Wysłany: 6 Kwiecień 2009, 15:11 Corsa C silnik Z 1.2 XE
Panowie pytanko takie jaki rozrząd jest w tym autku pasek czy łańcuszek? a i jeszcze jedno gdzie znajduje się zbiornik od wspomagania kierownicy czy w ogóle jest?dzięki za odpowiedz z góry:)
Fotokaczmarek [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 6 Kwiecień 2009, 15:38
Wspomaganie jest elektroniczne o ile mi wiadomo
jacenty [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 7 Kwiecień 2009, 19:12
Łańcuch rozrządu ,jak go nie słychać jest OK. Wspomaganie jest elektryczne w środku auta na kolumnie kierowniczej.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 31 Sierpień 2009, 07:22
nie wychodziły serie z paskiem wszystkie 1.0 12V i 1.2 16V mają łańcuch, a wspomaganie jest elektryczne (silnik elektryczny na kolumnie kierowniczej) przynajmniej w Corsach C. Pozdrawiam.
Durmast [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Wrzesień 2009, 10:13
Kupiłem ostatnio właśnie taką Corsę i zastanawiam się czy nie zrobić rozdządu "na wszelki wypadek". Generalnie auto było serwisowane w ASO przez całe 6 lat. Na co warto jeszcze zwrocić uwagę?
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Wrzesień 2009, 16:54
Witam ponownie, z łańcuchem to już nie raz pisano na tym forum, ja go nie słychać to jest ok! ( taki metaliczny głośny dźwięk, uderzenia łańcucha o obudowę jak z traktora, czasem może zapalić się też lampka od silnika jak jest bardzo luźny ) trzeba też pilnować wymian oleju w porę, bo jeśli olej będzie już zużyty to napinacz słabo napina łańcuch i też może być go trochę bardziej słychać.. a co do innych rzeczy to warto zwrócić uwagę na filtr paliwa, powietrza, przeciw pyłkowy, stan hamulców, płyn hamulcowy warto wymienić jak nie był długo zmieniany, również hamulec ręczny sprawdzić.. płyn w chłodnicy czy odporny jest na zamarzanie Ogólnie Corsa C 1.2 16V jest mało awaryjna jeździ się i jeździ.. No i pamiętać trzeba tez o korozji czy nic nie rdzewieje... czasem może być też słychać maglownice w przekładni kierowniczej... to są najważniejsze rzeczy na które trzeba zwrócić w Corsie C 1.2 16v Pozdrawiam.
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 2 Wrzesień 2009, 18:04
racja z tą rdzą to może i trochę przesadziłem, ale zawsze np. jakieś elementy zawieszenia czy inne drobiazgi mogą powoli zaczynać rdzewieć w tych najstarszych modelach... a o EGR faktycznie zapomniałem, że są z tym problemy - racja, ale to dla tego zapomniałem bo u mnie tego zaworu nie ma !!! :) wydaje mi się, że w modelach od 2003 nie montowali zaworów EGR, u mnie nie ma EGR od samej fabryki. Pozdrawiam.
no ja swoj EGR mam zaslepiony...ale komp mi pokazuje blad i swieci sie check engine ale to maly drobiazg :P ,
EGR-system recylkulacji spalin,po pewnym czasie sie zapycha i komp wywala błędy wtedy nalezy go wyczyscic,zaslepic lub kupic nowy,koszt do corsy c 1.2 16v to ok 500-600zl orginał natomiast z tym zaślepieniem tez to różnie bywa
4. Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu.
Ostatnio zmieniony przez Zyzio 5 Wrzesień 2009, 15:00, w całości zmieniany 2 razy
mnie sie zda ze kazda corsa go ma niezaleznie od rocznika.... ale moze sie myle,Bania jesli go niemasz no to sie ciesz jeden kłopot z głowy masz
4. Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu.
Następnym rezem będzie
Ostatnio zmieniony przez Zyzio 5 Wrzesień 2009, 15:02, w całości zmieniany 3 razy
Durmast [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 7 Wrzesień 2009, 14:22
Dzieki za info. Narazie nie będę rozrządu ruszał. Jedynie wszystkie filtry.
LPG: Nie
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 2 Skąd: Wrocław
Wysłany: 26 Czerwiec 2010, 19:39
tak przeczytałem to i mam rozumieć ze w Corsie żony 1.2 SPORT jest łańcuch którego sie nie wymienia, dopóty go nie słychać ?
a co ile zaleca producent wymiane takowego łańcucha ?
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 26 Czerwiec 2010, 20:25
Tak jest, teoretycznie łańcuch powinien być dożywotni, ale niestety nie jest, mam 100 tys. przebiegu i u mnie np. jest cichutko, póki go nie słychać nie wymienia się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum