
Wiek: 35 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Luty 2011, 03:46
Moje auto: Kadett D 1.3S Vectra A 1.6NZ
Silnik mniejszej pojemności co jest faktem jest bardziej wysilony a co za tym idzie to chyba wiadomo- krótsza żywotność. Ja wybrałem sprawdzoną konktrukcje isuzu 1.7DTL. Widziałem kilka egzemplarzy tego motoru z przebiegami podchodzącymi pod 1k km i nie słyszałem o nich złej opinii. Poza tym corsina jest w stanie spalić przy 1.7DTL na trasie ponizej 4l/100 jadąc delikatnie, a w cyklu mieszanym nie zdarzyło mi się przekroczyć 6l/100. Dynamika moze szału nie robi ale patrząc na takie spalanie nie ma co się czepiać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum