Wysłany: 17 Grudzień 2009, 17:22 [ Corsa B] Dane techniczne silnika c20xe
c20xe - dane techniczne silnika
Redaktor: Akak
30.09.2008.
Silnik benzynowy
Typ: C20XE
Pojemność: 1998 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka: 86,0 x 86,0 mm
Moc maksymalna: 110 kW/150 KM
- przy obrotach: 6000 obr/min
Moment maksymalny: 196 Nm
- przy obrotach: 4800 obr/min (4600 od 09.92)
Stopień sprężania: 10,5
ROZRZĄD (wymiary w mm)
Luz zaworów: popychacze hydrauliczne
Wałek rozrządu:
- wznios krzywek: 9,50 (min. 9,45)
- luz osiowy: 0,04-0,144
- dopuszczalne bicie: 0,04
- średnica czopów łożyskowych: 27,960-27,939
- luz w obudowie: 0,040-0,082
Rodzaj napędu rozrządu:
- do 08.1992: pasek zębaty z rolką napinającą ustawianą ręcznie,
pasek raz poluzowany lub wymontowany trzeba wymienić
- od 090.1992: pasek z napinaczem automatycznym
Typ paska zębatego:
- 91-92, nr silnika do 14142838: 1343x141x24 (np. Gates 5205)
- od 93, nr silnika od 14142839: 1408x176x24 (np. Gates 5368)
- wymiana: co 60 000 km
SMAROWANIE
Ciśnienie oleju (temp. oleju 80°C):
- na biegu jałowym: 0,15 MPa
- maks.: 0,4-0,5 MPa
Pompa oleju:
- luz koło zewnętrzne-obudowa:
0,03-0,10 mm
- luz międzyzębny: 0,10-0,20 mm
- luz koła zębate-pokrywa: 0,8-0,15 mm
Filtr oleju, typ: Filtron OP570, Sędziszów PP-4.7.1
CHŁODZENIE
Termostat:
- początek otwarcia: 92° C
- pełne otwarcie: 107° C
- skok zaworu: 7,0 mm
Spuszczanie płynu: otworzyć korek na zbiorniku wyrównawczym,
odłączyć dolny przewód gumowy od chłodnicy
Napełnianie: wykręcić śrubę z łbem walcowym w obudowie termostatu, wlewać płyn, aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconej śrubie, wkręcić śrubę z masą uszczelniającą, wlać płyn do zbiornika do znaku KALT
Odpowietrzanie: podczas nagrzewania silnika, aż otworzy się termostat (dolny przewód chłodnicy jest wtedy gorący), po wyłączeniu silnika uzupełnić płyn w zbiorniku
ZASILANIE
Typ zasilania: wtrysk wielopunktowy sekwencyjny
- do 07.1992: Bosch Motronic M2.5
- od 08.1992: Bosch Motronic M2.8
Pompa paliwa:
- wydatek (12 V): 1,25 dm3/min
- ciśnienie tłoczenia: min 300 kPa
Ciśnienie paliwa regulowane: 300 kPa
Czujnik temperatury płynu chłodzącego, rezystancja:
- w temperaturze 0°C: 4,8-6,6 kW
- w temperaturze 20°C: 2,2-2,8 kW
- w temperaturze 40°C: 1,0-1,4 W
- w temperaturze 80°C: 270-380 W
Wtryskiwacz, rezystancja: 14,5-17 W
Regulator biegu jałowego, rezystancja: 7-10 W
Czujnik prędkości obrotowej, rezystancja: 500-800 om
Obroty biegu jałowego: 940 ± 50 obr/min (M2.5)
860-1020 obr/min (M2.8)
Zawartość CO przy 3000 obr/min: maks. 0,3 % (katalizator)
Filtr powietrza, typ: Filtron AP050, Sędziszów WA50-235
- okres wymiany: co 30 000 km
Filtr paliwa, typ: Filtron PS 831, Sędziszów FPW-01
- okres wymiany: co 30 000 km
ZAPŁON
Kolejność zapłonu: 1 - 3 - 4 - 2
Typ układu: DIS, bezrozdzielaczowy
Cewka zapłonowa
- rezystancja między stykami 1-15: 0,3-0,8 W
- rezystancja między stykami 4-15: 7,0-8,4 kW
Świece zapłonowe: Bosch FR7DC-2 (do 08.92),
Bosch FR8LDC (od 09.92)
- odstęp elektrod: 0,7-0,8 mm
- wymiana: co 30 000 km (do 08.92),
co 60 000 km (od 09.92)
MOMENTY DOKRĘCANIA
Głowica:
1. faza: 25 Nm
2. faza: 90°
3. faza: 90°
4. faza: 90°
5. faza: 30-45° (silnik po nagrzaniu)
Koło wałka rozrządu: 50 Nm + 60°+ 15°
Koło zębate wału korbowego: 130 Nm + 40-50°
Koło pasowe wału korbowego: 20 Nm
Pokrywa stopy korbowodu: 35 Nm + 45°
Pokrywa łożysk głównych wału korbowego: 60 Nm + 40-50°
Koło zamachowe: 65 Nm
Nakrętka czopa piasty przedniej: 100 Nm + poluzowanie + 20 Nm + 80°
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum