To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Koła, felgi i opony - [ Dane techniczne] Ciśnienie w oponach

Shirai - 6 Czerwiec 2016, 09:26
Temat postu: [ Dane techniczne] Ciśnienie w oponach
Witam
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Corsy D (moje pierwsze w życiu autko) i wiązu z tym mam pytanie dotyczące ciśnienie w oponach. Na klapce wlewu paliwa mam napisane, że przy obciążeniu do 3 osób przód pompuje się do 2.7 tył 2.5 do ECO jazdy są podane te same wartości.... pzy pełnym obciążeniu 2.7 przód 3.2 tył

Czy ta pierwsza wartość nie jest zbyt dużo? Mam jeszcze w domu Fieste i Zafira i do jednego i drugiego auto na pewno nie pompuje się opon do tak dużych wartości dlatego zdziwiłem się, że tutaj producent podaje takie ciśnienie..... Pompować tak jak na tabliczce czy przyjąć jakieś inne wartośćI?

Opony 185/65/R15
Silnik A13DTE

pauloo42 - 6 Czerwiec 2016, 20:35

Ja tam mam na przodzie i tyle 2,2
Wojtenio - 6 Czerwiec 2016, 21:26

Shirai, Zacznij od lektury- instrukcja obsługi auta . Tam jest wszystko wyjaśnione .
Shirai - 6 Czerwiec 2016, 23:33

Czytalem i sa napisane te same wartosci co na klapce wlewu pliwa... Ale kurcze te 2.7 pezod 2.5 tyl wydaje sie troche duzo...
mietrusz - 7 Czerwiec 2016, 11:08

Przód 1,8,tył 2,0-wersja komfort.Przy eco jeździ się twardo i byle piasek czy mokro mamy poślizg.Nawet na trasę z więcej jak z dwoma pasażerami nie zmieniam nigdy ciśnienia dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy a także równomiernego zużycia opon.
Tak też jest na klapce napisane.

Shirai - 7 Czerwiec 2016, 22:00

Ja na klapce i do eco i do normalnej z 3 pasazerami mam 2.7 prxod 2.5 tyl...
mietrusz - 7 Czerwiec 2016, 22:49

Na samej górze klapki jest komfort/3 osoby/,musisz mieć zdarte bo cudów nie ma tak ma każda Corsa.Potem są dwie wersje niżej,przy tym samym obciążeniu jak w wersji kom. z trzema osobami i ostatnie z pełnym ładunkiem.
Shirai - 8 Czerwiec 2016, 10:10

WIdzę, że nikt mi nie wierzy dlatego wrzucam zdjęcie klapki i instrukcji do mojego silinika (A13DTE wersja na 111 lat opla)




Pompowalem wedlug tego co pisze na klapce w instrukcji ale wydaje mi sie to troche duzo i nie wiem czy to jakis blad "fabryczny" nie jest....

Niżej w instrukcji jest ciśnienie też do silinika dieasla o pojemności 1.3, z taka samą mocą czyli 95km(silnik ma tylko inne oznaczenie A13DTR) i wychodzi 2.2 przod 2.0 tył i to jakos bardziej adekwatniejsze mi sie wydaje... dziwi mnie tylko dlaczego do mojego oznaczenia silinika sa podane tak duze wartosci

mietrusz - 8 Czerwiec 2016, 19:36

http://www.oponeo.pl/narz...opel/corsad/1-3
Airline - 9 Czerwiec 2016, 09:24

pompujesz 2,3 bara w każde koło i bedzie ok
to uśredniona wartość zapewniająca komfort, dobra dla zawieszenia,
wyższe wartości mają sens na długie autostradowe trasy

heyhur - 25 Październik 2016, 12:40

Pozdro kolego z Tychów :) Też bije 2.3 i jeździ bez problemu, jedynie na dalszą trase gdy więcej osób wchodzi idzie 2.7 ale na 14


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group