Nie mam miernika ale zrobiłem tak jak dudu kazał do czerwonego podłączyłem ucięty żółty i radio działa bez zapłonu :] i z zapłonem też. Podobno w nowych radiach żółty to pamięć a czerwony 12V tak mi też pisze w instrukcji od radia.
Wcześniej jak wyłączyłem zapłon to radio też się wyłączało, a teraz dopiero jak wyłączę go na przycisku to normalny objaw?
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 22:09
Widocznie miałeś coś pozamieniane w instalacji samochodu.
Sprawdź czy radio nie gubi teraz ustawień stacji.
To normalny objaw.
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 22:13
Radio raczej nie gubi tzn sprawdzałem na poziomie bassu czy się restartuje i jest taka sama wartość po wyłączeniu i załączeniu to chyba pamięta. Z akmulatora będzie pobierać napięcie tylko do potrzymania pamięci ?
Czyli tak może być ?
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 22:16
Skoro działa to może być. Jak będzie wyłączone to będzie pobierać prąd tylko do potrzymania.
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 22:55
Teraz jeszcze jedno pytanko, przy tej przejściówce żółty kabel ma być podłączony do czerwonego z tym bezpiecznikiem 8AMP czy bez
tak
czy tak ?
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 23:23
Możesz sobie zostawić tam ten bezpiecznik - nie zaszkodzi. Ale jak go nie ma to tez Nic nie powinno się stać, bo i tak radio jest zabezpieczone bezpiecznikiem w instalacji samochodu.
Hej Andrew525, widze, że Finos już cie nakierował. Nie miałem wcześniej czasu by wejść i ci odpisać na PW.
Ze swojej strony tylko dodam, że:
Andrew525 napisał/a:
Nie mam miernika ale zrobiłem tak jak dudu kazał do czerwonego podłączyłem ucięty żółty i radio działa bez zapłonu :] i z zapłonem też. Podobno w nowych radiach żółty to pamięć a czerwony 12V tak mi też pisze w instrukcji od radia.
na przyszłość jak nie masz miernika, to zwykła żarówka 12V na długich kablach, wtedy jeden do masy i drugim sprawdzasz...
Co do mojej metody- podtrzymanie należy połączyć z ciągłym napięciem ( w opisie pin 4 do 7). Swoją drogą nazwa "podtrzymanie" jest chybiona, bo podtrzymaniem pamięci jest stały plus - pin 7.
Andrew525 napisał/a:
Wcześniej jak wyłączyłem zapłon to radio też się wyłączało, a teraz dopiero jak wyłączę go na przycisku to normalny objaw?
Pewnie, że normalny. Przecież nie chciałeś by za każdym razem radio się wyłączało po wyłączeniu silnika. To teraz tak jest.
Andrew525 napisał/a:
Teraz jeszcze jedno pytanko, przy tej przejściówce żółty kabel ma być podłączony do czerwonego z tym bezpiecznikiem 8AMP czy bez
Finos napisał/a:
Możesz sobie zostawić tam ten bezpiecznik - nie zaszkodzi. Ale jak go nie ma to tez Nic nie powinno się stać, bo i tak radio jest zabezpieczone bezpiecznikiem w instalacji samochodu.
Finos ma zupełną rację. Do zabezpieczenia radia jeszcze dochodzi dioda prostownicza wlutowana równolegle i zaporowo na wejściu zasilania (zwykle 20A) oraz dodatkowy bezpiecznik 10A w "mniej starszych" radiach.
Ale jak ci zależy na bezpieczeństwie, to zrób tak jak w załączniku.
west napisał/a:
ja miałem źle założone! ustawienia bass, trible itp trzymało a stacja się restartowała! więc sprawdź stację radiową
Tak dzieje się w przypadku, gdy napięcie po stacyjce jest zamienione ze stałym z akumulatora.
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 9 Grudzień 2009, 17:56
Przy tych próbach spalił mi się bezpiecznik podjechałem do norauto żeby mi to zrobili, przy okazji kupiłem przejściówkę antenową.
Napisz jeszcze jakie radio masz. Jeżeli dobrze myślę jakie masz radio to :
1. Włącz zapłon
2. Wyłącz radio za pomocą pokrętła
3. Naciśnij i przytrzymaj przycisk AS
4. Włącz radioodtwarzacz i trzymać wciśnięty przycisk AS do czasu usłyszenia sygnału potwierdzenie
5. na wyświetlaczu pojawi się napis CODE, a po 3 sekundach pojawia sie liczba dozwolonych prób wprowadzenia numeru kodu, np 10
6. Numer kodu (zamieszczony w dokumentach samochodu lub radioodtwarzacza) wprowadza za pomocą przycisków pamięci stacji 1, 2, 3, 4,
Przykład dla numeru 0365
Naciśnij 1 raz przycisk 1 0---
Naciśnij 4 razy przycisk 2 03--
Naciśnij 7 razy przycisk 3 036-
Naciśnij 6 razy przycisk 4 0365
Potwierdzić numer kodu:
Jeżeli na wyświetlaczu wyświetlony jest właściwy numer kodu, naciśnij przycisk AS do chwili usłyszenie sygnału potwierdzenia.
Aha i jeżeli nie da rady tak jak jest opisane to trzeba włączyć zapłon oraz radio i czekać aż pojawi się na wyświetlaczu ---- (czasami trzeba czekać nawet 4 h) i wpisać poprawny kod potwierdzić jak wyżej
Drodzy koledzy - pora odświeżyć temat. Wyrzuciłem dziś seryjnego Blaupunkt'a, zainstalowałem z przodu głośniki Sony 16,5cm (mam jeszcze 13cm na tył, ale nie miałem już kiedy rozkręcać bagażnika). Tak jak i u Was radio (nówka LG) grało jedynie przy włączonym zapłonie, po wyłączeniu silnika traciło zasilanie i zanikała pamięć. Zrobiłem wszystko wg wskazówek Finosa - brak rezultatu. Następnie wg wskazówek dudu - podobnie. Ciśnienie skoczyło mi do 220/180, postanowiłem zrobić tak jak na początku, aby działało tylko przy włączonym zapłonie, ponownie połączyłem kabelki - nie działa wcale. Co jest do cholery? Wie ktoś jak to rozwiązać?
Proszę o pomoc.
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 18:46
Bezpieczniki. Zrobiłeś pewnie gdzieś zwarcie i albo wywaliłeś bezpiecznik w obudowie radia, albo bezpiecznik w samochodzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum