Opel Corsa B (1993-2000)
Autor Wiadomość
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 09:12   Opel Corsa B (1993-2000)
   Moje auto: Porshe 911


Opel Corsa B (1993-2000) – cenowy bojownik

Opel był jednym z pierwszych zagranicznych koncernów, który otworzył swoje przedstawicielstwo na terenie naszego kraju tuż po przemianach, a wkrótce zadomowił się na dobre, czego dowodem są zakłady w Gliwicach, bogata sieć serwisowa i sprzedaży.

Z nowej możliwości zakupu „zachodniego samochodu” skorzystało wówczas niewielu klientów. Jednym z pierwszych modeli, który wpłynął na wyniki sprzedaży pojazdów rodzimej produkcji był zaprezentowany w 1993 r. Opel Corsa drugiej generacji, czasem oznaczany także literą B.

Corsa B zastąpiła przestarzały, kanciasty model pierwszej generacji, a dzięki swojej koncepcji stała się chyba pierwszym przedstawicielem pełnowartościowego małego samochodu, zdolnego spełnić wymagania młodej rodziny, którym można się było wybrać także w dłuższą podróż. W 1994 r. na rynku zadebiutowała nowa Škoda Felicia, co nieco utrudniło życie Corsie. Atutem dla bardziej majętnych i mało lojalnych względem rodzimej motoryzacji klientów miał być czar Opla, technika, a przede wszystkim zachodnie pochodzenie. Co prawda cena na poziomie 40.000 zł nie ułatwiała zadania, ale okres świetności Corsy miał dopiero nadejść.

Mały Opel Corsa do dzisiaj jest konkurentem dla Škody, obecnie oczywiście wyłącznie w autokomisach. Corsie o wymiarach (3729 x 1608 x 1420 mm) co prawda daleko do Felicii (3883 x 1635 x 1415 mm), ale chociaż na długości Oplowi brakuje 15 cm, to rozstaw osi jest krótszy zaledwie o 7 mm – w rezultacie czego przestrzeń dla podróżnych jest podobna. W krótkiej karoserii zmieszczono bagażnik o pojemności 260 l, ale z uwagi na wielkość auta jest to wartość wystarczająca. Przy zakupie Corsy istotną rolę odgrywa design. Mały Opel również po 13 latach od debiutu wygląda całkiem rześko. W Europie Corsę oferowano w dwóch wersjach nadwozia. Trzydrzwiowa jest według nas bardziej elegancka i sportowa, pięciodrzwiowa zyskuje punkty za praktyczność. Oba warianty różnią się nie tylko ilością drzwi, ale i wyglądem tyłu. Ten ostatni u pięciodrzwiowej Corsy jest bardziej stromy, a węższe klosze lamp nie wchodzą w światło otwieranych w górę drzwi. Odmiana trzydrzwiowa, widoczna w naszej fotogalerii zachwyci niejedną przedstawicielkę płci pięknej. Ale uwaga! Zanim dokonacie zakupu Corsy, koniecznie się się nią przejedźcie, a zwłaszcza zaparkujcie. Wiele egzemplarzy nie jest bowiem wyposażonych w wymagające dopłaty wspomaganie kierownicy.

Design Corsy nie jest może piękny, ale współcześnie praktyczny. Wyeksponowane miejsca karoserii (zderzaki, krawędzie błotników nad kołami) wykonane są z ciemnego tworzywa, wersja pięciodrzwiowa charakteryzuje się dużą powierzchnią szyb, więc widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra.

W kabinie dominuje prostota i oryginalność, które w momencie powstania plasowały się w czołówce klasy. Opel nie poskąpił także Corsie wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Seryjnie montowano napinacze pasów bezpieczeństwa i wzmocnienia w drzwiach, krótko po wprowadzeniu do sprzedaży za dopłatą dostępne były dwie przednie poduszki powietrzne (od 1994 r. seryjnie oferowano tylko airbag dla kierowcy), co nie było regułą w tej klasie. Nasz egzemplarz miał na pokładzie obie przednie poduszki powietrzne, a mimo to udało się wygospodarować miejsce na schowek na drobiazgi przed pasażerem. Bazową pojemność bagażnika można zwiększyć poprzez złożenie siedzeń tylnych do 1050 l, ale jeżeli pierwszy właściciel nie dopłacił, oparcie nie jest dzielone. Pod podłogą znajduje się pełnowartościowe koło zapasowe.

Pierwsze Corsy drugiej generacji napędzane były najczęściej 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi 1.2i (45 KM) oraz 1.4i (60 KM), które nie pochodzą wprawdzie z serii Ecotec, ale i tak odznaczają się niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Podstawowy silnik o mocy maksymalnej 45 KM nie czyni z Corsy demona szos, ale na warunki miejskie i okolice wystarcza. Corsa z tą jednostką napędową waży jedynie 835 kg. Najtańsza odmiana zadebiutowała w połowie lat dziewięćdziesiątych, rozpoczynając rynkową wojnę cenową, będącej do tej pory domeną rodzimej produkcji. Z najsłabszym silnikiem Corsa osiągała prędkość maksymalną 145 km/h, problematyczna mogła się okazać jej zdolność do przyspieszania. „Sprint” do setki zajmował prawie 20 sekund.

W ofercie były także mocniejsze silniki: 1.4i (82 KM) i 1.6i (109 KM), zastrzeżone dla trzydrzwiowego GSi. Diesle 1.5 D (50 KM) oraz 1.5 TD (67 KM) nie cieszą się popularnością. Później paletę silników uzupełniły nowoczesne agregaty rodziny Ecotec: 1.4 16V (90 KM), 1.2 16V (65 KM), a także 3-cylindrowy 1.0 12V (55 KM), który można zarekomendować ze względu na niskie zużycie paliwa i stawki OC, ale trzeba się pogodzić z nietypowym dźwiękiem trzech cylindrów. Przestarzałe silniki wysokoprężne zastapił większy atmosferyczny 1.7 D (60 KM). Zawieszenie Corsy jest raczej komfortowe, zachowując przy tym pewne własności jezdne. Lekka karoseria, a tym bardziej podwozie nie są zaprojektowane dla potrzeb ciężkich diesli, tak więc można się spodziewać problemów, zwłaszcza z osią przednią.

Kiedy już jesteśmy przy problemach, zajrzyjmy do statystyk TÜV, aby się przekonać, że Corsa nie wypada wcale tak źle, jak wielu się spodziewa i dlatego płaci więcej za inny samochód używany. Według niemieckich statystyk w kategorii aut 7-8-letnich Corsa zajmuje 26 miejsce (7,2% egzemplarzy z usterką), 9-10-letnie Ople rejestrują awarie w 11,6% przypadków, również ponadprzeciętnym wynikiem mogą się pochwalić 11-12-letnie Corsy. Wbrew obiegowym opiniom Opel przez długi czas utrzymuje lepsze pozycje niż główny niemiecki rywal w postaci Volkswagena Polo. Niemiecka Dekra źródło największych kłopotów widzi w awariach oświetlenia i instalacji elektrycznej. Często zdarzają się wyładowane akumulatory (wynikające ze zużycia lub wady alternatora), nieszczelne pompy układu chłodzenia, problemy ze skrzynią biegów (bieg wsteczny) i hamulcem ręcznym. Plusem jest wysoka odporność na korozję.

Opel Corsa bardzo dobrze wywiązuje się z roli drugiego pojazdu w rodzinie, ale może również sprawdzić się jako rodzinny samochód dla młodych par. I chociaż image marki nie jest tak dobry jak małych samochodów z Wolfsburga, statystyki mówią, że jakość Corsy jest co najmniej porównywalna. Auto stanie się ulubionym pupilkiem Waszej partnerki, zwłaszcza jeśli będzie wyposażone w opcjonalne wspomaganie układu kierowniczego.

Plusy

• oszczędne silniki benzynowe, niskie koszty eksploatacji
• ciągle nowoczesny wygląd zewnętrzny
• przestronne wnętrze
• dobra zwrotność
• dobra ochrona antykorozyjna

Minusy

• brak wspomagania kierownicy
• nieprecyzyjny mechanizm zmiany biegów
• przeciętna jakość montażu
• nienajlepsze silniki wysokoprężne

Najczęściej spotykane usterki

• szybko zużywający się akumulator, usterki alternatora
• defekty oświetlenia
• problemy ze skrzynią biegów i zapłonem
• nieszczelności pompy układu chodzenia, pompy oleju

art ze strony :!: http://www.roadlook.pl/uz...y-bojownik.html
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Offtopic - na każdy temat! » Wszystko i o wszystkim co związane z Corsą » Historia Opli na świecie » Opel Corsa B (1993-2000)
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.