To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - [ Silnik] Układ Chłodzenia

Gacusxx - 5 Maj 2016, 01:03
Temat postu: [ Silnik] Układ Chłodzenia
Witam wszystkich ;) Na wstępie chciałbym dodać że jestem nowy i jeśli źle dodałem post to z góry przepraszam. Jestem tutaj ponieważ chciałbym was prosić o radę ponieważ mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Podczas jazdy temperatura wskazuje 92stopnie i wszystko jest okej a gdy samochód stoi niezależnie czy to korek czy na przykład przed domem temperatura zaczyna się podnosić do 98 czasem do 100stopni jeśli ktoś byłby w stanie mi wyjaśnić dlaczego tak się dzieje to byłbym bardzo wdzięczny :)
Raf02 - 6 Maj 2016, 17:18

W Corsie to prawie standard.
Pisząc prostym językiem to tak: W czasie jazdy przez chłodnicze przeleci znacznie więcej 'świeżego' powietrza, jego pęd i ilość znacznie efektywniej chłodzi powierzchnie chłodnicy. Jak stoisz to praktycznie żadnego podmuchu nie ma. w okół chłodnicy nie ma w tym czasie żadnego obiegu powietrza i sama zaczyna się powoli nagrzewać od gorącego krążącego płynu i tak temperatura całego układu rośnie, aż do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy który wymusi ten pęd powietrza :)

Gacusxx - 7 Maj 2016, 10:01

Dzięki bardzo za wyjaśnienie, a już się bałem że coś jest nie tak :D
gumis - 23 Styczeń 2018, 12:37

Siemka mam taki problem znikał mi płyn chłodniczy i w zbiorniku na płyn było czuć benzynę i pojawił się w oleju zjedliśmy glowice i płyn tagrze był w pierwszym tłoku i co lepsze był też w kolektoze samym w pierwszym tłoku co mogło się stać???
Raf02 - 23 Styczeń 2018, 15:28

Uszczelka pod głowicą nie puściła? albo może jakieś pęknięcie gdzieś w głowicy
Mogłeś sprawdzić przed demontażem głowicy ciśnienie na cylindrach to coś by było wiadomo więcej.

Adam10 - 23 Styczeń 2018, 18:16

Raf02 napisał/a:
Mogłeś sprawdzić przed demontażem głowicy ciśnienie na cylindrach to coś by było wiadomo więcej.


nic by to nie dało... jak było czuć benzyną to nie było kompresji bo uszczelka pewnie wydmuchana

gumis napisał/a:
co mogło się stać???


uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Przy planowaniu poproś aby sprawdzili Ci szczelność głowicy na gorąco.

gumis - 24 Styczeń 2018, 14:53

Ale plyn jest w oleju i był też w pierwszym cylindrze i w kolektoze na pierwszym tłoku na łączeniu kolektora sącego a glowicy
Adam10 - 24 Styczeń 2018, 20:26

no jak miałeś dmuchniętą uszczelkę to tłok wpieprzał resztki płynu którego nie spalił wszędzie, a miałeś najprawdopodobniej zmasakrowaną uszczelkę tak że był przedmuch do cylindra i do kanału olejowego. Szlifierz Ci potem poda w ilu była płaszczyzna głowicy. Podejrzewam że nieźle krzywa będzie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group