Przesunięty przez: Kaszubski
16 Marzec 2016, 13:33
Kupno Corsy B- najczęstsze pytania
Autor Wiadomość
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
  Wysłany: 22 Kwiecień 2009, 22:25   Kupno Corsy B- najczęstsze pytania
   Moje auto: Opel Astra G


Z racji tego, że wiele osób pyta o wady i zalety modelu Corsy- B, postanowiłem założyć ogólny temat o tym autku- temat dostępny dla wszystkich!!

Na początek krótkie wprowadzenie, czyli Wszystko o Corsie B- z tygodnika Auto- Świat







cwirus88, :
od strony nadwozia / podwozia:

-tylna klapa (lubią gnić)
-nadkola w okolicach sierpów (jak wyżej)
-podwozie (podłużnice w szczególności !)
-wahacze
-warto sprawdzić czy szyby są oryginalne, ale jak któraś nie będzie oryginalna to niekoniecznie oznacza wypadkową historię
-pasowanie błotników do maski
-pasowanie zderzaków do błotników
-czy odcienie kolorów się zgadzają

od strony mechanicznej:

-amortyzatory (czy auto nie jest miękkie jak gąbka, czy amortyzatory nie podciekają, czy sprężyny nie są popękane)
-warto zerknąć na silnik (wszelakiego rodzaju wycieki - nie zwracaj uwagi na pokrywę zaworów i ew. wyciek z okolicy aparatu zapłonowego bo to standard i groszowe sprawy. Skup się na głowicy czy się spod niej nie leje, na świece czy tam nie ma wycieków)
-miska olejowa czy nie cieknie
-bak czy nie cieknie

Wnętrze:

-napinacze pasów czy nie są wywalone (jeżeli są to w okolicach harmonijek powinny wystawać żółte blaszki)
-kierownice czy airbag nie strzelił

lukbud,
sprawdzić działanie sprzęgła- czy się nie ślizga, czy przełączniki od kierunków i wycieraczek działają prawidłowo (czy np same odbijają po przekręceniu kierownicy), redukować biegi z wysokich prędkości (czy skrzynia nie zgrzyta i czy przy okazji nie zapala się check engine), czy auto hamuje równo, nie ściąga na boki i czy ogólnie warte jest Twojej uwagi :graty: :graty:

Słabe punkty w naszych Corsach:

dudu
-parujące szyby
-pryszcze i rdza dookoła tylnej szyby
-gnijąca blacha pod akumulatorem
-cieknący olej z pod klawiatury

lukbud
- Pękają złącza technologiczne ( i niestety lakier :devil: ) w wersji 3 drzwiowej- w okolicach końca tylnej szyby na słupku B
- awaryjne przełączniki wycieraczek i kierunkowskazów
- delikatne przednie zawieszenie (mała dziura i po zbieżności) do tego trzeszczy jak zimno
- piszczy coś z okolic zwijarek pasów (przynajmniej u mnie, ale w Corsie C miałem to samo ;p )

cwirus88
-wiecznie parujące się szyby
-wszystko trzeszczy
-gnijące podwozie i nadwozie (chociaż u mnie nie ma źle, rzekłbym że jak na 1993 jest dobrze ;p )
-padająca uszczelka pokrywy zaworów (wymiana średnio raz na 3 miesiące)
-ruchomy wskaźnik paliwa (jak skręcam w lewo to mam więcej paliwa :japa: )

francuz90
- parujące szyby (masakra jakaś) !!
- skrzypi mi sprzęgło jak je wcisne :japa:
- kupa rdzy przy tylnej wycieraczce :/
- zawieszenie słychać jak w maluchu...każdą niemal dziurkę :/
- problem z wbiciem wstecznego...nie zawsze łatwo wchodzi
- drzwi przy zamykaniu trzaskają jak w TIRZE !! :/
- nie wiem dlaczego ale gdzieś mi antena kiepsko zbiera

Kara
-płowiejące plastikowe nakładki na nadkola ;/

West
-2 razy alternator naprawiany!
-non stop spalone żarówki w kokpicie!
-rzygający olej z pod uszczelki, wymiana uszczelki ze zmianą oleju

robsien
-Dwa razy wymieniałem sondę lambda
Ostatnio zmieniony przez west 23 Kwiecień 2009, 07:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 zenobiazmiasta



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 27
Skąd: Lipie - Danków
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 00:00   

:super: Świetne, przyda się na pewno :super:
 
 
     
 robsien
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 05:52   

Mimo wszystko kupujcie, bo warto :hyhy:
 
     
 suer2
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Maj 2009, 07:30   opel corsa b

Opel Corsa B masowo uwodzi nie tylko kobiety. Przede wszystkim przekonuje do siebie niskimi kosztami eksploatacji
Najmniejszy model Opla od lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem osób szukających miejskiego autka. Mimo to ceny używanych egzemplarzy są przystępne, a wybór dosyć dobry - Corsa B to jeden z najczęściej sprowadzanych modeli segmentu B. Przyczyn popularności jest kilka, ale ogólnie można stwierdzić, że za sukcesem stoi po prostu dobry stosunek jakości do ceny i prosta, trwała konstrukcja. Problemem jest słaba odporność na korozję Auto występuje w dwóch odmianach nadwoziowych - jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback (bardziej pionowy tył). W obu przypadkach bagażnik ma przyzwoitą pojemność 260 l, ale ze względów praktycznych lepszym wyborem jest wersja z drugą parą drzwi.
Na rynku wtórnym równie licznie występują obie.
Dużym atutem karoserii jest uroda. Atrakcyjna, zaokrąglona sylwetka przypadła do gustu szerokiej rzeszy odbiorców i powoli się starzeje. Styliści projektujący Corsę B wykonali ogromny skok w stosunku do poprzedniego, kanciastego modelu. Niestety, choć w folderach reklamowych akcentowano szczególną dbałość o zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia, w tej dziedzinie nie dokonano przełomu. Model B również miewa poważne problemy z korozją. Rdzewieją przede wszystkim podszybia i krawędzie elementów, a także połączenia technologiczne. Najczęściej dotyczy to najstarszych egzemplarzy z początku produkcji, ale nawet w przypadku najmłodszych, 8-letnich aut warto zainwestować w odnowienie zabezpieczenia antykorozyjnego. Koszt kompleksowego zabiegu wynosi około 400 zł.
Silnik 1.4 8V gwarantuje spokojną eksploatację.
Czytaj dalej

Pod względem najmniejszej liczby awarii najlepiej wypadają wersje z prostymi silnikami 8-zaworowymi: 1.2 i 1.4. Niestety, 45-konny motor 1.2 zapewnia bardzo kiepskie osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h: 20 s). Lepiej wybrać jednostkę 1.4 o mocy 60 KM, która występowała przez cały okres produkcji. Prędkość maksymalna 155 km/h czy przyspieszanie do 100 km/h w 15 s to oczywiście również nic szczególnego, ale można już całkiem sprawnie uczestniczyć w ruchu. W przypadku tego motoru mogą wystąpić problemy z wyciekami oleju (np. spod pokrywy zaworów), awarie układów zapłonowego i chłodzenia, ale tanio można je usunąć, np. cieknącą chłodnicę da się wymienić już za 166 zł. Nowsze silniki z większą liczbą zaworów na cylinder (np. 1.0 12V/55 KM lub 1.4 16V) częściej sprawiają kłopoty z powodu bardziej skomplikowanej budowy. Wyposażone są między innymi w układ recyrkulacji spalin, który czasami bywa przyczyną spadku mocy lub nierównej pracy silnika. Występuje w nim zawór, który często wymaga wymiany, a kosztuje aż 600 zł.
W starszych egzemplarzach zdarzają się też niedomagania instalacji elektrycznej, spowodowane utleniającymi się połączeniami.
To jeden z powodów, dla których lepiej poszukiwać aut młodszych. Warto to zrobić również ze względu na szereg ulepszeń wprowadzonych przy okazji modernizacji w 1997 r. Corsy wyprodukowane po tym roku lepiej się prowadzą, gdyż wszystkie modele wyposażono w stabilizator poprzeczny - wcześniej miały go tylko silniejsze wersje. Zastosowano również tuleje hydrauliczne, dzięki którym zmniejszono hałasy i drgania pochodzące z zawieszenia. Zmieniono też punkty mocowania amortyzatorów. Nie zwiększyło to jednak ich żywotności - oryginalne wytrzymują przeciętnie 80 tys. km. Trwałość innych elementów zawieszenia nie budzi zastrzeżeń - tylna belka skrętna właściwie jest bezobsługowa.
Naprawy nie wymagają dużych wydatków.
Wnętrze, poza tym, że jak na małe auto jest całkiem przestronne, nie rozpieszcza wyposażeniem. Najpopularniejszymi wersjami są City i nieco bogatsza Swing, w standardzie której pod koniec produkcji można było liczyć m.in. na centralny zamek i elektrycznie sterowane przednie szyby. Niestety, na polskim rynku ABS i wspomaganie kierownicy wymagały dopłaty. Ubogie wyposażenie ma jednak pozytywny skutek - bardzo rzadko coś się psuje. Co prawda, w latach 1995-97 miały miejsce akcje przywoławcze z powodu wady poduszek powietrznych, ale obecnie jest to już problem nieaktualny. Większość usterek Corsy B to drobnostki, które nie powinny zniechęcać do jej kupna.

Opel Corsa B masowo uwodzi nie tylko kobiety. Przede wszystkim przekonuje do siebie niskimi kosztami eksploatacji
Zdaniem fachowca
Właściwie jeśli chodzi o Corsę B, to nie ma się do czego przyczepić. Nie pamiętam żadnych powtarzających się nagminnie usterek. Nie znaczy to jednak, że kilkunastoletni egzemplarz będzie bezawaryjny. Proces zużycia postępuje i na pewno jakieś problemy mogą występować. Jednak ze względu na niskie koszty naprawy, wynikające z bogatej bazy zamienników i prostej budowy, nie pozostawiają złego wrażenia. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na korozję, która niestety w tym modelu czasem występuje.
Grzegorz Paszkowski, kierownik autoryzowanego serwisu Opla ASO "Miniewski"


NASZ WERDYKT

Mimo tego, że Opel Corsa B to auto coraz starsze, wciąż jest warte uwagi. Przede wszystkim okazuje się mało kłopotliwe i niezbyt kosztowne w eksploatacji, nawet gdy czasami trzeba coś wymienić. Części są tanie i dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym. Nie brakuje też tanich części używanych. Poza tym prosta konstrukcja obniża koszty obsługi, wiele czynności można wykonać samemu. Szczególnie warto polecić wersje z prostymi silnikami 8-zaworowymi. Model B okazuje się często mniej awaryjny niż jego następca.


autoswiat
http://www.auto-swiat.pl/...ej,19852,1.html
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Giełda » Kupię samochód » Corsa B » Kupno Corsy B- najczęstsze pytania
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.