To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - Elektryczne szyby.... do Corsy B

bado - 29 Maj 2009, 20:27

spróbuje sam zdziałać :p a co do kabelków to jaki przekrój??
Anonymous - 29 Maj 2009, 20:32

Do zasilania 1,5-2 kwadrat, do sterownia mogą być mniejsze.

centralka- tak po ludzku: taka czarna skrzynka , która steruje całością i do której dochodzi większość przewodów

a na focie, tak jak napisał dudu poniżej- wyłącznik krańcowy, ktory wyłącza albo włącza obwód.

dudu - 29 Maj 2009, 21:31

A na zdjęciu to jest wyłącznik krańcowy
bado - 29 Maj 2009, 23:38

Finos napisał/a:
centralka- tak po ludzku: taka czarna skrzynka , która steruje całością i do której dochodzi większość przewodów

domyślam się,że czymś steruje :) ale kurde jej nie dostałem..

http://www.allegro.pl/ite..._b_komplet.html

mam to co widać na zdjęciach z aukcji..

Anonymous - 29 Maj 2009, 23:57

A czy ten centralny posiada sterownie z pilota, czy to jest porostu tak ze jak przekręcisz kluczyk w drzwiach kierowcy to otwiera tez drzwi pasażera, klapę bagażnika? Jak ta druga wersja (tak mi się wydaje ze zdjecia) (bez pilota) to możliwe ze nie musi być centralki, ale musisz ciągnąc wiązkę od drzwi kierowcy do drzwi pasażera, a jeśli masz tez również siłownik centralnego do klapy bagażnika i wlewu paliwa (oryginalny centralny ma) to zapewne również tam trzeba ciągnąc przewody).
bado - 30 Maj 2009, 00:07

to drugie bez pilota.. a mam pytanie jak włożę te nowe zamki i nie podłącze ich to normalnie będę mógł kluczykiem i od środka zamykać i otwierać??
Anonymous - 30 Maj 2009, 00:11

bado napisał/a:
a mam pytanie jak włożę te nowe zamki i nie podłącze ich to normalnie będę mógł kluczykiem i od środka zamykać i otwierać??


Tak - przy czym oczywiście jak przekręcisz kluczyk w zamku to otworzą Ci sie tylko drzwi z jednej strony.

plucik4 - 31 Maj 2009, 15:38

witam, pozwolę sobie podłączyć się pod temat zamiast zakładać nowy:) mam corse B 1.4 16v. i takie mały problem z szybami: normalnie jak przytrzyma się przycisk chwila to szyba już sama leci do oporu. A jak chwile to po trochu. No i w prawych drzwiach działa mi to przytrzymywanie, a w lewych nie, a działało. Nie wie ktoś przypadkiem jak naprawić lewą?
Anonymous - 1 Czerwiec 2009, 09:45
Temat postu: Elektryczne szybki :D
Witam mam mały problem kupiłem do mojej corsy ele. szybki i mam takie pytanko czy może ktoś wie gdzie mogę się podłączyć z nimi bo chciał bym aby one działały dopiero po przekręceniu stacyjki a nie cały czas poprzez podłżczenie prosto pod akumulator proszę o pomoc... z góry dzięki
west - 1 Czerwiec 2009, 10:13

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie,
pod obwód stacyjki, zapalniczki i innych układów (zapłonowych) :niepewny:

Anonymous - 1 Czerwiec 2009, 16:33

no tak ale pod jaki kabel mogę się dokładnie podpiąć o to mi chodzi może ma ktoś fotke albo schemat gdzie co i jak....
bado - 4 Czerwiec 2009, 23:44

witam po weekendzie niestety nie udało mi się tchnąć życia w el.szybki chciałem je sprawdzić na krótko i nie wiedziałem pod jakie piny się podpiąć ;/ czy mógłby mi ktoś opisać ze zdjęcia rozmieszczenie biegunów.. [zdj.1] i czy wystarczy tylko +/- i silniczek powinien ruszyć ?? do kostki która trzeba podłączyć do mechanizmu są doprowadzone 4 przewody..

następne pytanie mam odnośnie podłączenia przewodów, przeszukując internet znalazłem gdzieś,że wiązka mogła być poprowadzona,ale nie podłączona do kostki.. odkręciłem przedni dolny boczek przy siedzeniu pasażera i ukazało mi się to [zdj.2] i zastanawiam się czy po prostu któreś z tych pęczków kabli to nie jest wiązka.. a jeśli nie to czy mógłbym się jakoś pod to gdzieś podpiąć..

następne pytanie dotyczy dwóch kostek które mi zostają jak podłącze wszystko [zdj.3] od czego one są ??

proszę o pewne odpowiedzi i z góry dziękuje.

Anonymous - 5 Czerwiec 2009, 00:18

Na 2 focie masz komputer do sterownia silnikiem, tam nie będzie wiązki od szyb i centralnego ( ten zlutowany bezpiecznik mnie rozwalił, zabezpiecz go jakoś izolacją bo w końcu zrobi zwarcie, a w ogóle to od czego on jest?). Poza tym, tak jak juz CI pisałem - opel oszczędzał na wiązkach i raczej jej nie masz.
Zdjęcie 3 - nie mam bladego pojęcia od czego to są kostki ( ta po lewej przypomina mi jedna z kostek którą podpina się pod jeden z przełączników sterownia szybami, ale skoro mówisz ze już wszystko wpiąłeś.
Co do silnika, jak coś znajdę to napiszę

bado - 7 Czerwiec 2009, 14:12

nie mam pojęcia co to za bezpiecznik przewód idzie bodajże do pompy paliwa więc zapewne jest związany z instalacją LPG. nie nie na pewno nie od przełączników.. Może to od el.lusterek??
Anonymous - 13 Czerwiec 2009, 19:49

mój problem kreuje się następująco. mam szybki z przodu elektryczne. z lewej strony sterowanie lewą i prawą szybą, z prawej strony sterowanie prawą szybką czyli standardowo.

nie działa mi sterowanie prawą szybą od strony kierowcy. jak podłączę kabelki to przy próbie podniesienia lub opuszczenia szyby nic się nie dzieje a kontrolki na desce rozdzielczej przygasają (zwarcie?). co mi się w takim razie zepsuło i gdzie to znaleźć? :>

pozdrawiam

Anonymous - 13 Czerwiec 2009, 19:56

Ściągnij tapicerkę z obu drzwi, dostań sie do wtyczek, omomierz w ręke i sprawdzasz stan połaczeń.
Anonymous - 13 Czerwiec 2009, 20:02

takie same jak na tym od kierowcy. połączenie pomiędzy tym 'sterowaczem' u pasażera a 'sterowaczem' u kierowcy też jest... ;/

tam 'gdzieś' jest zdaje się jakieś urządzenie zapobiegające jednoczesnemu wciśnięciu przycisków u pasażera i kierowcy. może ono jest walnięte? czym by się to objawiało i gdzie ono jest?

Anonymous - 13 Czerwiec 2009, 20:11

Nie wiem czy takie urządzenie jest w tej instalacja, ale jeśli jest to raczej gdzieś w drzwiach. Kolega bado miał instalacje szyb na wierzchu to może coś na ten temat powie.
dudu - 13 Czerwiec 2009, 21:55

rozek napisał/a:
kontrolki na desce rozdzielczej przygasają (zwarcie?)


jak by było zwarcie, to by bezpiecznik wysiadał.
Ja bym sprawdził silnik - czy sie nie zablokował, itd

Gdyby szyba chodziła w jedną stronę to bym powiedział, że krańcówka nie wyłącza, ale jak wogule nie chodzi???
A może przełącznik bistabilny w centralce padł, że nie odwraca polaryzacji na silnik i nadal chce domykać szybe...

(jak robiłem testy na silniku od szyb z Mercedesa 25Watt to przy optymalnej pracy porób prądu nie przekraczał 1,5A, przy obciążeniu 2A, a przy całkowitym zatrzymaniu silnika prawie 15A. Taki prąd spokojnie wystarczy, by wszystko przygasło... a może bezpiecznik jest 20A i nie wywala)

Anonymous - 13 Czerwiec 2009, 22:34

Dudu z tego co zrozumiałem to koledze prawa szyba działa ok jak steruje ja przełącznikiem na drzwiach pasażera, a jak na drzwiach kierowcy to już nie, wiec to nie silnik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group