Przesunięty przez: Kaszubski
1 Marzec 2016, 11:00
halogeny przeciwmgielne
Autor Wiadomość
 mariusz1415
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 26 Czerwiec 2009, 13:13   halogeny przeciwmgielne

Witam wszystkich:) chcialem zalozyc sobie halogeny przeciwmgielne w mojej corsie b i niewiem co czeba kupic jak zamontowac i gdzie podlaczyc. prosze o pomoc i jak ma ktos jakies zdjecia to moze dac bede bardzo wdzieczny. z gory dziekuje i pozdrawiam

Proszę zapoznać się z regulaminem.
Następnie poprawić post pod względem ortografi i gramatyki (na forum należy stosować polskie znaki)
Ostatnio zmieniony przez 2 Lipiec 2009, 15:49, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 26 Czerwiec 2009, 14:09   

Znalazłem fajny artykuł więc go zacytuje tutaj:

Cytat:
Pierwszym krokiem przed przystąpieniem do instalacji jest sprawdzenie w jakim stanie jest instalacja elektryczna w samochodzie. Pozwoli to na zorientowanie się w zakresie prac, ilości części do kupienia, kosztach i czasie jaki będziemy musieli poświęcić na montaż. Należy też sprawdzić czy przypadkiem nasz samochód nie ma już kompletnej instalacji.

Jeśli w przedziale silnikowym gdzieś w okolicach zderzaka lub bezpośrednio w nim wiszą nam dwie luźne wtyczki z kablami w kolorach brazowym i czarnym to jest to najprawdopodobniej to o co chodzi. Najczęściej jednak wtyczek nie ma.
Przechodzimy wtedy do kabiny i sprawdzamy czy tablica rozdzielcza jest odpowiednio okablowana. Wyjmujemy zaślepkę przełącznika reflektorów przeciwmgielnych przednich i patrzymy czy w środku jest kostka - gniazdko. Jeśli jest to dodatkowo upewniamy się czy jest okablowana. Najprościej sprawdzić omomierzem obecność kabli pomiędzy kostką przełącznika a gniazdem przekaźnika. Przydatny jest schemat instalacji, wiemy wtedy co mierzyć. Jeśli nie ma ani kostki ani żadnych śladów połączeń. Wtedy należy zastanowić się raz jeszcze nad chęcią montażu reflektorków przeciwmgielnych, gdyż zakres prac przy kablowaniu samochodu bardzo się rozrasta (dochodzi gniazdo przełącznika, tablica bezpieczników i przekaźników), niezłym pomysłem wydaje się zlecenie tych prac jakiemuś dobremu specjaliście od elektryki samochodowej.

Poniżej zostanie omówiony przypadek w którym brak jest kabli do reflektorów, ale konsola jest okablowana.
Przed przystąpieniem do prac należy dokonać stosownych zakupów:
a. Przełącznik świteł przeciwmgielnych przednich
b. przekaźnik
c. reflektory wraz z wtyczkami, i żarówki
d. elementy montażowe - kable 0,75 mm2, końcówki itp.

Najpierw należy zamontować wyposażenie elektryczne. Przełącznik i przekaźnik nie stanowią problemu, należy umieścić je w odpowiednich gniazdach. Następną czynnością jest dorobienie brakującego okablowania. Należy wykonać dodatkową wiązkę przewodów z wtyczkami do reflektorów na końcach. Reflektory można połączyć równolegle od prawego do lewego, od lewego reflektora trzeba poprowadzić przewody następująco: masowy zakończyć oczkiem i podłączyć bezpośrednio do akumulatora, + przedłużyć dalej ( ok 1,2 m ). Można też, i tak jest zgodnie ze schematem, prowadzić dwie pary kabli po jednej do każdego reflektora. To wszystko należy umieścić w osłonkach z rurek plastikowych, i zamocować w komorze silnika najlepiej do wiązki z kablami do reflektorów głównych. Teraz trzeba przeciągnąć kabel + z komory silnika do wnętrza samochodu. W tym celu należy odszukać zamaskowany otwór (najzęściej zakorkowany gumową lub plastikową zatyczką. Żeby połączyć wszystko w całość należy jeszcze połączyć nową instalację z istniejącym okablowaniem samochodu. Jest to dość gruby czarny przewód, a lokalizujemy go woltomierzem włączając i wyłączając przełącznik świateł przeciwmgielnych przednich (oczywiście trzeba włączyć światła postojowe i włożyć bezpiecznik). Łączymy ze sobą kable, ten znaleziony i ten przez nas wykonany i izolujemy. Sprawdzamy podłączając reflektory. Jeśli elektryczność działa i oba reflektory świecą to można zrobić porządek, zmontować plastiki, poprzypinać kable itp. Teraz kolej na montaż mechaniczny. Żeby zamontować reflektory należy wyciąć w zderzaku odpowiednie otwory. Na wewnętrznej stronie zderzaka są oznaczone miejsca do wycięcia. Do wycinania otworów można zdemontować zderzak ale nie jest to konieczne. Aby wyciąć otwory należy zaopatrzyć się w ostry nóż (plastik zderzaka jest na tyle miękki że daje się wycinać), i podstawki do podniesienia samochodu albo kanał. Na początku wchodzimy pod samochód i zgrubnie wycinamy od wewnątrz zderzaka otwory. Dokładne przycięcie otworów do kształtu (do oznaczeń) można już wykonać z zewnątrz. Wycięte otwory wygładzamy drobnym papierem ściernym, uzupełniamy ewentualne ubytki w lakierze na zderzaku. Przed przykręceniem reflektorów dobrze jest opracować sposób na zabezpieczenie ich przed demontażem przez nieznanych sprawców. Standardowe mocowania są zbyt łatwe do zdemontowania.
Po przykręceniu reflektorów podłączmy wtyczki, dla pewności sprawdzamy jeszcze raz czy świecą. Ustawienie reflektorów:
Ustawia się je śrubą regulacyjną przy każdym reflektorku. Śruba reguluje strumień światła w kierunku góra-dół. Przeciwmgielne świecą w dół tzn. występuje wyraźna pozioma granica światła i cienia. Ogólna zasada jest taka: Odchylenie strumienia światła powinno wynosić 20 cm od osi reflektorów w dół przy odległości ekranu 10m. Regulacja jest prosta tylko wymaga odpowiednio płaskiego placu, prostopadłej do niego ściany.Auto należy ustawić w odległości 10 m od niej. Jeśli nie dysponujemy takim zestawem to jeszcze nic straconego. Stawiamy auto naprzeciw ściany w odległości od niej zasadniczo dowolnej ( ale min. 4m a max 10), a za punkt odniesienia można przyjąć np światła mijania. Świecimy światłami mijania na ścianę (regulator wysokości koniecznie na 0) i oznaczamy na niej poziomą granicę światło/cień. Potem mierzymy odległość pomiędzy ścianą a reflektorami. Wyłączmy światła mijania i włączamy przeciwmgielne. Granica światło/cień przeciwmgielnych powinna być o 27+0,8×d [cm] poniżej wcześniej zaznaczonej linii od świateł mijania. Zmienna "d" w tym wzorku to zmierzona odległość samochodu od ściany w metrach. Ustawienie nie będzie wykonane z dokładnością do sekundy kątowej ale wystarczająco dobrze. Pod warunkiem oczywiście że mamy dobrze ustawione światła główne. Żródło: www.samodzielnie.pl


Odnośnie Corsy: niestety jeśli masz standardowy zderzak to musisz w nim wyciąć dziury na przeciwmgłowe. Kabli zapewne też nie ma, więc trzeba je ciągnąć. Masa halogenu do masy, przewód dodatni do środka, do wyłącznika, od wyłącznika przez bezpiecznik ( nie musisz wykorzystywać skrzynki bezpiecznikowo, możesz sobie założyć gniazdo przelotowe na kablu) do + akumulatora. W corsie GSI, gdzie standardowo montowano światła przeciwmgłowe przednie wyłącznik od nich montowano powyżej włącznika świateł przeciwmgłowych tylnich (jest tam pusta zaślepka). Poszukaj oryginalnego włącznika – będzie ładniej wyglądać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Oświetlenie » halogeny przeciwmgielne
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.