Przesunięty przez: Kaszubski
28 Luty 2016, 11:28
Układ hamulcowy w Corsie B
Autor Wiadomość
 ptica6
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 14:01   Układ hamulcowy w Corsie B

Zamierzam własnie zmienić płyn hamulcowy w moim ,,szerszeniu",bo nierówno mi hamuje a klocki i tarcze mam w dobrym stanie.Prawdopodobnie nikt nigdy nie zmieniał a wiem,że jest wskazane by zmieniać co jakiś czas lub co ileś tam km- a mam już 94 tys.mil.
1sze pytanie mam właśnie takie jaki płyn należałoby Dot-3,Dot-4-takie tu są dostępne.
2gie pytanie to jak to najlepiej zrobić domowym sposobem?

no i najlepszego w nowym roku :piwo:
Ostatnio zmieniony przez PiotrK65 26 Luty 2009, 00:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 14:09   
   Moje auto: Porshe 911


W archiwach google znalazłem ciekawe info na temat płynów hamulcowych z AutoŚwiata. Moze sie komuś przyda. Nie podaję linka bo to kopia z serwera googla, a oryginalnej strony polskiej juz nie ma pod tym adresem.

Najważniejszy parametr to temperatura wrzenia
Jeśli płyn się zagotuje, hamulce przestają działaç! Naciskamy pedał hamulca, dosięga on podłogi, a auto leniwie zwalnia, zamiast mocno hamować! Zjawisko to występuje zawsze w najbardziej niekorzystnym momencie, np. gdy
w pełni obciążonym autem hamujemy awaryjnie na autostradzie albo jedziemy po krętej drodze, co chwila hamując przed kolejnym zakrętem. Im wyższa temperatura wrzenia, tym lepiej. Nowy płyn klasy DOT 4 powinien wytrzymać co najmniej 230°C, najlepsze "gotują się" dopiero przy 300°C. Każdy płyn hamulcowy chłonie jednak wodę, a ponieważ woda wrze już w 100°C, to odporność na wysokie temperatury takiej mieszaniny stopniowo się obniża. Po 2-3 latach płyn wrze już przy ok. 150°C i nawet jedno silne hamowanie z dużej prędkości może być niebezpieczne.
Przetestowaliśmy 21 płynów, które należą do coraz popularniejszej klasy DOT-4. Zgodnie z normą PN-C-40005 badaliśmy temperaturę wrzenia nowych płynów, a także zawodnionych, czyli sztucznie postarzonych w laboratorium. Badaliśmy też ich współczynnik pH, który powinien mieścić się w przedziale 7,5-11, co w przybliżeniu mówi o jakości zabezpieczenia antykorozyjnego płynu. Tę próbę zaliczyły wszystkie płyny, podobnie jak badanie lepkości w temperaturze -40°C. Przy okazji sprawdziliśmy szczelność opakowań, obecność i skuteczność plomb, ilość płynu w opakowaniu i opis butelek. Najczęściej nie podawano daty produkcji i ważności, w nieczytelny sposób kodując czy wręcz uniemożliwiając jej odczytanie. Brakuje też ostrzeżeń. Płyn hamulcowy to niebezpieczny specyfik i producenci powinni nas ostrzegać choćby przed tym, że taki środek niszczy lakier.
Zawodniony płyn powinien wytrzymać co najmniej 155°C. Badanie płynu zawodnionego jest ważniejsze niż nowego: w pewnym stopniu mówi, w jakim stopniu płyn jest podatny na wilgoć.
Wszystkie specyfiki spełniły wymagania normy, choć ich właściwości znacznie się od siebie różnią. Dwa z badanych produktów, EBC 307+ i Tutela Extreme, spełniają wymagania stawiane przed środkami do aut sportowych. Są jednak drogie. Bardzo dobre wyniki uzyskały płyny Shell, Ferodo i Tutela TOP, przy czym dwa pierwsze należą do średniej klasy cenowej. Niedrogie i dobre są polskie płyny, np. Boryszew, Organika i Autoland. W sumie: żaden płyn nie okazał się tak zły, aby należało się go obawiać.
Nie ma żadnych ograniczeń w stosowaniu płynów DOT-4, można ich używać nawet w starych autach. Nie wolno ich jednak mieszać z DOT-5, które robione są na bazie sylikonów, ale można z pozostałymi, np. DOT-3 czy DOT-5.1. Im szybsze i cięższe jest nasze auto, tym ważniejsza jakość płynu i częściej trzeba go wymieniać.

Pamiętaj o płynie
- Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata lub 40 tys. km, chyba że producent auta ma inne zalecenia .
- Płyn klasy DOT 4 jest lepszy od płynów R3 i DOT 3, a DOT 5.1 jest lepszy niż DOT 4. Płyny o wyższych specyfikacjach można stosować także w starszych autach.
- Jakość płynu w zbiorniczku w przybliżeniu da się sprawdzić w warsztacie. Jednak pozytywny wynik nie gwarantuje, że płyn w całym układzie jest w dobrym stanie.
- Nie rzadziej niż na każdym przeglądzie należy sprawdzać poziom płynu. Ubytków nie trzeba uzupełniać identycznym płynem, bo są one mieszalne: dowolnej marki płyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 można mieszać. Nie wolno z nimi mieszać płynów klasy DOT 5, ale występują one bardzo rzadko.
źr.autoświat.pl
 
     
 kostek85
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 14:33   

Witam. Podłączę się do tego tematu. Mam problem z hamulcami z tyłu strasznie mi trą gdy hamuję, przy jednym kole. Macie jakieś pomysły co to może być? dzieki
 
     
 PiotrK65
i Beatka na zawsze



Informacje
pomorskie

Pomógł: 9 razy
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 14:47   

Bardzo ogólnie opisałeś swój problem... Ale ja stawiam na wytarte klocki. Czasem się zdarza, że ścierają się nierównomiernie. Stąd to tarcie tylko w jednym kole (na razie).
 
 
     
 DizzyX
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 17:41   

albo sprężyny w hamulcach już wyrypane. Ja tak miałem, zestaw sprężyn do hamulców bębnowych na tył drogi nie jest i jak się postarasz to sam to zrobisz. Tylko potem musisz sobie wyregulować dobrze żeby równo z tyłu brały i równo trzymał ręczny.
 
     
 kostek85
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 23:43   

słyszałem tez ze to mogą być szczęki hamulcowe, mam też pytanie czy to jest trudno wymienić czy lepiej dać fachowcowi, za wszelką pomoc bardzo dziękuję koledzy. :lolki:
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 19 Styczeń 2009, 16:21   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


nie jest trudno wymienić jak masz osprzęt. Jak brak ci np. ściągaczek do sprężyn to nie męcz się sam
 
 
     
 82yeti



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 67
Skąd: Janowiec Wlkp.
Wysłany: 23 Styczeń 2009, 20:08   

też tak miałem kilka dni temu. mechanik wysypał z bębna sporo rdzy,opiłków i piasku. powiedział że może się troche blokować przez kilka dni,aż się dotrze i już jest ok.
 
 
     
 kostek85
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 24 Styczeń 2009, 23:36   

wymieniłem szczęki hamulcowe, byłem u sprawdzenia hamulców i jest wszystko ok. wielkie dzięki wszystkim za pomoc. pozdrawiam.
 
     
 czapoludek



Informacje
mazowieckie

Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Sierpień 2009, 11:55   Hamulce piszczą

A ja mam inny problem... hamulce są w pełni sprawne:) ale przy ostatniej fazie hamowania do 0km/h .. na 2-3 metry przed zatrzymaniem .. piszczą :zdziwko: co to jest?? :wstyd:
 
 
     
 Wicher


Informacje
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 10
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Sierpień 2009, 21:11   Re: Hamulce piszczą

czapoludek napisał/a:
A ja mam inny problem... hamulce są w pełni sprawne:) ale przy ostatniej fazie hamowania do 0km/h .. na 2-3 metry przed zatrzymaniem .. piszczą :zdziwko: co to jest?? :wstyd:

Jeżeli to hamulce na przedniej osi, to najprawdopodobniej masz "zeszklone" powierzchnie trące klocków, lub masz totalnie zardzewiałe i suche prowadnice, na których osadza się klocki.
Najprostszym sposobem, jest wymontować klocki i powierzchnie trące potraktować papierem ściernym o gradacji np. 220, a prowadnice porzadnie wyczyścić i delikatnie potraktować smarem miedzianym od biedy grafitowym.
Powierzchnię styku klocka z cylinderkiem hamulcowym, również oczyść i delikatnie posmaruj smarem(ale dosłownie delikatnie ;) ).
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ hamulcowy » Układ hamulcowy w Corsie B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.