To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ zawieszenia - zbieżność,geometria po wymianie amortyzatorów

halomistrz - 2 Czerwiec 2017, 00:02
Temat postu: zbieżność,geometria po wymianie amortyzatorów
Wymieniłem przednie amortyzatory i wiem że zaleca się wykonanie geometrii,ale czytałem że w związku z tym że górne mocowanie jest "pływające" nie przykręcone do kielicha górnego, pochylenia koła się nie ustawia ,znajomy mechanik i ja zwróciliśmy uwagę że na mocowaniach do zwrotnicy praktycznie nie ma regulacji .Jak to jest z doświadczenia w corsie d? Jest sens wydawać kasę,czy może chociaż skontrolować zbieżność?
silvox - 3 Czerwiec 2017, 17:55

Wymiana amorów nie wymusza ponownego ustawiania zbieżności. Jeśli czujesz, że coś jest nie tak, auto ucieka, opony scina to kontrola i ustawienie kosztuje 70 PLN.
alehandro - 4 Czerwiec 2017, 14:24

Polecam kontrole i ew. korektę.
Jeśli masz "zwykła" corsę d to tak naprawdę zbieżność możesz ustawić tylko z przodu.

Wymieniałem amortyzatory z łożyskami i poduszkami ok 2 miesięcy temu i pomiar wskazał potrzebę ponownego ustawienia geometrii co zrobiliśmy.

70 zł to nie majątek, a jak zacznie Ci ciąć opony to już trochę licho bo wyjdą Cie jednak drożej niż zbieżność.

silvox - 4 Czerwiec 2017, 15:18

A która jest "niezwykła"?? Ja mam wersję SPORT czyli jaka jest?
Odpo masz też na O24, to chyba już wszystko wiesz..

halomistrz - 4 Czerwiec 2017, 21:53

alehandro napisał/a:
Polecam kontrole i ew. korektę.
Jeśli masz "zwykła" corsę d to tak naprawdę zbieżność możesz ustawić tylko z przodu.

Wymieniałem amortyzatory z łożyskami i poduszkami ok 2 miesięcy temu i pomiar wskazał potrzebę ponownego ustawienia geometrii co zrobiliśmy.

70 zł to nie majątek, a jak zacznie Ci ciąć opony to już trochę licho bo wyjdą Cie jednak drożej niż zbieżność.


Kolego regulowałeś zbieżność czy geometrię? to dwie różne operacje

silvox - 5 Czerwiec 2017, 06:12

To nie są dwie różne operacje, zbieżność to część geometrii podwozia. Część ustawień nie da się regulować albo w warunkach warsztatowych jest ciężko.
Czyli - sprawdź sobie geometrię, poproś o wydruk i wrzuć. Obejrzymy co tam wymiana amorow zmieniła.

alehandro - 18 Czerwiec 2017, 17:08

halomistrz napisał/a:


Kolego regulowałeś zbieżność czy geometrię? to dwie różne operacje


halo mistrzu - Zapraszam do wyłożenia całkowitego rozdziału tych dwóch. Jeśli uda Ci się definitywnie rozdzielić te pojęcia wskazując ich całkowitą niezależnośc bedziesz "miszczem";)

Tak zupełnie poważnie.

Zgodnie z przedmówcą bez zbieżności prawidłowej geometrii mieć nie będziesz. Jedyne w czym masz racje i to należy przyznać to fakt, iż tych pojęć nie można stosować zamiennie gdyż na geometrie składa się kilka czynników m.in. kąt pochylenia kół czy kąt pochylenia sworznia zwrotnicy (i miedzy innymi właśnie zbieżność kół).

Poniżej ładny opis dla leniwych.
http://autokult.pl/15133,...-wlasciwie-jest

heyhur - 28 Czerwiec 2017, 08:19

Zajedź na dobry warsztat, może stacje diagnostyczną. My mamy gości, którym jak coś w zawieszeniu nie pasuje to nie biorą się za robote tylko mówią co trzeba zrobić, bo mogliby skasować ale rozjechałoby się to przy powrocie do domu
gesk - 17 Kwiecień 2019, 15:31

Witam podłączę się do pytania
wymieniane miałem poduszki amortyzatorów i sprężyny, mechanik powiedział że nie ma konieczności robienia geometrii.
Wiem że to zawsze jest zalecane, ale czy konieczne?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group