LPG: Tak Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2009 Posty: 18 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 13:27 Osłona/zaślepka wlotu powietrza
Mam taki problem, że z powodu zbyt dużej wolnej przestrzeni między maską, a zderzakiem silnik nie może utrzymać optymalnej temperatury, przez co rośnie spalanie, jedynie podczas wolnej jazdy lub na dłuższych światłach wskazówka temperatury osiąga 90*C ale po rozpędzeniu się na dłuższej prostej ponownie opada poniżej 90*C.
Czy jest przewidziana fabrycznie jakaś osłona aby za zderzakiem przymocować tj. na zdjęciach wymyśliłem:
LPG: Tak Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Lędziny
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 14:05
a co to możne panowie i panie być jak mi się bardzo wolno zagrzewa moja corsa bo np. zdążę przejechać do pracy jakieś 15km. i mam dalej zimno w samochodzie oczywiście przy minusowych temp. nom i nie wiem co to jest??
Panowie! tego typu tematy były xxxx razy poruszane na forum, TERMOSTAT to pierwsza rzecz która jest odpowiedzialna za to że masz zimno w aucie, dwa, czas wymienić filtr kabinowy i wygarnąć kilogramy śmieci które tam zalegają zaczynając od liści kończąc na papierach i innych wynalazkach!
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 14:44
Moje auto: Opel Astra G
Ja mogę dodać do tego tyle, że termostat trzyma mi 90*, ale w dużym mrozie jak puszczę mocno ciepło do auta do mam koło 80-85*, także może warto trochę mniej grzać środek. I co ważne, najlepiej, żeby auto osiągnęło 90* a dopiero potem dać ogrzewanie, bo nawet za 15km nie osiągniemy 90* jak będziemy od razu ciepło do kabiny kierować
Tak bo jak masz zepsuty termostat to znaczy ze masz cały czas tzw duży obieg, czyli płyn jest chłodzony przez chłodnicę. A jak ja zakryjesz i nie będzie chłodzona zimnym powietrzem wlatującym od przodu to płyn w niej szybciej się zagrzeje.
Wiek: 38 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 14:05 Re: Osłona/zaślepka wlotu powietrza
MTO napisał/a:
Mam taki problem, że z powodu zbyt dużej wolnej przestrzeni między maską, a zderzakiem silnik nie może utrzymać optymalnej temperatury, przez co rośnie spalanie, jedynie podczas wolnej jazdy lub na dłuższych światłach wskazówka temperatury osiąga 90*C ale po rozpędzeniu się na dłuższej prostej ponownie opada poniżej 90*C.
MTO, ja mam nad tablica rejestracyjną fabryczną osłonę (plastikową), a na dole dorobiłem sobie z kartonu, obkleiłem folią samoprzylepną, zamocowałem i jest malina a termostat mam dobry, ale za to szybciej się silniczek nagrzewa w zimę
czy to czasem nie wpływa na "deko" mniejsze spalanie??
Ja zrobiłem sobie z tektury na 3/4 i pomaga
Silnik szybciej się nagrzewa...
A na 100% wpływa to na mniejsze spalanie bo silnik szybciej łapie swoją temp.
[ Dodano: 26 Luty 2010, 12:32 ]
A co z osłoną w lecie?
Może być czy trzeba ściągać?Bo mam na pewno walnięty termostat a nie będę go wymieniał.
Może jakaś osłona opuszczana czy coś takiego?...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum