Wysłany: 2 Listopad 2009, 10:16 Jakie Sprężyny Tylne?
Witam! Nie orientuje się ktoś, czy jestem w stanie dostać sprężyny na tył - twarde, sportowe, ale obniżające w jak najmniejszym stopniu? Powiedzmy do 2cm max?
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2 Listopad 2009, 21:44
Moje auto: ASTRA G
[ Dodano: 2 Listopad 2009, 21:47 ]
kruszyn1 napisał/a:
od modelu GSi podobno 2 cm niżej, ale nie dam sobie nic za to uciąć
ew Koni ma -3cm...
ale tylko do 1,4 16V i 1,6 16V ewentualnie do diesla. Z każdym innym typu 1.0 1.2 czy 1.4i nawet może się okazać, że będzie stała wyżej. Sprężyny dobiera się do wersji silnika - często do jego wagi i wersji nadwozia. Nie ma sprężyn uniwersalnych.
Nikonen [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 3 Listopad 2009, 10:04
Skoro do każdej wersji inne, to może udałoby mi się dobrać tak, żeby były twarde, ale wcale nie obniżyły auta... (u mnie 1.7 diesel ISUZU, 3-drzwi)
kruszyn1 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 3 Listopad 2009, 10:24
no to od dizla lub GSi, ona mają podobną twardość, nic innego z seryjnej nie podpasujesz żeby było lepiej
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 3 Listopad 2009, 11:49
Moje auto: ASTRA G
Nikonen możesz kupić nowe - wzmacniane (kupywałem kiedyś do astry kombi), jedyny minus to ich cena :[
jaki jest powód chęci wymiany sprężyn? najperw na niższe a póżniej na twardsze?
Nikonen [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 3 Listopad 2009, 14:00
Ogólnie to chodzi mi tylko o twardsze, ale nie spotkałem się z twardymi, które przy okazji by nie obniżyły auta, Powód jest taki, że troszkę nieodpowiednie koła mam i przy załadunku powyżej dwóch osób na dziurach niestety koła przycierają mi
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 3 Listopad 2009, 14:09
Moje auto: ASTRA G
Nikonen napisał/a:
Powód jest taki, że troszkę nieodpowiednie koła mam i przy załadunku powyżej dwóch osób na dziurach niestety koła przycierają mi
a to tu jest"pies pogrzebany" hehe.
No to albo zmienisz koła albo poszerzysz nadkola albo znajdziesz wzmacniane sprężyny, albo nie pakuj dodatkowego ciężaru
Możesz jeszcze obniżyć przód, to troszkę podniesie tył ale cudów nie zrobi. Jest jeszcze opcja włożenia sprężyn od astry ale trzeba by to sprawdzić (ogólnie nie polecam).
A w jakim stanie masz obecne sprężyny? bo może są już ubite i corsa "siedzi" na tyle?
Nikonen [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 3 Listopad 2009, 14:15
Kół zmieniać za bardzo nie chcę bo je lubię:D, poszerzyć nadkola, hmmm można by o tym pomyśleć
Ciężko mi ocenić stan tych sprężyn, jak były oryginalne 13-stki założone to w 5 osób z pełniutkim bagażnikiem, nie było najmniejszych problemów... Teraz jak auto stoi to prześwit między oponą a nadkolem jest około 5cm? może mniej...
LPG: Nie
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 67 Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 3 Listopad 2009, 15:27 Re: Jakie Sprężyny Tylne?
Nikonen napisał/a:
Witam! Nie orientuje się ktoś, czy jestem w stanie dostać sprężyny na tył - twarde, sportowe, ale obniżające w jak najmniejszym stopniu? Powiedzmy do 2cm max?
sprężyny sobie daruj, kup nowe ori i do tego pakuj bilstein b6 i zawias twardy jak deska.
Nikonen [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 3 Listopad 2009, 15:34 Re: Jakie Sprężyny Tylne?
cwirus88 napisał/a:
kup nowe ori i do tego pakuj bilstein b6 i zawias twardy jak deska.
bilstein b6 to są amory o ile dobrze rozumiem, reszta słów jest dla mnie trochę obca:D Mogę prosić o przetłumaczenie:D?
LPG: Nie
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 67 Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 3 Listopad 2009, 16:13 Re: Jakie Sprężyny Tylne?
Nikonen napisał/a:
cwirus88 napisał/a:
kup nowe ori i do tego pakuj bilstein b6 i zawias twardy jak deska.
bilstein b6 to są amory o ile dobrze rozumiem, reszta słów jest dla mnie trochę obca:D Mogę prosić o przetłumaczenie:D?
spoko :P więc chodzi mi o to, że obniżenie minimalnie wygląda jak kupa, bo wogole go nie widać (wiem z doświadczenia, miałem niby -30 mm a obniżyły tak, że ledwo co było widać). Jak chcesz żeby było twardo i sportowo to kup nowe, oryginalne sprężyny do twojej wersji silnikowej corsy + amory bilsteiny B6. Te bilsteiny to amory w zasadzie o bardzo sportowym zacięciu, stosuje się je w KJSach i amatorkach.
Gwarantuje swoją głową, że będziesz wniebowzięty z jazdy na takim setupie.
Nikonen [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 3 Listopad 2009, 16:27
Dzięki za poradę:))) Rozejrzę się jak to cenowo wychodzi i najwyżej zacznę odkładać:D W najbliższym czasie pewnie poinformuję o wynikach:D Pozdrawiam!
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 3 Listopad 2009, 18:00
Moje auto: ASTRA G
Nikonen mam wrażenie ze tylnie sprężyny "siedzą". Podobnie u mnie to wyglądało przed wymianą. Ćwirek ciekawie radzi i wolał bym tak zrobić niż grzebać w blacharce przy poszerzanu rantów. A i cenowo może lepiej wyjdzie.
Grzegorz Zając [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 14 Listopad 2009, 23:09
Ja zamówiłem na e'bay,
VOGTLAND 35/35 mm
w corsie jeszcze nie prze-testowałem ale woziłem się z takimi w CC i alfa romeo 145
obniżają , ale nie utwardzają do przesady , tzn ,że pozostawiają część komfortu podróżującym.
Dodam, żę moje orginalne przerobiły się na obniżone tzn.: siadły, dlatego przyspieszyłem decyzję o zakupie nowych sprężynek.
PS.: koszt takich w niemczech to ok 120 Euro, w kraju nad Wisłą : ok 800zł w sklepach internetowych. :krzesłem: A MASZ ZA DUŻĄ MARŻĘ :krzesłem: A MASZ :krzesłem:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum