To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Inne - Spostrzeżenia

heyhur - 9 Marzec 2016, 17:07
Temat postu: Spostrzeżenia
Cześć :boks:

Razem z Corsą obchodzimy swoją pierwszą rocznice. Jesteśmy ze sobą rok i mam w głowie kilka rzeczy które zauważyłem przy niej i zastanawiam się czy macie podobnie, wiecie co to lub jak naprawić/olać :)

1. Okropnie skrzeczący fotel. Mam nadzieje, że zwykłe smarowanie pomoże
2. Po dłuższej trasie albo nie da się przełączyć piosenki na CD albo pogłośnić.
3. Jak rok temu tak i teraz przy zimnym silniku podczas ruszania auto jakby podskakuje, to nie jest szarpanie silnika, może poduchy wyjebane, nie wiem
4. Przy 145 000 poszło przebicie na listwie, zamiast kupować nową 7-pinową za min 700zł wystarczyło zakleić termo-kurczem i jeździ do teraz.
5. 1,2 51kW to zdecydowanie za mało mocy!
6. Miałem kilka zgrzytów, biegi nie chciały wejść lub za szybko puszczałem sprzęgło, mam nadzieje że nic złego się nie stało
7. Macie mate termiczną pod maską?
8. Albo pełniejsze podwozie? Wystarczyła jazda w deszcz i lekkie błoto, żeby auto mieć ujebane po samą maske od wewnątrz, pytam żeby nie narobiło się od tego coś niedobrego.
9. Jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego? Wygląda na pusty zbiornik, ale silnik nie osiąga więcej jak 92'C.
10. Jak coś sobie przypomnę to dopisze.

Jeżeli napisałem coś niemądrego, jest to zły dział, głupi problem, nie naśmiewajcie się tylko wskażcie palcem o co chodzi, bede wdzięczny :)

"help" "myls" "burak"

Airline - 9 Marzec 2016, 20:49
Temat postu: Re: Spostrzerzenia
heyhur napisał/a:
9. Jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego? Wygląda na pusty zbiornik, ale silnik nie osiąga więcej jak 92'C.


Najprościej to zerknąć do instrukcji auta.
Generalnie to zbiorniczek wyrównawczy powinien być wypełniony do około połowy.
ps. nie odkręcaj korka od zbiorniczka na gorącym silniku

heyhur - 9 Marzec 2016, 21:14

Wiem o tym, ale dzieki :)
adrian1896 - 9 Marzec 2016, 22:24
Temat postu: Re: Spostrzerzenia
heyhur napisał/a:
Cześć :boks:

Razem z Corsą obchodzimy swoją pierwszą rocznice. Jesteśmy ze sobą rok i mam w głowie kilka rzeczy które zauważyłem przy niej i zastanawiam się czy macie podobnie, wiecie co to lub jak naprawić/olać :)

1. Zajebiście skrzeczący fotel. Mam nadzieje, że zwykłe smarowanie pomoże
2. Po dłuższej trasie albo nie da się przełączyć piosenki na CD albo pogłośnić.
3. Jak rok temu tak i teraz przy zimnym silniku podczas ruszania auto jakby podskakuje, to nie jest szarpanie silnika, może poduchy wyjebane, nie wiem
4. Przy 145 000 poszło przebicie na listwie, zamiast kupować nową 7-pinową za min 700zł wystarczyło zakleić termo-kurczem i jeździ do teraz.
5. 1,2 51kW to zdecydowanie za mało mocy!
6. Miałem kilka zgrzytów, biegi nie chciały wejść lub za szybko puszczałem sprzęgło, mam nadzieje że nic złego się nie stało
7. Macie mate termiczną pod maską?
8. Albo pełniejsze podwozie? Wystarczyła jazda w deszcz i lekkie błoto, żeby auto mieć ujebane po samą maske od wewnątrz, pytam żeby nie narobiło się od tego coś niedobrego.
9. Jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego? Wygląda na pusty zbiornik, ale silnik nie osiąga więcej jak 92'C.
10. Jak coś sobie przypomnę to dopisze.

Jeżeli napisałem coś niemądrego, jest to zły dział, głupi problem, nie naśmiewajcie się tylko wskażcie palcem o co chodzi, bede wdzięczny :)

"help" "myls" "burak"


Witam, także mam corse w kwietniu będzie rok i tak,

na 1 biegu czasami mi szarpie, i to nie zawsze nie wiem od czego to zależy,
wygłuszenia pod maską nie mam,
co do mocy cóż 1,2 nie ma można się spodziewać cudów, jeśli chce się kogoś wyprzedzić wejscie na obroty 3500+ obowiązkowo ;d
Ogólnie złego słowa to nie powiem :)

heyhur - 9 Marzec 2016, 23:34

Jestem bardzo zadowolony, żeby nie było :) ale to takie poszarpywania mnie wkurza bo nie powinno przy ruszaniu tak być. A może i słaby, ale wariat, przy 160 fajnie leci ;>
Natan - 10 Marzec 2016, 09:17

Cześć

1. U mnie fotele milczą jak zaklęte.
2.Posiadam CD30 MP3 Delphi Grundig-żadnych problemów z radiem.Mocno grzejesz w aucie ?.Może się zbytnio nagrzewa.Spróbuj wyłączyć nawiew ciepłego powietrza z kratek między wyświetlaczem a radiem.Nie zamykając "żaluzje" tylko podziałem strumienia powietrza na pokrętle.
3.Mam podobne objawy ale tylko na zimnym silniku i jedynce.Znaczy się żona ma,bo ona szybciej puszcza sprzęgło.Ja delikatnie operuje sprzęgłem i tego nie czuję.Poduchy mam dobre.Silnik stoi jak blat od stołu na wolnych obrotach.Takie bardzo,bardzo delikatne szarpnięcia.Przypadłość ta jest od samego początku,czyli kilka ładnych lat.Sadzę,że te typy tak mają,bo przecież gdyby to była jakaś poducha to jej stan by się pogarszał z upływem czasu a objawy się nie nasilają w moim przypadku.
4.Zdarza się.
5.Z ta mocą to zupełnie jak z pieniędzmi jest :-) .
6.Hmmm.
7.Od nowości.
8.Pełniejsze podwozie ?.Co masz na myśli?.Chlapacze,osłonę pod silnikiem ?.Pełniejsze podwozia to może i mają....jakieś rajdówki.
9.Skontrolować ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Są na nim podziałki.

heyhur - 10 Marzec 2016, 11:42

Chodzi mi o jakąś osłonę pod silnikiem, nie mówię o stylu WRC bo grzałby się jak szalony, ale jednak jest pześwit kosmiczny i zastanawiałem się czy tak to powinno być czy czegoś mi nie brakuje :)

Szarpania właśnie na jedynce i 90% na zimnym, widocznie ten typ tak ma.

Zastanawiam się czy tą mate kupować czy olać temat.

Natan - 10 Marzec 2016, 13:32

Są na znanym portalu aukcyjnym takie osłony.Główna pod silnik oraz boczna osłona altka.Stanowią komplet.Są dwa rodzaje tworzyw.HDPE (wytrzymały a zarazem elastyczny,nie pęka tak szybko podczas niskich temperatur) oraz PCV (bardziej podatny na pękanie).Zamkniesz się w kwocie max. 130 złotych.Zapewne pogorszy się delikatnie chłodzenie silnika od spodu ale nie sądzę,że do tego stopnia aby stanowiło to problem dla silnika.Jedno jest pewne.Silnik nie jest tak uwalony od spodu w zimę,podczas odwilży (sól itp.) oraz błotkiem jak ktoś akurat jest zmuszony jeździć takimi drogami. Moim zdaniem ważniejsza jest ta osłona,która osłania altek z oczywistych względów.Też się przymierzam do zakupu takiej ale jakoś nie mogę się zebrać.Co do maty...hmmm.Nie wiem jak u mnie bo cały czas z nią jeżdżę i nie mam porównania jaki jest hałas w kabinie bez niej.Ciężko to ocenić.Ale jedno jest pewne.Wiem kiedy jakiś "futrzak" wygrzewa się na plastikowej pokrywie silnika (tej górnej pod którą jest listwa z cewkami) bo mata zbiera sierść gryzonia :-) tworząc taki hehe...kocyk z sierści.Więc od razu zawiesiłem kostkę domestosa aby odstraszyć.Trochę się naczytałem o gryzoniach.Poprzegryzane wiązki,jakieś wężyki itp.
heyhur - 10 Marzec 2016, 14:53

Jeżeli to jest tworzywo to na pewno nie będzie się nie wiadomo jak nagrzewać lub nie przepuszczać :) Na szczęście nie miałem tej nieprzyjemności z jakimś towarzyszem pod maską i może niech tak zostanie, co do hałasów to w kabinie nie zauważysz różnicy bo od tego jest wygłuszenie między kabiną a komorą z silnikiem itp, na zewnątrz prędzej poczuje się różnice :)

Póki co klepie jak diesel na postoju, ale to mi akurat nie przeszkadza :p

Dzięki, dobrze wiedzieć że takie osłony istnieją i można je zamontować, bo nawet kij z brudem, ale może się jakimś cudem do elektroniki woda dostać, u mnie wyremontowali DK1 tak dobrze, że drenaż jest na tyle zjebany, że jak jechałem w deszcz to się wpierdoliłem w stojącą wode co mnie zniosła prawie na pobocze a nie widziałem kompletnie nic (Y) :szokk: :zly2:



Panowie Rozumiem ożywioną Rozmowę ale nie przeklinamy Proszę na Forum / DAMIAN1991

adiadi007 - 10 Marzec 2016, 20:15

1. Okropnie skrzeczący fotel. Mam nadzieje, że zwykłe smarowanie pomoże
Odp. Tak u mnie czasem delikatnie zaskrzypi

2. Po dłuższej trasie albo nie da się przełączyć piosenki na CD albo pogłośnić.
Odp. Tak u mnie też czasem radio się zacina, nagrzewa się dosyć mocno a u Ciebie?

3. Jak rok temu tak i teraz przy zimnym silniku podczas ruszania auto jakby podskakuje, to nie jest szarpanie silnika, może poduchy wyjebane, nie wiem
Odp. U mnie też to występuje, tylko na zimnym

4. Przy 145 000 poszło przebicie na listwie, zamiast kupować nową 7-pinową za min 700zł wystarczyło zakleić termo-kurczem i jeździ do teraz.
Odp. przy 85k km u siebie wymieniałem.

5. 1,2 51kW to zdecydowanie za mało mocy!
Odp. :jade:

6. Miałem kilka zgrzytów, biegi nie chciały wejść lub za szybko puszczałem sprzęgło, mam nadzieje że nic złego się nie stało
Odp. Raz na jakiś czas zgrzyty również u mnie występowały.

7. Macie mate termiczną pod maską?
Odp. Brak

8. Albo pełniejsze podwozie? Wystarczyła jazda w deszcz i lekkie błoto, żeby auto mieć ujebane po samą maske od wewnątrz, pytam żeby nie narobiło się od tego coś niedobrego.
Odp. Też mam zachlapane.

9. Jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego? Wygląda na pusty zbiornik, ale silnik nie osiąga więcej jak 92'C.
Odp. Od strony silnika najlepiej sprawdzić, pochylić się nad zbiornikiem, poruszać.

Mam autko z 2011r. Więc te typy tak mają

"muza"

heyhur - 11 Marzec 2016, 01:29

Dobrze wiedzieć, że nie jestem jedyny z takimi pierdołami :)
Co do radia to działa płynnie tylko glosnosci nie da się wtedy zmienić lub piosenki przelaczyć, ale ostatnio nie mam z tym problemów :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group