Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - [ Silnik] Układ Chłodzenia
Gacusxx - 5 Maj 2016, 01:03 Temat postu: [ Silnik] Układ Chłodzenia Witam wszystkich Na wstępie chciałbym dodać że jestem nowy i jeśli źle dodałem post to z góry przepraszam. Jestem tutaj ponieważ chciałbym was prosić o radę ponieważ mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Podczas jazdy temperatura wskazuje 92stopnie i wszystko jest okej a gdy samochód stoi niezależnie czy to korek czy na przykład przed domem temperatura zaczyna się podnosić do 98 czasem do 100stopni jeśli ktoś byłby w stanie mi wyjaśnić dlaczego tak się dzieje to byłbym bardzo wdzięczny
Raf02 - 6 Maj 2016, 17:18
W Corsie to prawie standard.
Pisząc prostym językiem to tak: W czasie jazdy przez chłodnicze przeleci znacznie więcej 'świeżego' powietrza, jego pęd i ilość znacznie efektywniej chłodzi powierzchnie chłodnicy. Jak stoisz to praktycznie żadnego podmuchu nie ma. w okół chłodnicy nie ma w tym czasie żadnego obiegu powietrza i sama zaczyna się powoli nagrzewać od gorącego krążącego płynu i tak temperatura całego układu rośnie, aż do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy który wymusi ten pęd powietrza
Gacusxx - 7 Maj 2016, 10:01
Dzięki bardzo za wyjaśnienie, a już się bałem że coś jest nie tak
gumis - 23 Styczeń 2018, 12:37
Siemka mam taki problem znikał mi płyn chłodniczy i w zbiorniku na płyn było czuć benzynę i pojawił się w oleju zjedliśmy glowice i płyn tagrze był w pierwszym tłoku i co lepsze był też w kolektoze samym w pierwszym tłoku co mogło się stać???
Raf02 - 23 Styczeń 2018, 15:28
Uszczelka pod głowicą nie puściła? albo może jakieś pęknięcie gdzieś w głowicy
Mogłeś sprawdzić przed demontażem głowicy ciśnienie na cylindrach to coś by było wiadomo więcej.
Adam10 - 23 Styczeń 2018, 18:16
Raf02 napisał/a: | Mogłeś sprawdzić przed demontażem głowicy ciśnienie na cylindrach to coś by było wiadomo więcej. |
nic by to nie dało... jak było czuć benzyną to nie było kompresji bo uszczelka pewnie wydmuchana
gumis napisał/a: | co mogło się stać??? |
uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Przy planowaniu poproś aby sprawdzili Ci szczelność głowicy na gorąco.
gumis - 24 Styczeń 2018, 14:53
Ale plyn jest w oleju i był też w pierwszym cylindrze i w kolektoze na pierwszym tłoku na łączeniu kolektora sącego a glowicy
Adam10 - 24 Styczeń 2018, 20:26
no jak miałeś dmuchniętą uszczelkę to tłok wpieprzał resztki płynu którego nie spalił wszędzie, a miałeś najprawdopodobniej zmasakrowaną uszczelkę tak że był przedmuch do cylindra i do kanału olejowego. Szlifierz Ci potem poda w ilu była płaszczyzna głowicy. Podejrzewam że nieźle krzywa będzie
|
|
|