Przesunięty przez: Kaszubski
20 Marzec 2016, 00:13
Problem z regulacją siły nawiewu w Corsie B
Autor Wiadomość
 master2010
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 15:44   Problem z regulacją siły nawiewu w Corsie B

Witam wszystkich
Mam pewien problem z regulacja siły nawiewu a mianowicie działa mi tylko 3 i 4 stopień siły nawiewu, a 0-2 w ogóle nie działa. Albo mocno dmucha na szybe albo wcale:/ Nie wiem gdzie leży problem czy coś jest z bezpiecznikami, albo popsuło się pokrętło do regulacji siły nawiewu. Proszę o pomoc w tej sprawie i co należy zrobić.

Przymierzam sie do wymiany żarówke w panelu bo mi nie świecą to i przy okazji mogę wymienić coś jeszcze o ile w tym tkwi problem (świeciła mi tylko żarówka przy pokretle do nawiewu na szybe, nogi itp ale już zgasła).

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez lukbud 28 Grudzień 2008, 16:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 16:12   
   Moje auto: Opel Astra G


Witam.
Na początek informuję, żebyś poprawnie wpisał miejsce skąd jesteś- Ja wiem co GOP znaczy, ale zgodnie z regulaminem skróty są zabronione- tylko pełne nazwy miejscowości.

Co do problemu z nawiewem- podobny topic już był: http://www.klubcorsa.pl/t...ighlight=nawiew ale nie wiem czy tamte informacje wystarczą.

Problem z oświetleniem konsoli... taki temat już się również wielokrotnie pojawił, więc zachęcam do użycia opcji "Szukaj" a na pewno coś się znajdzie na ten temat :dobry:

pozdro!
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 28 Grudzień 2008, 22:36   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


http://www.klubcorsa.pl/t...sie-b-vt328.htm
poradnik wymiany żarówek w kokpicie
 
 
     
 master2010
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 21:33   

Witam,
Nie chodzi mi o wyniamę żarówek bo już dawno przeczytałem post na ten temat tylko mapomknołem o tym ponieważ będę też wymieniać żarówki i przy okazji mogłbym wymienić np pokrętło.

Główne moje pytanie dotyczy TYLKO i WYŁĄCZNIE sprawy dotyczącej regulacji nawiewu oraz nie działającego 1 i 2 stopnia. W czym tkwi problem lub co należy wymienić ? <- to jest główne pytanie i tylko te (nie żarówki)
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 18:07   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


To pokrętło jest połączone z taką linką, może ona się odpięła, albo mocowanie pękło, albo spinka mocowanie linki się urwała, albo może jednak coś w elektryce siedzi. Musiałbyś to rozebrać i zobaczyć.
 
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 20:21   

dudu napisał/a:
To pokrętło jest połączone z taką linką, może ona się odpięła, albo mocowanie pękło


Pokrętło od "stopnia" nawiewów nie działa na zasadzie linek, jest to przełącznik elektryczny, czterostopniowy.

A problemem na 99% jest spalony rezystor silnika dmuchawy - przypadek dość znany i często spotykany w Corsie A.
Najłatwiejszą, ale i najdroższą opcją jest wymiana dmuchawy.
Można się też pobawić w wymianę rezystora. Wartości przeczytasz na rezystorze na dmuchawie.
Dlaczego palą się rezystory ?? Bo z biegiem czasu sypią się łożyska ślizgowe, silnik dmuchawy chodzi coraz ciężej i stawia większe opory.
Więc prócz rezystora należałoby też zrobić przegląd silnika dmuchawy, nasmarować go, wymienić łożyska etc.
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 00:32   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


DizzyX napisał/a:
nie działa na zasadzie linek

w takim razie przepraszam za pomyłkę. Skoro DizzyX jesteś pewien swojego więc musi tak być. To regulacja miejsca i temperatury nawiewu działa po części za pomocą takich linek:


DizzyX napisał/a:
Można się też pobawić w wymianę rezystora

nie nazwałbym tego zabawą. Wystarczy wylutować spalony rezystor i wlutować nowy, ale komplikacje pojawiają się gdy ktoś nie ma pojęcia o poprawnym lutowaniu.
DizzyX napisał/a:
Wartości przeczytasz na rezystorze na dmuchawie

jeśli będzie on spalony to nie jest w stanie ich przeczytać, a na dodatek, gdy będzie ona w formie kodu paskowego ( schody zaczynają się, gdy w grę wchodzą kody 4,5, a nawet 6 paskowe).

DizzyX napisał/a:
Bo z biegiem czasu sypią się łożyska ślizgowe, silnik dmuchawy chodzi coraz ciężej i stawia większe opory


chyba chodziło ci o to, że silnik z powodu braku odpowiedniego poślizgu pobiera więcej prądu, by działał należycie ( zwiększenie przepływającego prądu przez rezystor). Co za tym idzie zwiększenie spadku napięcia na rezystorze oraz mocy wydzielającej się na oporze. Więc tylko i wyłącznie rezystor mógł paść z przyczyn termicznych: przegrzanie materiału z nadmiernej mocy na nim odłożonej ( a wiemy, że nadmierna moc ukazuje się nam w formie ciepła).

Jeśli mam rację, to będziesz potrzebować schematu ideowego układu zasilającego silnik dmuchawy by poznać wartość rezystora, albo dowiedzieć się od kogoś, kto już taki rezystor wymieniał.

Jeśli w układzie znajdują się jakieś półprzewodniki, a dokładnie chodzi mi o diody, to radziłbym również je sprawdzić, bo poprzez zwiększenie poboru prądu przez silnik również diody mogły ulec spaleniu (jeśli został przekroczony maxymalny prąd złącza p-n w diodzie)
 
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 10:31   

dudu napisał/a:
To regulacja miejsca i temperatury nawiewu działa po części za pomocą takich linek:

Dokładnie tak jest.

dudu napisał/a:
Wystarczy wylutować spalony rezystor i wlutować nowy, ale komplikacje pojawiają się gdy ktoś nie ma pojęcia o poprawnym lutowaniu.

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek pojęcie o lutowaniu to da radę to zrobić - jest sporo miejsca na zabawę, poza tym - naprawdę warto się nauczyć bawić w lutowanie ;)

dudu napisał/a:
jeśli będzie on spalony to nie jest w stanie ich przeczytać, a na dodatek, gdy będzie ona w formie kodu paskowego ( schody zaczynają się, gdy w grę wchodzą kody 4,5, a nawet 6 paskowe).

Poszukałem, poszperałem i znalazłem coś na temat oporności :
Kod:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=565311&highlight=


dudu napisał/a:
chyba chodziło ci o to, że silnik z powodu braku odpowiedniego poślizgu pobiera więcej prądu, by działał należycie ( zwiększenie przepływającego prądu przez rezystor). Co za tym idzie zwiększenie spadku napięcia na rezystorze oraz mocy wydzielającej się na oporze. Więc tylko i wyłącznie rezystor mógł paść z przyczyn termicznych: przegrzanie materiału z nadmiernej mocy na nim odłożonej ( a wiemy, że nadmierna moc ukazuje się nam w formie ciepła).


Coś w ten sens - problem wygląda dokładnie tak (cytując kolegę Mazua, który to tłumaczył):
Cytat:
Problemem najrawdopodobniej jest wytarte łożysko ślizgowe. Oś wałeczka który się kręci w silniczku musi być idealnie w osi. Jak wytarła się tulejka to wałek nie jest w osi i stoi bo silnik nie jest w stanie go obrócić.


(na obrazku zamiast TRANZYSTOR powinno być REZYSTOR)
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 12:29   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


DizzyX napisał/a:
(na obrazku zamiast TRANZYSTOR powinno być REZYSTOR)

powinieneś to tłustym drukiem napisać:

na obrazku zamiast TRANZYSTOR powinno być REZYSTOR

Jest to opór mocy, przystosowany to odkładania się na nim dużych spadków napięcia oraz odkładania się dużych wartości mocy.

Zapytacie dlaczego ma więcej jak tylko 2 wyjścia (2 nóżki)
ponieważ jest on zrobiony na zasadzie dzielnika napięcia, a dokładniej i po ludzku to tak jakby 4 opory połączone ze sobą, przy zmianie pozycji pokrętła siły nawiewu (w zależności od schematu) zwiększamy albo zmniejszamy opór.



Cytat:
przewaznie siada zabezpieczenie a nie rezystor


te słowa wyciągnięte z forum, do którego zamieściłeś link.

A wszyscy wiemy, że zabezpieczenie prądowe to zawsze półprzewodnik.
Więc (jak napisałem) radzę sprawdzić diodę/y. Powinna przewodzić tylko w jednym kierunku.
 
 
     
 po3


Informacje
malopolskie

Wiek: 37
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 16:50   

Witam
Mam dokładnie ten sam problem - nie działają mi dwa pierwsze stopnie nawiewu. Będę w najbliższym czasie wymieniał żarówki w panelu które również mi się spaliły... Chciałem zapytać gdzie znajduje się ten silnik dmuchawy ?
I pytanie do autora tematu - jak się uporał z tym problemem ??
 
 
     
 zgy
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Wrzesień 2009, 20:44   

witam,
też mam taki problem z nawiewem. A mianowicie nie działa mi 1,2 i 3 bieg pokrętła od dmuchawy. Wymieniłem rezystor dmuchawy czy jakoś tak to się nazywa, to co znajduje sie pod filtrem pyłkowym w corsie B, no i niestety dalej nie działają te trzy stopnie. :mad:
 
     
 pawelx0


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: Siedlce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 06:55   

Podłączę się pod temat. Przestał mi działać nawiew więc rozebrałem cała obudowę i okazało się że luzem leżała tak metalowa podłużna cześć, wentylator działa bez problemu tylko teraz mam problem ze złożeniem całości, mianowicie gdzie ta metalowa cześć powinna być bo kombinowałem i na nic nie wpadłem.
 
 
     
 Periusz
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 16:07   

Co do nawiewu to sprawdź czy linki sterujące są dobrze zamontowane i nie są luźne. Co do metalowej blaszki to nie mam pojęcia jak i gdzie ona się znajduje.
 
     
 marek-rz
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Wrzesień 2009, 22:17   

Zależy jak ta blaszka wygląda może jak było by jakieś foto to bym coś pomógł bo miałem ten panel w drobny mak rozebrany. :rotfl:
 
     
 pavo88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 15:38   

tak więc co z tymi niedziałającymi stopniami nawiewu? skoro poprzednik wymienił cały rezystor i dalej nie działa to może wina przełącznika? mi nie działa 2 i 4 stopień... wszystko jest podpięte a jednak nie bangla...
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 6 Listopad 2009, 17:17   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


To zależy jak jest zbudowany regulator. Jeśli na zasadzie dzielnika rezystancyjnego, który steruje prądem bramki tranzystora, to być może walnęły opory emiterowe. Jeśli jest na zasadzie odczepu uzwojeń stojana, to wina będzie leżeć w przewodach.

pawelx0 napisał/a:
luzem leżała tak metalowa podłużna cześć,

czy ta część wygląda tak:
http://images43.fotosik.pl/40/7dcef3615fa7815b.jpg
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Wyposażenie wnętrza » Problem z regulacją siły nawiewu w Corsie B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.