Co mam robić z tą skrzynią, jak o nią dbać? Słyszałam opinie, że jest bezobsługowa i nie trzeba nic robić - to prawda? Nie chcę się obudzić z rączką w nocniku i np. za rok się dowiedzieć, że nie zmieniałam oleju i się rozkraczyła..
Serwis mnie ponownie zawiódł - nie wiedzą, nie mają doświadczenia /nota bene Serwis Opla :zly: /. Jestem na etapie poszukiwania innego warsztatu, ale chciałabym wiedzieć od Użytkowników bardziej doświadczonych: co i co jaki czas mam robić z tą skrzynią?
Z góry dziękuję i pozdrawiam, Ania
broneq [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 15 Kwiecień 2009, 17:59
Popatrzyłem sobie na allegrze na te easytronicki. Jak to działa? Obawiam się, czy to nie jest właśnie wspomniana przez mnie w odpowiedzi na Twój inny post skrzynia typu VW. Czyli manual sterowany elektronicznie. Wtedy możesz podać, że ewentualny koszt naprawy to wymiana tej skrzyni (jest jeden gość gdzieś w Bydgoskim, który to naprawia). Jednak MOGĘ SIĘ MYLIĆ!! Może to być zwykły automat.
Tak czy inaczej! Olej i filtr w skrzyniach automatycznych BEZ WZGLĘDU NA PRODUCENTA należy wymieniać co 60tys km. W prawidłowym funkcjonowaniu automatu BARDZO BARDZO WAŻNY jest właściwy poziom oleju. Nie może być za wysoki, bo skrzynia będzie działała z opóźnieniem i rozdmucha uszczelki, ani za niski, bo skrzynia nie będzie zmieniać biegów Różnica między minimum i maksimum jest w automatach bardzo mała, mimo, że stan jest zazwyczaj dość duży (powiedzmy przy 6 litrach oleju w skrzyni minimum to 5,9, maksimum to 6,1).
Ważny jest też sposób sprawdzania stanu oleju. Jeśli jest bagnet (jak w Mercedesach czy BMW) to można sprawdzić samemu, jak nie ma to w serwisie do automatów. Jak jest bagnet to należy pojeździć autem co najmniej 30 minut. Przyjechać do garażu (stanąć na równym). Załączyć bieg NEUTRAL lub PARKING i po około 3 minutach odczytać poziom z bagnetu. UWAGA: SILNIK MUSI CAŁY CZAS BYĆ ZAŁĄCZONY!
A poza tym automatyczna skrzynia biegów to NAJMĄDRZEJSZA i NAJLEPSZA RZECZ JAKĄ KIEDYKOLWIEK WYMYŚLONO DO SAMOCHODU!! :super: :super: :super: :super:
Znalazłam gdzieś w sieci info, że w easytronicu uzupełnia się/zmienia olej co 100tys km, w zależności od jego zużycia. To zrobi zwykły mechanik, czy jakiś specjalny mistrz od easytroniców? A jeśli specjalny, to szukać takiego w warsztatach od automatów?
Ta skrzynia jest zabudowana, nie ma do niej dojścia do wewnątrz - a przynajmniej ja go nie widzę.
To by oznaczało że jest to skrzynia manualna z elektronicznym sterowaniem, tak na chłopski rozum. Olej podają taki jak w ręcznej zmiane zalecałbym miedzy 60-80 tys km. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum