Wysłany: 11 Wrzesień 2009, 12:38 wymiana krzyżaka w układzie kierowniczym corsa b
witam. Ostatnio byłem w warsztacie w celu zlikwidowania luzu na kierownicy ( gdy jadę po nierównej drodze czuć i słychać drgania na kierownicy, kierownica tak jakby skacze w górę i w dół). Gość w warsztacie powiedział mi, że luz jest na krzyżaku i trzeba wymienić całą kolumnę kierowniczą bo to zintegrowane części. Taka kolumna nowa kosztuje 530 zł a nigdzie nie mogłem znaleźć używanej. Znalazłem jedynie sam krzyżak na złomie w dobrym stanie wymontowany z opla. I teraz pytanie: czy to będzie pasować i czy ktoś z was może to już wymieniał? wydaje mi się, że skoro dało się to wymontować z tamtego opla to i będzie dało się zamontować w moim autku. A gość w warsztacie po prostu ściemniał, bo nie chciał tego zrobić, bo byłoby to za dużo roboty za małą kasę, dlatego powiedział mi żeby wymienić cała kolumnę. Zarobiłby wtedy na częściach (kolumnę, bo przekładnia już była wymieniana). Co o tym myślicie?
Ja mam podobny problem, tyle że u mnie to żywcem na jakichś nierównościach większych się tłucze.. i znajomy mechanik też powiedział że to krzyżak może być, bo jest też luz na nim troche... Inny spec powiedział że przekładnia, już miałem wszystko gotowe, pojechałem wymieniać, a znajomy mówi że to raczej nie to.. ;/ i problem został, musze sie do niego chyba przyzwyczaić...
ja ostatnio rozebrałem do wszystko z kumplem i okazało się że krzyżak jest ok. A luz występuje na kolumnie kierowniczej. Tzn na tej całej osi obudowanej pod kierownicą. Słyszałem że krzyżaki jako tako rzadziej się psują, a za to wyklepana kolumna zdarza się często. Taka kolumna trochę kosztuje.. Pod koniec, przed samym łączeniem z krzyżakiem na kolumnie jest łożysko przez które przechodzi oś kierownicy. Właśnie na nim jest luz. Objawia się to tak że na nierównościach kierownica skacze, drga i to dość głośno. A jeśli chodzi Ci o luz jak kręcisz kierownicą to do wymiany jest przekładania. Też jest droga, a jej wymiana w warsztacie kosztuje 200 - 250 zł.
Przy kręceniu to nie czuć, ale jak tak stoisz i poruszysz minimalnie kierownicą, to czuć że minimalnie jest luz... Nie wiem tak naprawdę co z tym robić :dobani: Może z tym łożyskiem masz racje... mnie jak mieli przekładnie wymieniać to za gdzieś 50 zł bo u znajomego mechanika także tu spoko by było.. a sama przekładnia gdzieś 250 zł chyba jeśli dobrze pamiętam...
ja dokładnie dałem 250 za przekładnie. A kierownica drga w górę i dół? Można łatwo sprawdzić czy na kolumnie jest luz. wystarczy złapać za oś kierownicy przed krzyżakiem (od strony kierownicy) i poruszać. Jak tam będzie latać to przyczyna będzie chyba ta co u mnie czyli wyklepane łożysko w kolumnie. Nowa kolumna jest dość droga, ale słyszałem że można ją zregenerować. Tylko nie wiem gdzie i jakim kosztem..
Na allegro się oferują nawet chyba że regenerują... trzeba im ją tylko wysłać... ale koszta wcale nie są dużo mniejsze, niż jakaś nowa gorszej firmy... cos koło 200 zł taka regeneracja...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum