Przesunięty przez: Kaszubski
15 Lipiec 2016, 15:59
Problem z radyjkiem JVC KD-G332 - Corsa B
Autor Wiadomość
 StitchRD
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 10 Kwiecień 2009, 23:29   Problem z radyjkiem JVC KD-G332 - Corsa B

Witam. Dzisiaj moje radyjko zaczęło mi grymasić. Mam JVC KD-G332 i taki problem. Kiedy auto jest odpalone to wszystko jest cacy, ale na zgaszonym silniku czasem przestaje grać. Jest włączone, ścieżka utworu leci dalej, skrzynia basowa ze wzmacniaczem dudni ale głośniki podłączone bezpośrednio pod radio nie. Po wyłączeniu go na chwilę i ponownym włączeniu wszystko wraca do normy. Co to może być?? Na razie nie jest to aż tak męczące ale boję się że się pogorszy. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez 11 Kwiecień 2009, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 09:37   

Tak na sucho to przychodzą mi do głowy dwie rzeczy:
1) siadająca końcówka mocy.
2) padnięty stabilizator lub układ z nim współpracujący.

Żeby wykluczyć winne instalacji w samochodzie- czy jak radio się wyłącza, nadal działa TID? (mają to samo zasilanie)

Potem zacznij od resetu radia – po ściągnięciu panela, pod szczeliną na płytę jest taki mały otwór, a w nim przycisk, wciśnij go jakimś cienkim drucikiem.

1) Objaw braku dźwięku od razu nasuwa na myśl końcówka mocy (wzmak gra dalej, ponieważ nie jest podłączany do wzmacniacza radia, tylko do jego przedwzmacniacza, czyli omija końcówka mocy. Tylko dlaczego gra normalnie na zapalonym silniku? I tu nasuwa mi się myśl ze przy zgaszonym ma zbyt małe napięcie zasilania, a skoro jest ono zbyt małe to winna nie leży w tej odpowiedzi a w następnej.

2) Zbyt małe napięcie – stabilizator lub układ bezpośrednio z nim powiązany. CO gorsza bardzo możliwe ze jeśli to jest usterka, w czasie pracy silnika, radio dostaje zwiększone napięcie i z czasem padną kolejne elementy.

Oczywiście to wszystko na sucho, żeby zlokalizować błąd trzeba po prostu usiąść z radiem, schematem oraz miernikiem i posprawdzać elementy.

Wiec otwórz radio, zobacz wzrokowo czy nie ma tam jakiś odymionych, przerwanych diód, rezystorów, napuchniętych lub rozlanych kondensatorów. Jeśli takowych nie ma, zostaje oddanie radia w ręce jakiegoś porządnego elektronika.
 
     
 StitchRD
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 11:12   

To nie wina instalacji bo radio się całkiem nie wyłącza, tylko przestaje dawać na głośniki.

Dzisiaj właśnie planuję rozebranie go i sprawdzenie czy coś widać gołym okiem. Dzięki wielkie Pozdro
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 11:23   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Ja bym obstawiał aku słaby. Poprostu przy wyłączonym silniku alternator nie podbija napięcia( co za tym idzie również i prądu) i wzmak nie dociąga.
Kumpel ma to samo w golfie. Zmierzyć napięcie na aku i prąd pobierany przez wzmacniacz.

Co do wzmaków to one chyba nie mają stabilizatorów napięcia. ( bynajmniej nie spotykałem się z takim)
Wzmak musi mieć jak najwyższe parametry, więc w jakim celu je ograniczać?

Drugie co mi przychodzi na myśl- za cieńkie kable zasilania.
Prąd jest jak woda. Im większy przewodnik, tym więcej go popłynie.

A co do palących się końcówek mocy - może i to jest ta przyczyna.
sprawdź czy ci sie końcówki nie grzeją. Radiator możesz mieć wielki, więc oddaje całe ciepło, ale w okolicy przymocowania końcówek (jeśli palą sie końcówki) to będzie wyczuwalne ciepło.
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 11:37   

dudu napisał/a:
Ja bym obstawiał aku słaby. Poprostu przy wyłączonym silniku alternator nie podbija napięcia( co za tym idzie również i prądu) i wzmak nie dociąga.
Kumpel ma to samo w golfie. Zmierzyć napięcie na aku i prąd pobierany przez wzmacniacz.

Mowa o głośnikach podłaczonych bezpośrednio do radia. A nie o zewnętrznym wzmacniaczu.

dudu napisał/a:
Co do wzmaków to one chyba nie mają stabilizatorów napięcia. ( bynajmniej nie spotykałem się z takim)
Wzmak musi mieć jak najwyższe parametry, więc w jakim celu je ograniczać?

dudu a jakim napięciem zasilasz wzmacniacz - przydatkiem nie stabilizowanym? Zmiany napięcia na wejściu jest nie są pożądane bo zmieniają sie charakterystyki tranzystorów, a co za tym idzie zmieniają się wszystkie parametry wzmacniacza, który jest projektowany pod określone stałe napięcie. I nie ważne czy jest to wzmacniacz zewnętrzny czy wbudowany w radio.

dudu napisał/a:
Drugie co mi przychodzi na myśl- za cieńkie kable zasilania.
Prąd jest jak woda. Im większy przewodnik, tym więcej go popłynie.

Radio działało do tej pory bez problemu, wiec bardzo wątpię by to była winna kabli, tym bardziej ze standardowa instalacji zasilanie radia jest w 100% wystarczająca.
 
     
 skald54
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 13:16   

Cześć sprawdz głośniki może któryś z głośników ma małą oporność i radio przełańcza się w stan zabezpieczenia
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 13:57   
   Moje auto: ASTRA G


finos i dudu pięknie piszą technicznie :) ja tak nie potrzafię ale napiszę tak po ludzku. Pierwsze sprawdź czy nie masz gdzieś zwarcia. Po drugie jeśli masz możliwość to podłącz radio w innym aucie - jeśli będzie dalej gasło tzn. że pada radio (końcówka mocy albo jakiś potencjometr lub jeszcze inne ustrojstwo). Jeżeli okaże się, że radio działa normalnie to szukaj przyczyny w instalacji elektrycznej auta (zasilanie, kable głośnikowe).
 
 
     
 StitchRD
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 15:05   

A jednak najprawdopodobniej była to wina instalacji. Krótka wypowiedź ,,skald54" dała mi do myślenia. Sprawdziłem oporność i na jednym głośniku było coś nie tak. Okazało się że przy gniazdku lewego tylnego głośnika mogło występować małe zwarcie. Blaszki były bardzo blisko siebie. Teraz poprawiłem ten błąd i już nie ma siły żeby była zwara. Mam nadzieje że to to i jak pisał skald54 radio się tylko zabezpieczało. Pojeździmy zobaczymy. Pozdro i wielkie dzięki
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 16:52   

Takich opcji jak pisze skald54 nie brałem pod uwage bo jeśli tu było winne to radio padało by również w czasie jazdy, ale jesli to było ustrką to chyle czoła.

Natomiast można spróbować, tak jak pisze spidan wpiąć radio w inne auto.

Ale pojedzisz, zobaczysz, napiszesz. :D
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 17:15   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Więc kolego Finos podejrzewam, że StitchRD nie ma jakiegoś super profesjonalnego wzmacniacza mocy z przetwornicą podbijającą napięcie itd...
Wzmacniacze samochodowe mają to do siebie, że pracują na zakresach od 10 do 18 Volt, więc małe wahania zasilania są dozwolone.
Po drugie przeważnie stosuje się w wzmacniaczach samochodowych układy mostkowe lub scalone układy mocy. Wzmacniacz na tranzystorach ( wszystkie ...FETY) są z reguły drogie i dość skomplikowane w budowie.

Stabilizatorów we wzmacniaczach mocy do aut nie stosuje się wogule , bo stabilizator 12V odcina tylko napięcie powyżej napięciu 12V, a nie zabezpiecza przed spadkami napięcia poniżej wartości znamionowej to po pierwsze. Po drugie potrzebuje on bardziej stabilnych warunków pracy. Po trzecie może ( a raczej na pewno) powodować straty mocy odkładanej się w postaci ciepła.
Stabilizator jako taki by mógł pracować optymalnie musi mieć większe napięcie niż to 12V ( a w aucie max to 14.5V)

Dlatego stosuje się kondensatory o wysokich pojemnościach ( dla wzmacniaczy mocy - 100000 uF, dla mniejszych to ok. 2200-22000uF)

Natomiast masz racje co do radia- tam one są.
Skoro to tylko i wyłącznie radio pada, a nie wzmacniacz, to byłbym za tym, że to wina zasilania. Radio się wzbudza i zaczyna szwankować. Może to być stabilizator, albo kondensatory filtrujące padły - ale to już Finos napisałeś.

Aha i jeszcze jedno - stabilizacja napięcia w aucie odbywa się przy alternatorze: czyli jednym zdaniem:
prostownik dwupołówkowy transformatora trójfazowego + stabilizacja. Ale powinieneś wiedzieć o tym, że elementy elektroniczne stosowane przy napięciach w aucie różnią się baardzo swymi parametrami od zwykłych stosowanych w analogówce czy cyfrówce.
Ostatnio zmieniony przez dudu 11 Kwiecień 2009, 17:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 17:19   

dudu zgodzę sie cześciowo z tobą - bo ja pisałem cały czas o radiu i jego wbudowanych elementach, a ty piszesz o zewnętrznym wzmacniaczu, a to różnica.
Ale dobra, nie róbmy offtopu, jakoś tak zawsze nam wychodzi z naszych dyskusji :D . - poczekajmy, zobaczmy czy usterka ustąpiła.

dudu napisał/a:
...że elementy elektroniczne stosowane przy napięciach w aucie różnią się baardzo swymi parametrami od zwykłych stosowanych w analogówce czy cyfrówce

z tym bym sie tak do końca nie zgodził, ale to nie temat na to forum.
Ostatnio zmieniony przez Finos 11 Kwiecień 2009, 17:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 17:27   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Z twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że uznałeś, iż piszę bzdury, więc chciałem udowodnić, że mam rację.
 
 
     
 StitchRD
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 17:57   

Ale się dyskusja wywiązała :P Widzę że jesteście obeznani w temacie więc powiedzcie mi jeszcze czy faktycznie jest coś takiego w radiach że jeśli wystąpi zwarcie na którymś kanale to odcina głośniki?? Bo jeśli tak to raczej to było przyczyną. Po rozkręceniu radyjka nie widziałem żadnych niepokojących rzeczy. No nic mam nadzieje że już nie będzie świrować. Pozdro
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 18:10   

StitchRD napisał/a:
powiedzcie mi jeszcze czy faktycznie jest coś takiego w radiach że jeśli wystąpi zwarcie na którymś kanale to odcina głośniki?? Bo jeśli tak to raczej to było przyczyną.

Napisał juz wcześniej skald54 ze jest. Tylko dziwi mnie ze nie działało przy właczonym silniku, ale skoro pomogło to git. A ja juz bym rozkręcał radio ;)
 
     
 StitchRD
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 18:16   

Ja je rozkręcałem :P Ale że wszystko było w porządku to złożyłem do kupy. Jeszcze pewności czy działa na 100% nie mam. Wyjdzie w praniu. Ale jestem dobrej myśli :hyhy:
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 18:20   
   Moje auto: Porshe 911


Panowie! zamiast rozwiązania problemu robi się OT! :przestraszony:
 
     
 StitchRD
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Kwiecień 2009, 23:24   

Jednak to nie było rozwiązaniem problemu. Dzisiaj znowu rozłączyło głośniki ale na włączonym silniku. Już się wkurzyłem kiedy mnie olśniło :) Okazało się że gdy drzwi pasażera są otwarte na maksa to gdzieś na kablu jest zwarcie i odłącza głośniki. Po zamknięciu drzwi radio gra dalej :] Po prostu gdzieś przy drzwiach kabel się musiał wyrobić i izolacja strzeliła. Po świętach trzeba będzie to naprawić. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc :padam: Pozdro
 
     
 spidan
Zasłużeni
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 993
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 13 Kwiecień 2009, 12:35   
   Moje auto: ASTRA G


hehe dobrze mówiłem, że trzeba szukać zwary :P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » Car Audio » Corsa B » Problem z radyjkiem JVC KD-G332 - Corsa B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.