To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Szarpanie silnikiem na wolnych obrotach.

xxvvcc - 4 Marzec 2017, 22:12
Temat postu: Szarpanie silnikiem na wolnych obrotach.
Dobry wieczór.
Posiadam od roku Opla Corsę D z silnikiem benzyna Z12XEP przed liftingiem z 2007r.
Mam problem z szarpiącym silnikiem na wolnych obrotach które bardziej wyczuwalne są gdy jest rozgrzany.
Dodam jeszcze że wskazówka obrotów nie faluje, a po włączeniu trybu diagnostycznego na wyświetlaczu GID nie pokazuje błędów w ostatniej rubryce. Po wypedałowaniu również nie ma błędów na wyświetlaczu między zegarami.
Szarpnięcia nie są regularne, silnik pracuje równo.
Objaw ten trwa już z trzy miesiące i jest nieco denerwujący.
Drugą dziwną sprawą jest to że po odpaleniu silnika i ruszeniu z miejsca po paru matrach słychać taki dzwięk: puk,puk,puk i cisza. Objawia się to tylko na samym początku jazdy i nawet gdy stanę na światłach i wystartuję, nie ma już tego dzwięku. :/
Co do drugiego pytania znalazłem już odpowiedz że to nic nie niepokojącego.
Dzisiaj wymieniłem świece na NGK ale jak telepało na wolnych obrotach tak jest dalej.
Co to może być ?
Jeszcze moim zdaniem może być winna cewka zapłonowa, ale czy wymiana coś da ?

xxvvcc - 31 Marzec 2017, 19:28

Dzisiaj miałem trochę czasu i nagrałem filmiki zachowania się silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=3MXZw6rqQPQ
i w środku: https://www.youtube.com/w...gIDgAPl3JM&t=8s
Jak widać postawiona butelka na silniku aż skacze z wibracji.
Czy ten silnik tak ma ?
Byłem w dwóch warsztatach i nie mam rozwiązania co to może być ?
Jakieś sugestie ?
Może cewka albo poduszki silnika ? :/

mietrusz - 31 Marzec 2017, 20:05

Jeżeli masz go od nowego i nie wymieniałeś cewki jeszcze to możesz śmiało wymienić bo ona i tak się niedługo sypnie.Najczęściej przestaje palić na jeden cylinder ale zdarzają się mikropęknięcia i szarpie właśnie tak silnikiem i co ciekawe błędów nie pokazuje.Od tego bym zaczął bo i tak ten wydatek ciebie czeka a lepiej teraz niż na trasie.
Przepraszam nie doczytałem że masz od roku ale też bym spróbował od wymiany cewki.

xxvvcc - 31 Marzec 2017, 21:02

Dzięki.
Cewka do wymiany, to możliwe.
Na razie mam przejechane 117000 km.
A jaka firma cewki była przeważnie w oryginale ?

mietrusz - 1 Kwiecień 2017, 13:09

Nie pamiętam jaki był oryginał ale to różnie bywało.Brałbym Delphi.
https://www.czesciauto24....ewka_zaplonowa#
Do silnika 80km.ale można zmienić w wyszukiwarce 85km.zależnie od twojego silnika.
Nie bierz najtańszej.

xxvvcc - 1 Kwiecień 2017, 19:45

Właśnie zastanawiałem się nad cewką Delphi i Boscha. ;)
mietrusz - 2 Kwiecień 2017, 08:58

Beru i NGK to niezłe firmy a Bosch dwa razy większy koszt a żywotność podejrzewam ta sama.Ostatnio kupiłem wiertarkę Boscha produkcji Malezyjskiej.Poczytaj jeszcze opinie w necie.
Części zastępcze produkowane w Niemczech lub Szwajcarii wytrzymują więcej niż oryginały wyprodukowane w innych państwach.

xxvvcc - 2 Kwiecień 2017, 11:52

Jakiś czas temu kupiłem do Astry na tył tarcze Boscha i były z jakiegoś byle jakiego materiału.
Po roku wyglądały jakby miały pięć lat.
Całe spękane i skorodowane.
Wczoraj zmieniałem opony po zimie i roczne tarcze Brembo wyglądają jakbym je dopiero co wyjął z kartonu. Zero korozji, widać całkiem inny materiał. :)

mietrusz - 2 Kwiecień 2017, 12:42

Tarcze w Corsie D wymienili mi w serwisie po 25tys,tylną szybę z powodu przepalonych ścieżek ogrzewania,kolumnę kierownicy która się zatarła,rozrusznik regenerowali bo też się zaczął zacierać.Tłumik po 40 tys.W Astrze1 przez 12 lat nie miałem żadnej awarii bo nie było jeszcze takie globalizacji i części w większości produkowane były w Niemczech.
W Corsie E poprawili wszystkie niedociągnięcia z Corsy D i jak na razie nie mam żadnych problemów.

Monia - 18 Kwiecień 2017, 10:37

Cześć,

Również doświadczam szarpania silnika na wolnych obrotach. W końcu zapaliła się kontrolka silnika, na komputerze wyszedł błąd - sonda. Pytanie, czy jak tę sondę wymienię, to objawy na pewno ustąpią? Zdarza się również w trakcie jazdy, jakby ktoś mi przyblokował pedał gazu, po chwili łapie obroty, raz nawet kaczucha mi się zdarzyła... Co robić, wymieniać sondę, czekać na kolejną kontrolkę? Obawiam się, że mi w końcu stanie gdzieś w polu, albo uszkodzi się silnik... :(

Pozdrawiam,
Monika.

mietrusz - 18 Kwiecień 2017, 10:43

Sona lambda przejmuje funkcję doboru mieszanki paliwa z powietrzem dopiero po nagrzaniu się silnika.
Jeżeli na zimnym jest ok.a dopiero po nagrzaniu zaczyna szarpać to może być sonda zwłaszcza że komputer to wykazał.

Monia - 18 Kwiecień 2017, 10:45

Tak, zapomniałam dodać, na zimnym jest ok. Dopiero po jakimś czasie jazdy, świruje. Dzięki! Czyli nie ma co czekać, wymieniać sondę.
A jakiś zamiennik możesz polecić, czy warto jednak oryginał?

mietrusz - 18 Kwiecień 2017, 11:55

Są zamienniki i różne markowe z których można wybrać tańszy.
Do silnika nie kupuje się nie markowych zamienników.Najlepiej oryginał,wyjdzie z czasem taniej i spalanie nie podskoczy.
Sprawdzali przewód do sondy czy nie jest przerwany albo styk na samej sondzie czy nie jest uszkodzony?
Silnik jak fiksuje to raczej serwis.Często wychodzi taniej bo dobrze zdiagnozują i wymienią rzecz niezbędna.Złota rączka będzie wymieniać i wymieniać a koszta będą rosły a już za kompa Pani zapłaciła i już pieniądz wyrzucony.

Monia - 18 Kwiecień 2017, 12:07

Mam 142 tys przebiegu, to chyba należy się wymiana.
Za diagnozę nie płaciłam, bo stały klient.
Uzgodniłam z mechanikiem, żeby część markową wybrał. Serwisuję się u niego od ponad 3 lat, także kitu nie wciska :)
Dziękuję serdecznie za podpowiedzi :)

heyhur - 18 Kwiecień 2017, 13:42

Sprawdź ilu pinowa ta cewka, normalna kosztuje od 200zł, moja czyli 7-pinowa od 500zł z Delphi oryginał jaki w fabryce dawali
xxvvcc - 24 Kwiecień 2017, 20:28

W wyszukiwarce sklepów Ucando i Inter Cars wyszło mi że 7 pinowe.
Dzięki za podpowiedz ;)

heyhur - 25 Kwiecień 2017, 11:32

Otwórz maske, ściągnij osłone silnika i po prawej stronie bedziesz miał wiazke do cewki, zabezpieczenie wysuń do tyłu i do góry, wyciagnij i policz :) mi nawet po numerze VIN mowili, że mam 6-cio
xxvvcc - 25 Kwiecień 2017, 20:58

Dzięki. :)
Będę miał to na uwadze.

hollow - 30 Maj 2017, 10:47

I jak, wymiana cewki pomogła?
cipel - 7 Wrzesień 2017, 09:20

Witam forumowiczów. Corsa d 1.2 bezn + gaz 80KM. 2007r.
Mam podobny problem z tym, że kiedy silnik jest zimny i zostanie uruchomiony obroty spadają kilka razy i po chwili wszystko wraca do normy. Jest to dziwne zjawisko, które mnie trochę denerwuje. Dodam, że wyczyściłem już przepustnicę, wymieniłem cewkę, wymieniłem czujnik temperatury powietrza, wyczyściłem czujnik MAP Sensor, wymieniłem świece, sprawdziłem szczelność rur dopływu powietrza nie ma żadnych nieszczelności... Co jeszcze?
Błędy w ecu dotyczą sondy - sprawdzałem łącza wszystko OK.
po wykasowaniu błędów - nie pojawiają się ponownie.
Może mieliście podobny problem - proszę o pomoc.
Z góry dziękuję. Pozdrawiam. "help"



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group