Dudu, żółty przewód (pin 4) jest podtrzymaniem i w instalacji samochodu powinno być na nim stałe +12V. Natomiast na czerwonym (7) pojawia sie napięcie dopiero po przekręceniu kluczyka). Więc od strony wtyczki ma być tak:
Ale żeby nie było nie porozumień ( bo z kolorami to różnie bywa) najlepiej jak kolega sobie sprawdzi na którym przewodzie, przy wyciągniętym z stacyjki kluczyku występuje +12V i ten przewód podłączy zarówno do pinu 4 i 7.
nie mam strasznie doświadczenia, ale powiem jak było ze mną... sprawdziłem sobie w kostce gdzie idzie prąd po stacyjce, gdzie bez... podłączyłem "bez stacyjki" i po problemie...
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 15 Wrzesień 2009, 07:32
Dudu tak sie składa że na stronie z której pobierałeś rysunek kostki, jest opis pinów i wyraźnie jest napisane że 4 to podtrzymanie (czyli stałe +12V) Poza tym nawet poniżej napisane jest ze pin 7 łączy sie do 4. Widocznie miąłeś cos namieszane w instalacji. Myślę że to koniec tematu
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 20:17
Do radia mam dołączoną taka kostkę i czy moge w tej po prawej pozmieniać z tymi kablami ? pinami ? tylko powiedzcie mi co, bo trochę namieszane jest w tym temacie z kolorami. Chce aby mi radio działało też bez zapłonu.
Patrz tutaj i czytaj uważnie to jest widok kostki w samochodzie. Kabel który jest przy pinie 5 w części A kostki (na rysunku w linku!) odcinasz i łączysz z kablem przy pinie 2 (na rysunku w linku!)
Ostatnio zmieniony przez Finos 8 Grudzień 2009, 21:16, w całości zmieniany 4 razy
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:10
Czyli to mam zrobić przy kostce w samochodzie ?
W tym linku gdzie jest pin 5
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:18
Możesz to zrobić tez na kostce od radia, tylko zobacz sobie które są odpowiednie przewody.
Skoro na rysunku liczby idą w pewnej kolejności to chyba można wywnioskować ze 5 jest po lewej stronie 6.
Zresztą przy tej twojej przejściówce co jest na zdjęciu jak podłączysz czerwony do żółtego to zapala Ci się podświetlenie???? Na żółtym i na czerwonym kablu masz bezpieczniki? Wiec masz coś namieszane w instalacji samochodu. Bo z twojego opisu ewidentnie wynika ze żółty to kabel potrzymania (stałe 12V) a czerwony to zasilanie po stacyjce.
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:20
W tej kostce żółty to pamiec a czerwony zaplon
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:32
Wiec na kablu żółtym powinno być cały czas napięcie +12V, a na czerwonym napięcie +12V powinno pojawiać się po przekręceniu kluczyka. Więc aby radio działało cały czas musisz obciąć kabel czerwony i podłączyć go do żółtego.
Ty! a dobrą stronę obciętego czerwonego podłączasz do żółtego? Powinieneś podłączyć ta od strony radia. Patrz rysunek poniżej.
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:35
Zrobiłem tak i tak
Teraz podłączyłem tą od strony radia i jak dam zapłon to działa a jak nie dam to nie działa.
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:38
Weź woltomierz (probówkę) i sprawdź na którym kablu w instalacji samochodu przy kostce ISO masz stałe +12V. Ten kabel powinien być połączony z tym żółtym kablem w tej przejściówce. Coś gdzieś musi być namieszane. Zobacz może na tym czerwonym masz stałe +12V
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:41
A jak bym zamienił w tej przejściówce żółty do czerwonego a czerwony do żółtego ?
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:48
Najpierw znajdź kabel na którym jest stałe +12 V, bo skąd ja mam wiedzieć na którym ty masz napięcie żeby zasilić to radio? A potem połącz ten kabel tak żeby podłączony by do niego zarówno żółty jak i czerwony z przejściówki. A nie kombinuj nic z przekładaniem bo w końcu coś spalisz! Jak zrobisz tak jak napisałem i dalej nie będzie działać to dopiero pisz
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:50
Niestety w Oplach to częsty kłopot przy niestandardowym radiu. Poniżej zamieściłem obrazek z rozpiska pinów.
1. Kabel od podtrzymania pamięci w radiu (w standardowej kostce ISO jest on żółty i w Oplu znajduje się na kostce "A" pin 4) przełóż w miejsce kabla prądowego (koloru czerwonego - kostka "A" pin 7) - mówiąc po ludzku zetnij trochę izolacji z czerwonego i "wepnij" kabel zółty (oszczędzi co to kłopotu z wyciąganiem pinów).
Czyli może mam zrobić tak jak dudu pisał odwrotnie ? z czerwonego ściągnąć izolacje i żółty podłączyć?
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Grudzień 2009, 21:59
Ewidentnie pisze ze na żółtym kablu masz mieć stałe +12V! I to napięcie musi być dostarczone do kabla który odpowiada za podtrzymanie oraz do kabla który opowiada za zasilanie radia.
Czyli jeśli na żółtym nasz cały czas +12V i go obetniesz to radio w ogóle nie będzie działać.
Poszedłeś już sprawdzić na którym kablu masz w samochodzie cały czas +12V? Jak nie to pisz dopiero jak to zrobisz!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum