To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - duży problem

mody13 - 28 Październik 2016, 21:40
Temat postu: duży problem
witam, niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem corsy b 1.0 12v, w momencie zakupu widziałem że świeci check i auto nie ma wolnych obrotów takich jak powinno mieć(bardzo niskie na zimnym silniku), myślałem że to jakaś pierdoła i że to opanuje ale się myliłem,po wstępnych oględzinach silnika zauważyłem że wtyczka od czujnika położenia przepustnicy jest odpięta, wtyczkę podpiołem i silnik zaczął pracować lepiej na wolnych ale pomiędzy 1000 a 2000 obrotów strasznie przerywa,więc wymieniłem czujnik przepustnicy bo skoro odpięty to pewnie padł, wymiana nie pomogła "nie2" po podłączeniu do op com wywala błąd p0505, czy ktoś przerabiał podobne historie i jest mi w stanie pomóc "help"
z góry dziękuję za pomoc

Hacoon - 29 Październik 2016, 12:02

Ja mam podobny problem - moja corsa przy wkręcaniu się w obroty ma taki chwilowy spadek tych obrotów i nie wkręca się do maksymalnych obrotów, na jedynce i dwójce szarpie, dopiero jak na dwójce osiągnie wyższe obroty to jakoś jedzie, przy czym przy zmianach biegów też szarpie. Co ciekawe dzieje się tak gdy silnik jest zimny. Jak uda mi się przejechać te kilka - kilkanaście kilometrów, silnik się zagrzeje, a następnie odstawię corsę na kilka minut (jak np. pójdę do sklepu) i odpalę z powrotem, to wtedy corsa ładnie się wkręca, jakby nic się nie działo. Niestety do momentu, aż znowu się ochłodzi.

W mojej corsie komputer pokazywał błędy P0505 - sterowanie obrotami biegu jałowego i P1510 - styk biegu jałowego - napięcie za niskie. Pytałem tu na forum, ale nikt mi nie odpowiedział. Trochę metodą prób i błędów odpinałem poszczególne wtyczki aż odpiąłem wtyczkę od nazwijmy to krokowca i wtedy corsa pięknie się wkręca do max obrotów. Po podpięciu wtyczki z powrotem kaszle i nie chce się wkręcić. Jakiś znajomy mówił mi, że to nie może być wina krokowca, bo po odpięciu wtyczki silnik działa na jakiś uśrednionych wartościach. Mam w rodzinie jeszcze jedną corsę z tym samym silnikiem i zamierzam przełożyć krokowca z działającej do swojej żeby sprawdzić czy to to. Niestety jak na złość nie mam odpowiedniego torxa, ale jak kupię to przełożę i dam znać czy to wina krokowca czy nie. Jakbyś sam rozwiązał problem to daj mi znać co to było, bo ja ze swoją męczę się od początku lipca.

mody13 - 29 Październik 2016, 14:37

no to jest nas dwóch :)
Hacoon - 4 Listopad 2016, 16:16

Mam dobrą wiadomość (głównie dla mnie :D , ale może i Tobie się przyda ;) ). Kupiłem klucze i podmieniłem krokowca z działającej corsy do mojej. Rezultat jest taki, że silnik wkręca się w obroty jak wściekły, wystarczy musnąć gaz. Z kolei jak przykręciłem z powrotem swój stary krokowiec, to silnik znowu miał problemy z wkręcaniem się i była "dziura" w obrotach. Także jak będą u Ciebie występowały objawy, to na włączonym silniku odepnij wtyczkę od krokowca i dodaj gazu. Może i u Ciebie będzie tak jak u mnie :okk:
mody13 - 6 Listopad 2016, 17:34

ja też wymieniłem krokowca i jest poprawa,dodatkowo zaślepiłem egr
nicrum - 6 Listopad 2016, 19:42

Witam. Też mam ten problem i szukam kogoś z Dąbrowy Górniczej żeby podmienić przepływkę i krokowca. Na pałę kupować część za 300pln to trochę drogo :/
mody13 - 7 Listopad 2016, 13:27

podjedż na jakiś szrot i na pewno dostaniesz części taniej, a może się dogadasz że będziesz mógł oddać w razie czego


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group