Chcę się podzielić swoim doświadczeniem odnośnie wymiany spalonych żarówek (na razie prawych)
Niestety projektanci auta zrobili prawie wszystko aby robić to w ASO.
Jednak udało się.
1. Trzeba odkręcić rurę dolotową filtra powietrza (przy filtrze) klucz nasadowy 7
2. Po odpięciu rury można odchylić całą obudowę filtra (trzyma się na trzech gumowych wspornikach)
3. Odpięcie osłony żarówek - druciana zapinka
4. Wymiana żarówek (są na wcisk - mijania H7 występem do góry)
5. Po wymianie sprawdzić czy żarówki są osiowo
6. Zamontować osłonę i zapiąć (nie jest łatwo)
7. Umocować obudowę filtra powietrza
8. Podłączyć rury dodlotowe (dolna na zatrzask, górna opaska klucz nasadowy 7)
Jako ,że zapewne niedługo przepali mi się lewa strona liczę,że ktoś opisze na forum co i jak.
No i stało się lewa strona (pozycja) sie przepaliła.
Dałem radę (dzięki za porady) uzupełniając - lewa strona pozycja przód - dałem radę bez demontażu czegokolwiek choć łapy mam granatem od pługa oderwane. Wyjmowanie wlewu do spryskiwaczy konieczne będzie przy wymianie żarówki od długich.
Pozdrawiam
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony przez Malolat24 20 Październik 2009, 11:34, w całości zmieniany 1 raz
ZMoRa [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 15 Wrzesień 2009, 16:42
To prawda, że wszystko robią pod aso.
Lewa tak samo jak prawa z ta różnicą, że wyciągasz rurkę od wlewu płynu do spryskiwaczy (po prostu ciągniesz do góry)
Ostatnio zmieniony przez lukbud 15 Wrzesień 2009, 17:50, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 19 Wrzesień 2009, 19:21
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
ZMoRa napisał/a:
To prawda, że wszystko robią pod aso.
Lewa tak samo jak prawa z ta różnicą, że wyciągasz rurkę od wlewu płynu do spryskiwaczy (po prostu ciągniesz do góry)
Nie wiem czy to coś pomaga, ja zdemontowałem skrzynke z bezpiecznikami i akumulator żeby sie tam dostać. Tragedia w ogóle ciekawe jak to wymienic na drodze jak się gdzieś jest w trasie.
ZMoRa [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 27 Wrzesień 2009, 15:26
Mi wystarczyło a mam naprawdę duże dłonie. Żarówki mijania i drogowe wymieniałem bez wyjęcia tego bo jeszcze wtedy nie wiedziałem.
runpyr [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 19 Październik 2009, 11:20
W sumie to wystarczy wyciągnąć lejek od zbiornika płynu i pokrywę bezpieczników. Fakt na trasie bez dodatkowej lampy wymienić będzie problem.
No to powiem koledzy, że mi tak łatwo nie poszło, przy prawej stronie nie poradziłem sobie bez odkręcenia lampy, może za drugim razem, ale bawiłem się z tym 1,5 godziny, aż wkońcu nerwy mi puściły i odkręciłem lampę, ale na trasie to tragedia.... :pff:
ZMoRa [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 27 Październik 2009, 08:56
lekko bez sensu.
Naprawdę mam duże dłonie, a miejsca mamy wszyscy tyle samo. Ja sobie poradziłem wymienić mijania bez wyjmowania niczego bo jeszcze nie wiedziałem, że można.
BTW, Savila sprzedała mi newsa, że w Mińsku Mazowieckim żarówki OSRAMA NIGHT BREAKERy są w skandalicznie niskiej cenie. po 40 zł za parę.
savila [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 27 Październik 2009, 14:19
ZMoRa!!! przekręcasz moje słowa..... zobacz sobie w gg że pisałam Ci (i to dwa razy) ok.45zł za sztuke H7 i 27zł za sztukę H1 i chyba zaraz pojade kupić tylko problem będzie z wymianą :P
ZMoRa [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 27 Październik 2009, 21:45
mogę Ci w takim razie wymienić jak podjedziesz. a za pomyłkę przepraszam. W takim razie sprawa się trochę prostuje. Nie wiem czemu wcześniej tego nie przyczaiłem że chodziło Ci o sztukę.
savila [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 28 Październik 2009, 07:47
hehe poprostu źle mnie zrozumiałeś dziś jestem w Siedlcach to sprawdzę jakie tu mają ceny
[ Dodano: 28 Październik 2009, 14:12 ]
kupiłam jeszcze taniej niż w Mińsku (126zł za 2xH1 + 2xH7) jutro postaram się wymienić i zobaczymy...... jaki efekt będzie
ZMoRa nie koniecznie mamy tyle samo miejsca ty masz benzynke, a ja dieselka, nie wiem czy akurat czym się różnią jeżeli chodzi o dostęp do żarówek, bo obie moje CD to diesle, zapodaj fote spod maski.
Witam, mam pytanko do Was. Czy lampy są przykręcone na 3 śruby czy jest ich więcej ? I czy jak odkręce te śruby to lampe wysune na tyle żeby odpiąć przewody od niej ?? Chce wymienić żarówki a niestety nie poge sobie poradzić wsposób który opisujecie
lampa chyba tylko na 2 lub 3 śruby ale i tak zderzak będzie ci blokował zdjęcie lampy.
żarówe dasz rade wymienić bez wyciągania lampy
z lewej str. wyciągasz rure która idzie do filtra powietrza i zdejmujesz pokrywe
z prawej str. troszeczke więcej trudności ale da rade, sciągasz rure od wlewu płynu do sprysiwaczy i pokrywę bezpieczników i niektórym to wystracza. ja osobiscie nie dałem tak rady i musiałem aku wywalic, później wyciągnąć skrzynkę z bepiecznikami i wygiąc te matalową obudowę na której się trzyma ta skrzynka,
nastepnym razme wymiana żarówek zajmie Ci ok15 min (dwie)
Witam, a pytanko mam bo się będę zabierał za wymianę żarówek na osram night breaker laser na h7 i h1 oraz osram cool blue intense 4000k w5w na postojowke. Na czym trzyma się skrzynka bezpiecznikow bo popuscilem dwa zatrzaski i dalej coś ją trzymało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum